حجت اله عبدالملکی

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به رشد ۳۰ درصدی میزان تولید پیله ابریشم توسط مددجویان اشاره کرد و گفت:خانواده های کمیته امداد ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون از نوغان داری کسب کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به افتتاح فاز نخست بزرگترین «توتستان» کشور برای نوغان‌داری و تولید کرم و نخ ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد در استان گلستان، گفت: سال گذشته سه هکتار از فاز نخست این مزرعه که کل آن ۵۰ هکتار است، کشت شد و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم فاز دوم مجموعه ۱۵ هکتار است امسال به زیر کشت برود تا در سال آینده به محصول نهایی برسد.

وی افزود: جهاد کشاورزی تأمین نهال برای این توستان را تقبل کرده است و اگر این اتفاق بیفتد، شاید بتوانیم تمام ۴۷ هکتار باقی مانده را به زودی کشت کنیم و سال آینده از تمام مزرعه بهره‌برداری کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مهمترین مانع برای توسعه پرورش کرم ابریشم و تولید نخ را کمبود نهال مناسب دانست و ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۳۸ تن پیله سبز توسط ۲۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد تولید شد.

عبدالملکی تاکید کرد: برای توسعه این صنعت نیاز به یک توتستان مرکزی داریم تا هم بتوانیم قلمه تولید کنیم و هم برگ توت را در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار دهیم.

وی از افزایش تولید پیله ابریشم توسط مددجویان خبر داد و بیان کرد: امسال حدود ۵۵۰۰ تخم نوغان میان چهار هزار خانواده تحت حمایت توزیع شد که در نهایت ۱۸۰ تن پیله تولید و به فروش رسید که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشتیم به طوری که در مجموع بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش این صنعت برای مددجویان کمیته امداد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: کمیته امداد سهم ۱۵ درصدی خودش را از تولید کل ابریشم کشور حفظ کرده است و به این سمت حرکت می‌کنیم که سهم مددجویان در این حوزه به ۳۰ درصد برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    باعرض سلام خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس