کد خبر 1135175
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
محمد ایمانی

جایگاه حقوقی رئیس جمهور، جایگاه مهمی است و خود شخص، موضوعیت دارد. اما در عین حال کار دولت، کار جمعی است نه انفرادی.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی درباره دولت جوان حزب اللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: کاش نصف یا ثُلث تلاشی که گروه های انقلابی برای جا انداختن نامزد مورد نظر خود انجام می دهند، صرف همفکری و هم افزایی جمعی درباره "دولت جوان حزب اللهی" به مثابه یک تیمِ دارای برنامه بشود تا بتواند این راهبرد مهم را از غربت خارج کند.

نفس این کار، موضوعیت دارد و البته دستاوردهای آن هم ارزشمند خواهد بود. انبوه مشکلات انباشته شده در دو دولت اخیر، فقط به برکت دولت جوان حزب اللهی قابل برطرف کردن است و نه فقط رئیس جمهورِ خوب اما فاقد تیم.

رهبر انقلاب چندی قبل، خطاب به جوانان دانشجو گفتند" اگر چنانچه ان‌شاءالله شما جوانها با این حرکتها پیش بروید و زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید، بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌های شما و دغدغه‌های شما و غصّه‌های شما پایان خواهد پذیرفت".

ایشان همچنین گفته اند: "مکرر گفته‌ام که به دولت جوان و حزب‌اللهی معتقد و امیدوارم. اما معنای این حرف صرفاً این نیست که یک جوان سی و دو ساله -من باب مثال- رئیس‌دولت باشد بلکه معنای دولت جوان و حزب‌اللهی یک دولت پای کار، آماده و با نشاط است که علاج مشکلات است و می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور دهد. برخی در سنین بالا نیز به معنایی جوان و پر تلاش و با نشاط هستند، مانند شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که بیشتر از ۶۰ سال داشت اما اگر شهید نمی‌ شد، او را تا ده سال دیگر نیز در همان مسئولیت حفظ می‌ کردم".

جایگاه حقوقی رئیس جمهور، جایگاه مهمی است و خود شخص، موضوعیت دارد. اما در عین حال کار دولت، کار جمعی است نه انفرادی.

در تکاپو برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی، آنهایی موفقند -بلکه مراد رهبری را دریافته اند- که فراتر از معیار ناقص "سن و سال و شخص"، برای دور هم آوردن یک تیم هم افزا و دارای  نشاط جوانانه و ضمنا واجد پختگی و تجربه تلاش کنند؛ و نه کسانی که دنبال "نامزد بازی محض" باشند.

نامزدهایی که بخواهند پای رقابت انتخاباتی بیایند و احزابی که بخواهند آنها را تبلیغ کنند، کم نیستند. در این میان، کاش نخبگان و گروه های انقلابی، فرصت باقی مانده تا انتخابات را صرف تبیین ابعاد "دولت جوان حزب اللهی" (با تمرکز روی چالش ها و فرصت های موجود؛ و درس های دولت نهم و دهم) کنند؛ نامزدها را هم باید بر این مبنا ارزیابی کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 1
    درود و تشکر. نکات مهمی بود. موافقم
  • رسول IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    سلام علیکم به نظر بنده دو نفر برای ریاست جمهوری بهترین گزینه هستند: آقای سعید جلیلی. آقای سعید محمّد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس