کد خبر 1136360
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
محکومیت کودک ۱۳ ساله فلسطینی به ۳ سال زندان در دادگاه رژیم اشغالگر

دادگاه رژیم اشغالگر صهیونیستی یک کودک ۱۳ ساله فلسطینی را به ۳ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری خلیج الجدید، روز گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی یک کودک ۱۳ ساله فلسطینی را به سه سال زندان محکوم کرد.

مرکز اطلاع رسانی «وادی حلوه» فلسطین در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت که دادگاه مرکزی رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس اشغالی «اشرف حسن عدوان» کودک ۱۳ ساله فلسطینی را به سه سال زندان در یک موسسه داخلی در شهر عکا محکوم کرده است.

به گزارش مرکز مذکور فلسطینی این کودک در سپتامبر ۲۰۱۹ به تلاش برای زخمی کردن یک نظامی صهیونیست با ضربات چاقو در قدس اشغالی متهم شده بود. این کودک فلسطینی یک سال از دوره محکومیت خود را در زندان گذرانده و دو سال آن باقی مانده است.

بر اساس اطلاعات جنبش جهانی دفاع از کودکان شمار کودکان فلسطینی بازداشت شده در زندان های رژیم اشغالگر تا آگوست گذشته به ۱۵۳ نفر می‌رسد.

این جنبش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که در جهان کودکان را بازداشت و آن‌ها را به شکل سیستماتیک در دادگاه‌های نظامی محاکمه میکند. همچنین هر ساله ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی توسط مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند.

پیش از این قدری ابوبکر، رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در سخنانی به مناسبت روز کودک فلسطینی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۱۷۰۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده است و از این تعداد نزدیک به ۲۰۰ کودک همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: این کودکان با انواع شکنجه، رفتار تحقیر آمیز و نقض معیارهای حقوق بشر مواجه هستند. نقض‌های صورت گرفته علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر درطول تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه است؛ این تخلفات لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی است، که از فراهم کردن کم‌ترین میزان حمایت از این کودکان ناتوان است.

به گزارش هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین سن و سال این کودکان و نوجوانان از ۱۲ تا ۱۸ سال متفاوت بوده و حتی ده‌ها مورد بازداشت کودکان کمتر از ۱۰ سال نیز ثبت شده است.

فلسطینیان همه ساله پنجم آوریل را به مناسبت دفاع از حقوق کودکان و همچنین یادآوری نقض فاحش حقوق کودکان شامل بازداشت، شکنجه و قتل توسط رژیم صهیونیستی گرامی می‌دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    3 0
    انشاالله آه و نفرین اون کودکان دامن صهیونیستها را بگیرد و خدا خودش هرچه زودتر اسرائیل را از صفحه روزگار محو کند.الهی آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس