کد خبر 1136004
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
نمایندگان با یک فوریت طرح«تشکیل وزارت امور روستایی»مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تقاضای طرح یک فوریتی تشکیل وزارت امور روستایی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی به عنوان طراح طرح تشکیل وزارت امور روستایی،گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت کشور مربوط به روستاها است و علی‌رغم آنکه اغلب روستاهای کشور، آب، برق، گاز و جاده مناسب دارند، اما متولی مشخصی ندارند و هدف بنده از ارائه این طرح آن است که روستاها متولی مشخصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اولین درخواست روستائیان از نمایندگان مجلس چیست؟

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی به ۲۵ درصد رسیده، در مقابل حاشیه‌نشینی بسیار افزایش یافته و با تصویب این طرح و در صورتی که روستاها متولی مشخصی داشته باشند، بخشی از مشکلات آنان مرتفع می‌شود.

مهرداد گودرزوند در موافقت با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی، اظهار داشت: روستاها متولی مشخصی ندارند و تشکیل این وزارتخانه قطعاً می‌تواند به مستقل شدن روستاها و حل مشکلات روستاییان کمک کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهری به دلیل مهاجرت شدید روستاییان است، گفت: هدف از تشکیل این وزارتخانه آن است که مشکلات روستاییان زیر نظر یک دستگاه و متولی خاصی قرار گیرد.

در مقابل حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در مخالفت با یک فوریت این طرح، گفت: در شرایطی که کشور مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی دارد، ما نباید تشکیل وزارت امور روستایی را در اولویت بررسی مجلس قرار دهیم.

وی تأکید کرد: برای حمایت از روستاییان، ما به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات کشاورزان اعم از مشکلات آنان در زمینه معافیت‌های مالیاتی و همچنین مشکلات مربوط به نهاده‌های دامی باشیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما همواره به ویژه طی سالیان گذشته تأکید کرده‌ایم که دولت باید کوچک شود اما این طرح باعث اضافه شدن یک وزارتخانه جدید می‌شود و قطعاً برای دولت بار مالی خواهد داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی مخالفت کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    طرح بسیار مناسبی هست، روستاییان مشکلات بسیاری دارند و شورهای روستا هم توان مشخصی دارند و نمیتوانند بیشتر کمک کنندو
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    بخشی از وزارت کشور مختص این مهم شده وباهمکاری وزارت جهادکشاورزی اوضاع روستاها سروسامان داده شود!وزارت نیازنیست! آفتابه لگن هفت دست،شام ونهارهیچی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس