ازدواج حضرت محمد و حضرت خدیجه

ازدواج پیامبر اسلام با حضرت خدیجه (س) دارای پیام‌های زیادی است که برای جوانان امروزی، در صورت شناخت و عمل به آن، راهگشا خواهد بود.

به گزارش مشرق، امروز ۶ آبان‌ماه و ۱۰ ربیع‌الاول مصادف با سالروز با سعادت ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) است. حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به اهمیت ملاک‌های دینی در ازدواج و الگوگیری از برترین الگوهای عالم در این زمینه گفت: امروزه خیلی از پسرها وقتی به خواستگاری دخترها می‌روند، پدرها و مادرها از مسائل زیادی دربارۀ او سؤال می‌کنند از جمله، ثروت، خانه، شغل، درآمد، بیمه و ...، اما چند درصد از ما به اخلاق، صداقت، امانت‌داری، حسن خلق آن پسر توجه می‌کنیم؛ این‌ها ویژگی‌های ماندگار است.

بیشتر بخوانید:

جایگاه و ماموریت همسران پیامبر و طرح توطئه توسط بعض همسران در سوره تحریم

وی افزود: من نمی‌گویم ثروت و دارایی نباید باشد، اما ملاک اولیۀ ما واقعاً چه باید باشد؟ به عنوان مثال، وقتی موضوع ازدواج حضرت خدیجه سلام‌الله علی‌ها با پیامبر اکرم (ص) مطرح شد ـ پیغمبر قبل از اینکه مبعوث شوند ازدواج کردند ـ زمانی که ایشان به خواستگاری حضرت خدیجه (س) آمدند، فرمودند: من تمایل به ازدواج با شما دارم، اما چرا؟ یکی به دلیل خویشاوندی، دوم به خاطر امانت‌داری، سوم به دلیل خوش‌اخلاقی و چهارم به دلیل راست‌گویی شما.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: این‌ها ملاک‌های ما برای ازدواج باید باشد، من نمی‌گویم پسر شغل نداشته باشد و یا تحصیل کرده نباشد و ...؛ اما این مسائل ملاک اولیۀ ما هم نباشد.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    بابی انت و امی یا رسول الله
  • عبدالله IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ خدای متعال ، ملاک ازدواج را در آیه ۳۲ از سوره نور بیان فرموده اند: وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴿سوره نور آیه ۳۲﴾ - ملاک از نظر خدای متعال ، نه ثروت ، نه بیمه ، نه ماشین ، نه خانه و ... بلکه ملاک ، صالح بودن است. والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس