کد خبر 1136108
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

به پایان رسیدن مهلت قرارداد اجاره خانه در زمان کرونا به تنهایی دل‌نگرانی‌های زیادی برای مستاجران دارد. اما نمی‌توان دست روی دست گذاشت. اگر به هر دلیلی بخواهید نقل مکان کنید، برای پیدا کردن خانه جدید باید برنامه ریزی داشته باشید. پیش بردن کارها با برنامه و نظم بخش زیادی از استرس شما را در این دوران کنترل کرده و باعث ایجاد احساس رضایت در روند کارهایتان می‌شود.

برای پیدا کردن خانه اجاره ای در زمان کرونا چه کنیم؟

همانند سال‌های گذشته که به دنبال خانه مورد نظر خود بودید، باید اول از همه معیارها و بودجه فعلی خود را بررسی کنید. خیلی بر روی مبالغ و پول‌هایی که قرار است در آینده به دستتان برسد حساب باز نکنید، بهتر است با میزان بودجه فعلی یک تصمیم درست و حسابی بگیرید. بعد از این که این موارد را بررسی کردید، بهتر است همه معیارها را داخل دفترچه‌ای برای خود بنویسید.

تجربه پیدا کردن خانه با روش سنتی را احتمالا بارها داشته‌ایم. اما در این روزهایی که ویروس کرونا نگرانی‌هایی برای همه اضافه کرده، روش‌های قبلی چندان راه‌حل خوبی برای ما نیستند.

راه‌های بهتری هم برای اجاره خانه در زمان کرونا هست؟

بله؛ هست!

امروزه سایت های زیادی برای خرید و رهن و اجاره خانه راه‌اندازی شده‌اند که از بین آن‌ها چند سایت به لحاظ حرفه‌ای بودن موفق‌ترند. با گشت و گذار در سایت های رهن و اجاره خانه به احتمال زیاد می‌توانید خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.

احتمالا برایتان پیش آمده که با دیدن یک عکس برای بازدید حضوری مراجعه کرده باشید و در لحظه ورود به آن خانه متوجه شوید که اطلاعات ارائه شده، با واقعیت فاصله زیادی دارد. برای حل این مشکل در سایت‌هایی بگردید که عکس های واقعی از خانه ها برای نمایش گذاشته باشند.

در صورتی که با مشاهده اطلاعات سایت باز هم ابهام و سوالی برای شما پیش آمد می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید و نحوه پاسخگویی و پیگیری آن‌ها را بسنجید. حتی برای یکبار هم که شده از خدمات آنلاین رهن و اجاره خانه استفاده کنید تا مزایای آن نسبت به روش سنتی برای شما شفاف شود.

مزایای اجاره خانه در زمان کرونا به صورت آنلاین

بخش زیادی از نگرانی‌های شما بابت این بیماری کمتر می‌شود. تصور کنید برای بازدید از خانه‌ای باید بارها به آژانس املاک مراجعه کنید و به غیر از این که در مسیر و ترافیک زمان زیادی از شما گرفته شود، باید زمانی را هم در دفاتر املاک بگذرانید تا خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.

با آنلاین شدن این روش، بخش زیادی از هزینه‌های رفت و آمد برای این منظور هم حذف می‌شود و شما با هزینه کمتر و سرعت بیشتری می‌توانید قرارداد اجاره خانه مورد نظر خود را امضا کنید.

توصیه های بهداشتی برای بازدید حضوری از خانه

· برای اجاره خانه در زمان کرونا قبل از بازدید حضوری ، تمامی جوانب را بسنجید. عکس‌ها و اطلاعات خانه را در نظر بگیرید و آن را با خواسته‌ها و بودجه خود مطابقت دهید.

· شما از نحوه مراقبت و پیشگیری از بیماری افراد ساکن در ساختمان اطلاع ندارید. ممکن است فرد ناقل و بدون ماسکی در فضای راهرو در تردد باشد که شما از این موضوع بی‌خبرید. بنابراین تنها راه این است که خودتان تمامی موارد بهداشتی برای بازدید از خانه را رعایت کنید.

· به محض ورود به واحد مورد نظر از ساکنین بخواهید که درب و پنجره را برای لحظاتی باز بگذارند. این درخواست به نفع شما و خود ساکنین خانه است. در صورتی که واحد تخلیه باشد، خودتان این کار را انجام دهید. ممکن است لحظاتی قبل از ورود شما، افراد دیگری برای بازدید از خانه مراجعه کرده باشند. اما از آنجایی که احتمال دارد دستگیره‌ها و فضا آلوده باشد، ماسک خود را برندارید و دستگیره‌ها را با دستکش لمس کنید.

· تا حد امکان به وسایل، دستگیره‌ها و درب و کلیدهای برق دست نزنید. اما گاهی اوقات لازم است برای بررسی فضاهای خانه این کار را انجام دهید. قبل از ورود به خانه، دستکش بپوشید و بعد از خروج از خانه، آن‌ها را از دستتان درآورده و درون کیسه فریزر بیندازید و درب آن را گره بزنید.

· چند ماسک و کیسه فریزر با خود به همراه داشته باشید، تا اگر احساس کردید ماسک شما در اثر تنفس، مرطوب شده آن را تعویض کنید و ماسک استفاده شده را داخل کیسه فریزر بیندازید.

· فاصله مناسبی را با افراد حفظ کنید، به خصوص داخل واحد و فضاهای بسته.

· در مدت زمانی که برای بازدید در خانه‌ای حضور دارید، به هیچ عنوان صورت خود را لمس نکنید.

· تا حد امکان کودکان و افراد پرخطر را برای بازدید به همراه خود نبرید. می‌توانید از فضاهای داخلی خانه با مشورت ساکنین عکس بگیرید و به آن‌ها نشان دهید.

· سعی کنید نهایت با یک همراه برای بازدید خانه مراجعه کنید و در صورتی که خانه ویژگی‌های مورد نظر را داشت، برای بازدید بعدی و اطمینان بیشتر با همراهان خود مراجعه داشته باشید. ممکن است در همان بازدید اول متوجه شوید که این خانه متناسب با معیارهای شما نیست و از اجاره آن منصرف شوید.

· با خود محلول ضد عفونی کننده دست به همراه داشته باشید. بعد از هربار لمس دستگیره‌ها یا وسایل، از محلول بر روی دستان خود بزنید.

توصیه‌هایی برای ساکنین خانه در زمان کرونا

شاید مالک باشید، یا در حال حاضر ساکن و مستاجر خانه‌ای باشید که قرار است به زودی از آنجا نقل مکان کنید. حالا افرادی برای بازدید از خانه‌ای که شما ساکن آن هستید سر می‌رسند. در این زمان چه کارهایی باید برای پیشگیری از بیماری کرونا داشت؟

· اطلاعات کامل و واقعی از خانه در اختیار خواهان قرار دهید. با این کار، بازدیدکنندگان واقعی‌تری برای مراجعه اقدام می‌کنند. اطلاعات کافی به خواهان خانه این امکان را می‌دهد تا قبل از مراجعه بتواند تصمیماتی درباره بازدید یا عدم بازدید بگیرد.

· قبل از این که بازدیدکنندگان برسند برای خودتان و اهالی خانه، ماسک آماده کنید.

· تا حد امکان سعی کنید افراد کمتری در خانه حضور داشته باشند.

· در حضور بازدیدکنندگان، در واحد و چند پنجره را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

· درب اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، حمام، بالکن و درب کابینت‌ها، کمد دیواری، انباری و ... را برای بازدیدکنندگان باز بگذارید تا نیازی به لمس دستگیره در نداشته باشند.

· بعد از خروج بازدیدکنندگان چند دقیقه‌ای پنجره‌ها را باز نگه دارید تا هوا به خوبی تعویض شود.

· درها، دستگیره‌ها و فضاهایی که بازدیدکنندگان لمس کرده‌اند را الکل یا مایع ضدعفونی کننده سطوح بپاشید و اجازه دهید خشک شود. این کار را برای قسمت ورودی واحد و جایی که بازدیدکنندگان کفش‌های خود را درآوردند نیز انجام دهید.

· می‌توانید سوالات بازدیدکننده را در داخل حیاط یا به صورتی تلفنی پاسخ دهید. برای این منظور شماره تماسی در اختیار آن‌ها قرار دهید تا برای تصمیم گیری بهتر صحبتی داشته باشید. بسیاری از افراد این روزها به صورت خودکار تمامی این مسائل را رعایت می‌کنند. احتمالا برای بازدید خانه‌ای به دلیل نگرانی‌های شیوع این بیماری در جهان، به صورت دقیق نتوانند خانه را بازدید کنند. از همین رو بعد از بازدید سوالاتی در ذهنشان تکرار می‌شود که بهتر است با مالک یا ساکنین فعلی خانه مطرح شود.

· با این مطلب که درباره راهنمای اجاره خانه در زمان کرونا نوشته شده، حتما خانه مورد نظر خود را بی‌دردسر پیدا خواهید کرد.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس