کد خبر 1136246
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
جانبداری دولت دانمارک از اقدامات ضد اسلامی فرانسه - کراپ‌شده

وزیر خارجه دانمارک در مصاحبه با یکی از رسانه‌های این کشور از اقدام ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه جانبداری کرد.

به گزارش مشرق، دانمارک از کشورهای سابقه‌دار در اقدامات ضد اسلامی، چهارشنبه‌شب، از مقامات فرانسه که اخیرا به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)   اهانت کردند، حمایت کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، «جپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک در مصاحبه با یکی ازرسانه‌های این کشور با استفاده از عباراتی چون آزادی بیان و دموکراسی گفت: «دانمارک با فرانسه ابراز همبستگی می‌کند».

وزیر خارجه دانمارک از سخنان اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور فرانسه علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرد و آن را سئوال‌برانگیز خواند.

در پی اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، آنکارا به پاریس هشدار داد که اقدامات حقوقی و دیپلماتیکی متناسبی در پیش خواهد گرفت.

وزیر خارجه دانمارک در حالی از فرانسه حمایت کرده که در سال ۲۰۰۵ یکی از شبکه‌های تلویزیونی دانمارک با پخش فیلم ضد اسلامی به جامعه مسلمانان اهانت کرد. چندی قبل نیز یک گروه راست افراطی در دانمارک به کتاب مقدس مسلمانان جهان اهانت کرد.

اقدام اخیر ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه و یکی از نشریات این کشور با اعتراض گسترده مسلمانان جهان دراقصی نقاط جهان از جمله سومالی، کرانه باختری، بنگلادش، ایران، عراق و ترکیه مواجه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    11 2
    اگه واقعا معنی دموکراسی یعنی اهانت به مقدسات مذاهب پس باید قطعا به دموکراسی ادرار کرد بدون تعارف
  • سید IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    12 2
    تعجب نداره، سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 1
    همتون سرتون تو آخور صهیونیست ها هست. زیاد به این آخور دلخوش نباشید. به قول رهبر عزیزم، "رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید".
  • امید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    هولوکاست دروغ است. همجنس بازی یک انحراف جنسی است. فمینیسم یک عقیده کثیف است. آیا در فرانسه و دانمارک گفتن سه جمله بالا جزو آزادی بیان محسوب می شود؟ لعنت به شما کشورهای وحشی اروپایی که فقط توهین به اسلام و پیامبر بزرگوارش را جزو آزادی بیان حساب می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس