بازتاب تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه در تهران دررسانه‌های خارجی

تجمع گسترده مردمی و دانشجویی امروز مقابل سفارت پاریس در تهران در اعتراض به اهانت به ساحت پیامبر اکرم ص در رسانه های خارجی بازتاب یافت.

به گزارش مشرق، در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) و حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور از آن، تجمع گسترده مردمی و دانشجویی مقابل سفارت پاریس در تهران برگزار شد.

اجتماعی از مردم و دانشجویان بعد از ظهر امروز چهارشنبه مقابل سفارت پاریس در تهران اعتراض خود را به جریحه دارشدن احساسات مسلمانان اعلام کردند.

ببینید:

فیلم/ واکنش روحانی به گستاخی ماکرون

تجمع‌کنندگان ضمن رعایت فاصله اجتماعی، پلاکاردها و دست‌نوشته‌های با مضامین مختلفی را در دست داشتند و شعارهایی را علیه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و اهانت به ساحت پیامبر (ص) سر دادند.

این رویداد در رسانه های خارجی نیز منعکس شد.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن اشاره به اعتراضات گسترده جهان اسلام در خصوص اهانت به ساحت پیامبر ص و اظهارات ماکرون، اعلام کرد که ایرانیان در راستای اعتراض به سخنان رئیس جمهور فرانسه در حمایت از اقدام یک نشریه فرانسوی، مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز در حساب کاربری خود در فیس‌بوک ضمن اشاره به این تجمع اعتراضی، فیلم برگزاری آن را رسانه ای کرد.

روزنامه تلگراف هم در اشاره به این تجمع، به حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی اعتراضی از سوی مردم و دانشجویان در ایران مبنی بر محکومیت توهین به پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز هم ضمن پوشش تجمع اعتراضی به اقدام موهن نشریه فرانسوی اعلام کرد که معترضان ایرانی در حالی در برابر سفارت فرانسه حضور یافتند که دست‌نوشته هائی پیرامون درخواست تحریم کالاهای فرانسوی را با خود حمل می کردند.

در همین ارتباط، خبرگزاری‌فرانسه  به تجمع در برابر سفارت فرانسه در تهران در اعتراض به موضع ضد اسلامی ماکرون اشاره کرد. این خبرگزاری در ادامه تأکید کرد که معترضان با پرچم هایی در برابر سفارت فرانسه حضور یافتند و بنرهایی با خط قرمز بر تصویر کالاهای فرانسوی در دست داشته و خواستار تحریم کالاهای ساخت این کشور شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سروش IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    به علت توهین هدفدار سیاستمداران فرانسوی علیه اسلام در خصوص ارسال خونهای آلوده به ایدز باید پرونده ای علیه فرانسه گشوده شود و در مجامع بین المللی مطرح شده و جهت امتیاز گیری در هر گفتگوی ساسی به عنوان وزنه ای علیه جهان غرب مورد استفاده قرار گیرد
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    به نظر میرسدطرح سناریو توهین به پیامبربه دستور شیطان بزرگ برای گمراه کردن افکار عمومی از نتایج انتخابات امریکا میباشد وهیچ اصالتی ندارد
  • TR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    توهين به پيامبر اسلام يعني توهين به همه أنبياء ، ولي نبايستي سر انسان رو بخاطر اين كار بريد و جنايت ديگري كرد و چهره اي تروريستي از اسلام نشان داد.
  • Erfan IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس