کتاب تشکیلات بهشتی

گر به دنبال حرفی، عمل نباشد، سرگرمی است؛ حجاب است؛ غفلت است. در حد لزوم حرف بزنیم! پریشب به رفقا توصیه می‌کردم گفتم یک مقدار از ضایعات زمانی، ناشی از پرحرفی است.

به گزارش مشرق، صدای فریادهای دلسوزانه شهید بهشتی در مورد تشکیلات در لابه‌لای هر بحث و مصاحبه و نوشته‌اش، دل و جان هر انسان آگاه و دغدغه‌مندی را به وجد می‌آورد. همه آن فریادها در طول دو سال و اندی پژوهشِ مداوم، استخراج، دسته‌بندی و تدوین شد. و شد همین کتابی که  پیش روی‌مان است. ٬تشکیلات بهشتی٬ به نظرات تشکیلاتی شهید بهشتی پرداخته است.

برشی از کتاب:

«یک وقتی به هانوفر دعوت شده بودم، به جمعیتی از انجمن‌های اسلامی دانشجویی. چند تا از دوستان دور هم بودند. بحث شروع شد. شب هم بود. دیر وقت بود. یک آلمانی هم به آن جلسه آمد و مقداری نشست و وقتی‌این‌ها صحبت می‌کردند، نوبت به او رسید پس دست بلند کرد حرف بزند.  گفت: بهشتی! شما زیاد حرف می‌زنید! دیدم که برداشت این فرد از بک مدت در جمع ما زیستن این است که ما فقط حرف می‌زنیم.

اگر به دنبال حرفی، عمل نباشد، سرگرمی است؛ حجاب است؛ غفلت است. در حد لزوم حرف بزنیم! پریشب به رفقا توصیه می‌کردم گفتم یک مقدار از ضایعات زمانی، ناشی از پرحرفی است. حرفی را که می‌شود در نیم ساعت بگوییم در سه ساعت تمام می‌کنیم.. این‌ها را رعایت کنیم. برای مسیری که داریم عملمان را به طور جدی اصلاح کنیم.»

کتاب تشکیلات بهشتی را محسن ذوالفقاری تدوین کرده و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس