کد خبر 1135347
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷
حاشیه‌های کشف زیرخاکی در ابن بابویه/ فرار دوباره اوقاف از پاسخگویی - کراپ‌شده

عصر دیروز پس از کشف سکه‌های قدیمی در آستان شیخ صدوق، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از ارائه توضیحات در این رابطه و پاسخگویی به خبرنگاران امتناع کرد.

به گزارش مشرق، عصر دوشنبه مطلبی درخصوص پیدا شدن مقداری سکه زیرخاکی در گورستان ابن بابویه از سوی مخاطبان به دستمان رسید که برای صحت وسقم این خبر، خبرنگار فارس راهی این آستان در شهرری شد. 

طبق گفته شاهدان عینی مقداری سکه از محل اقامت یکی از کارگران گورستان کشف شده و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی و متولیان آستان و رئیس اوقاف شهرستان ری، افراد حاضر در آستان شیخ صدوق که برای زیارت اهل قبور در محوطه حضور داشتند، به بیرون هدایت شدند و درب های آستان بسته شد.

تلاش‌های خبرنگاران حاضر در پشت درب بسته آستان که سعی داشتند از مسؤولان امر در این رابطه مصاحبه بگیرد، بی‌نتیجه ماند و هیچ کدام از مسؤولان اوقاف و میراث فرهنگی به تماس تلفنی پاسخ ندادند و درخواست خبرنگار ما برای ورود به داخل آستان نیز رد شد و در نهایت رئیس اداره اوقاف سوار بر خودروی خود با بی‌توجهی تمام از مقابل خبرنگاران عبور کرد و بدون پاسخ به سوألات از آستان خارج شد.

حجت الاسلام علامه مدیر آستان شیخ صدوق(ره) نیز در پاسخ به سوأل یکی از خبرنگاران که قبل از بسته شدن درب‌ها خود را به محوطه این آستان رسانده بود گفته است: «من از هیچی خبر ندارم و هیچ اتفاقی نیفتاده است.» سپس او به همراه عده‌ای از مردم به بیرون هدایت شدند.در مدت بسته بودن درب آستان نیز تعداد زیادی از خانواده‌های متوفیان از نقاط مختلف تهران برای زیارت اهل قبور به این آستان آمده و با درب بسته مواجه می‌شدند که اصرارهای آن‌ها برای مراجعه به داخل نیز بی‌ثمر ماند.

در ادامه در تماس تلفنی با غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری درباره این موضوع توضیحاتی را ارائه داد.

غلامرضا نوفرستی شامگاه دوشنبه پیرامون این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد پس از دفن جنازه سکه ها را بین خود تقسیم می کنند و به هر کدامشان ۱۳۰ سکه می رسد.

وی بابیان اینکه از روی سنگ قبر و بنابر اظهارات یکی از این افراد زمان وقوع این اتفاق بیستم شهریور ماه سال جاری است، اظهار داشت: یکی از این ۲ نفر که ساکن شهرری هم هست پس از مدتی امروز دوشنبه پنجم آبان ضمن معرفی خودش به کلانتری ۱۳۱ شهرری سهمش  شامل ۱۳۰ سکه را به مسئول آرامستان ابن بابویه تحویل می دهد.

این مسئول با بیان اینکه تلاش برای برگرداندن ۱۳۰ سکه دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با فرد دوم تماس تلفنی برقرار و از وی دعوت شده که هنوز نامبرده خودش را معرفی نکرده است و برای یافتن آدرس وی اقدام کرده ایم.

نوفرستی یادآور شد: ۱۳۰ سکه تحویلی به صورت پلمب شده در اختیار نیروی انتظامی است تا برای کارشناسی قدمت و ارزش آن تحویل میراث فرهنگی شود.

وی تاکید کرد: اقدامات برای یافتن فرد دوم و برگرداندن ۱۳۰ سکه دیگر در حال اجرا است.

امیدواریم این فرار از پاسخگویی در عصر ارتباطات و رسانه پایان یابد و لازم است مدیران اوقاف و امور خیریه با ورود به این موارد در نشستی خبری پاسخگوی سوألات فراوان خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف در ری باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    4 1
    الان همه میدونن عاقبت این سکه ها چی میشه...خخخخ...10000000000000000تا از این سکه ها باشه هیچ فرقی بحال ملت نمیکنه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا باید اجناس عتیقه متعلق به دولت است اگه بخواهندعدالت اجرا بشه بایددولت در یک مزایده آنها را بخره اکثر نقاط جهان هرکسی گنج پیدا کنه مال خودشه ودرنگهداری یا فروش آن اختیار با خودشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس