لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است

روسیه از سران کشورهای یونان و ترکیه خواست تا هرچه زودتر تدابیری را برای کاستن از تنشها در منطقه شرق مدیترانه اتخاذ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو جهت میانجی‌گری برای حل بحران کنونی در شرق مدیترانه، به شرط تمایل طرف‌های درگیر، ترکیه و یونان، خبر داد.

لاوروف در دیدار با نخست وزیر یونان گفت: «لازم است برای کاستن از تنش‌ها هرچه زودتر تدابیر لازم اتخاذ شده و از طریق گفتگوهای مستقیم میان طرف‌های درگیر به سمت حل و فصل تمام مشکلات موجود حرکت کرد. این گفتگوها همچنین در مورد موضوعاتی که تحت شمول کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها قرار می‌گیرد، صدق می‌کند، از جمله موضوعاتی که در آنها حقوق کشورهای همجوار با یکدیگر تلاقی کرده و خواستار دستیابی به یک راه حل مورد توافق از طریق گفتگوی مستقیم می‌شود».

وزیر خارجه روسیه با اشاره به روابط خوب و باثبات مسکو با کشورهای منطقه شرق مدیترانه افزود: «در صورت رضایت و تمایل شرکایمان، ما آماده هستیم که به هر شیوه ممکن به عادی سازی روابط کمک کنیم».

گفتنی است که روابط میان یونان و ترکیه از آگوست گذشته و در پی درخواست مقامات آتن از آنکارا برای توقف فوری فعالیت‌های حفاری «غیرقانونی» در شرق مدیترانه، رو به تیرگی گرائید. پیش از آن نیز، یک کشتی اکتشافی ترکیه موسوم به اروچ رئیس در منطقه‌ای مورد مناقشه در دریای مدیترانه- در جنوب آنتالیا و غرب قبرس- پیمایش خود در حوزه زلزله نگاری را آغاز کرده بود.

ترکیه نیز در واکنش به انتقاد مقامات آتن اعلام کرد که یونان با انعقاد یک توافقنامه با مصر در زمینه تشکیل یک منطقه انحصاری اقتصادی در دریای مدیترانه، حقوق ترکیه در حوزه فلات قاره را نقض کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    پس شرط یونان،بازپسگیری پایتختش ،کنستانتین پل است
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      1 1
      یونان را ترکیه فتح خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس