کد خبر 1136054
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
نوبخت نمایه

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ظرف امروز و فردا به صورت یک جا مطالبه کادر درمان و بهداشت تسویه شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دو خبر و یک توضیح، مطالبی را که مناسب می دانم برای ارائه به اصحاب رسانه عرض می‌کنم. خبر نخست این است که بعد از ماه‌ها تأخیر و تعویق در پرداخت کارانه کادر محترم درمان این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، به صورت یک جا مطالبه کادر درمان و بهداشت تسویه شود. امیدوارم ظرف امروز و فردا این پول را به حساب عزیزان واریز کنند.

بیشتر بخوانید:

ناگفته های پرستاران بخش کرونا

وی عنوان کرد: خبر دوم مربوط به مطالبات بازنشستگان سال ۱۳۹۸ است. مطالبات فرهنگیان پرداخته شد و برای سایر کارکنان ۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد پاداش بازنشستگی طی این هفته پرداخت می‌شود که در خزانه مانده است.

نوبخت گفت: موضوعی در فضای مجازی مطرح شد. در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد و حساب کرده بودیم این رقم را اسفند ماه بگیریم اما بنا به دلایلی سال ۹۹ واریز شد.

بیشتر بخوانید:

۷ ماه انتظار برای دریافت یک میلیارد یورو

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما نمی‌توانیم پول سال ۹۹ را برای سال ۹۸ هزینه کنیم و قرار شد این پول را برای طرح‌های سال ۹۹ اختصاص دهیم و موجودی این نقدینگی را امروز منتشر کنیم. برای طرح‌های گرمسیری آب‌های مرزی، خطوط ریلی و جاده سازی که کشور منتظر به اتمام رسیدن آنهاست و بودجه ما نمی‌رسد معطوف به این طرح‌های اساسی و زیربنایی است و این تلقی‌ها به جهت ناکافی بودن اطلاعات غیردقیق بود.

وی تصریح کرد: ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه از اول مهر اجرایی شد، پاره‌ای از موارد را با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حکم اصلاح شد، در حقوق آبان ماه جبران می‌کنیم.

نوبخت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: باید از اخبار خوش مجلس در مورد عزم نمایندگان محترم در اجرای برنامه اصلاح ساختار تشکر کنم. دو سال است سازمان برنامه و بودجه در دولت ساختار را تهیه کرد. قرار بود این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب برسد و به تصویب نرسید. در شورای عالی اتفاق نظر در مورد برنامه پیشنهادی وجود نداشت و از تصویب این برنامه در مجلس استقبال می‌کنیم. انتظار ما از مجلس این است که وسط راه ما را تنها نگذارد. ان شاءالله مجلس محترم حذف نکند تا ما بتوانیم آن را انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عمده منابع ما در اصلاح ساختار بودجه مربوط به قانون مالیات‌ها است که باید اصلاح شود. مجلس می‌تواند در فرایند تصویب لایحه ۱۴۰۰ آن را هم به تصویب برساند. موضوع دیگر مربوط به هزینه‌ها است که به جهت تعدد و کارهای موازی برخی دستگاه‌ها تکراری است. مجلس اگر بتواند میان دستگاه‌هایی که نام واحد دارند رافع این موضوع باشد دولت حتماً حمایت خواهد کرد. هر آنچه مجلس محترم رسماً به ما ابلاغ کند در یک جلسه پرسش و پاسخ با شما هرچه مجلس گفته باشد را عرض می‌کنیم. دیگر این گوی و این میدان و تصمیم مجلس.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    خدا راشکر نوش جانشان
  • فرید IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    از حساب کرونا برای استخدام دختر بعضیا؟ خبر خوش پیشکشت ...
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    خدایا بملت ایران زهدو تقوی واگاهیو بصیرت سیاسی عنایت فرما
  • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    لطفا پیگیر پرداخت فوق العاده ویژه باشید.حقی که بیش از 5 سال است به پرسنل وزارت بهداشت پرداخت نمی شود
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    تو این هیاهو کادر بهداشت هم که کلا فراموش شده
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    دولت راسگویان .وعده میدهد
  • اکرم صدر RU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    اقای نوبخت عزیز چرا در مورد پرداخت پاداش 98 دیگر هیچ سخنی نمیگویی مگر این جزو مطالبات بهداشت ودرمان نیست
  • دروغ IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    به خدا ما چهار ماه پرکیس نگرفتیم....هربار یکجا پرداخت شد
  • مهدی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    آقای نوبخت!خواهشن رو حرفتون این بار عمل کنید.که گفتین این هفته مطالبات بازنشستگان که پاداش پایان خدمت بازنشستگان هست و در خزانه دولت میباشد رو پرداخت می کنید.
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام خسته نباشید بازنشسته ٩١ با مدیریت و ٣٠ سال خدمت طبقه ١٢ و هم ردیف من طبقه ١٣ داده اند حقوق من از او بعد از همسان سازی کمتر شده چرا؟
  • مهدی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    متاسفانه در هر سال درصدی به حقوق اضافه میشود که اصلا با تورم سازگار ندارد و اگر مقدار حقوق را در وزارت خانه های که هم شغل هستند نگاه کنیم در هر سال توی یک وزارت به مقدار درصد دو برابر حقوق کارمندان دانشان اضافه میشه ولی در وزارت خانه کشوری کمتر بطور مثال حقوق یک پرستار در وزارت نفت با وزارت دولتی فرق میکنه
  • کارمند بهداشت ودرمان DE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    دکتر نوبخت عزیز سلام خواهشمند است مثل ستاد وزارتخانه واورژانس تهران میزان اجرایی فوق العاده ویژه ۵۰ درصد باشد
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    آمار تلفات کرونا هر روز در حال افزایش است. زمانی که خروجی مشخصی وجود ندارد بودجه بیت المال را هدر ندهید.
  • ح IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    ایا حقوق جانبازان هم افزایش داده میشود در مهر گه نداند ن در الان چطور
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    من خودم جز کادر درمان که با مریض کرونایی کار میکنم همش وعده وعید واقعا خسته شدیم
  • ناشناس IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    بعد ار اصول گرايان اصلاح طلبان و....... حالا فرصت جويان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس