اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت

برای شرکت در نیمه دوم شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، بیش از 10 هزار اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ارسال شد؛ این درحالی است که هنرمندانی از 130 کشور جهان از این جشنواره استقبال کرده بودند.

به گزارش مشرق، محمد محمدی، مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، به خبرنگار کیهان گفت: فارغ از برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای اما بدنه هنرمندان ایرانی، آزاده و آزاد و معتقد به ارزش‌ها هستند و به جشنواره‌هایی چون مقاومت، دلبستگی دارند. مصداق عینی این حقیقت نیز استقبال گسترده هنرمندان از سرتاسر کشورمان است. گواه این حرف نیز ارسال بیش از 10 هزار اثر به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت است که این آمار شاید برای خیلی‌ها باورکردنی نباشد.

وی افزود: علاوه ‌بر داخل کشور، استقبال هنرمندان خارجی از شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت نیز خیره‌کننده و فراتر از حد انتظار بود. به‌طوری که فقط در بخش مدافعان سلامت این جشنواره، از 130 کشور جهان، فیلم‌هایی ارسال شد که یک آمار بی‌نظیر برای جشنواره‌ای موضوعی آن هم با موضوع مقاومت است. برخلاف خیلی دیگر از رویدادها، جشنواره فیلم مقاومت از این هنرمندان خارجی برای شرکت در این جشنواره، دعوت نکرده است بلکه خود آنها به استقبال جشنواره مقاومت آمدند.

محمدی اظهار کرد: به‌نظر من استقبال پرشور هنرمندان خارجی از شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، یک تلنگر جدی به سایر جشنواره‌های هنری و به‌ویژه جشنواره فیلم فجر است که متأسفانه بیشتر به یک دورهمی ‌و نمایش لباس تبدیل شده است و از ظرفیت عظیم و قدرتمند سینما برای اهداف انقلاب و جبهه مقاومت غافل مانده است. امیدوارم جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌ها نیز از این تجربه جشنواره فیلم مقاومت استفاده کنند.

گفتنی است، نیمه دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که شامل بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» خواهد بود، همزمان با هفته بسیج، اول تا هفتم آذر سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس