انتخابات آمریکا نمایه

پیش بینی های زیادی درباره نتیجه انتخابات آمریکا و حوادث احتمالی پس از آن در حال مطرح شدن است.

به گزارش مشرق، پایان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نزدیک است و نتایج آن تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

پیش بینی‌های زیادی درباره اتفاقاتی که ممکن است در آمریکا رخ بدهد انجام شده، اما آنچه که مسلم است، آمریکا با وجود سیستم انتخاباتی که تعبیه کرده است از ورود نخبگان و فرهیختگانی که در این کشور حضور دارند و می‌توانند این کشور را در مسیر عقلانیت و منطق هدایت کنند، جلوگیری کرده است.

دایره محدود و بسته برای اینکه نامزدهایی غیر از افرادی که از سوی دو حزب قدرتمند در این کشور معرفی می‌شوند، کاندیداتوری افراد شایسته را محدود کرده و اجازه ورود آنها را به عرصه انتخابات منع کرده است.

بیشتر بخوانید:

بایدن: ترامپ توان آمریکا در مقابله با همه‌گیری‌ها را تضعیف کرد

سیستم حزبی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ثابت کرده که کارایی ندارد چرا که تاکنون در هر دوره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور افرادی وارد کاخ سفید شده‌اند که نه تنها آمریکا را با چالش‌های زیادی روبرو کرده بلکه دنیا را نیز با گرفتاری‌های فراوانی مواجه کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا در میان رؤسای جمهور پیشین این کشور سرآمد است.

ببینید:

فیلم/ ترامپ مصاحبه با شبکه CBS را ناتمام گذاشت!

سرآمد بودن در عرصه ریاست جمهوری آمریکا نه به معنای مثبت آن بلکه مخرب آن در نظر است.

افول یک کشور تنها بر اساس فاکتورهای اقتصادی نیست؛ یک کشور نیازمند سیاستمدارانی است که بتواند همه جوانب کشور داری را در نظر داشته باشد، مهمترین وجه آن سیاستمداری است.

ترامپ خالی از هر گونه ویژگی‌هایی است که یک رییس جمهور نیاز دارد.

عاری بودن ترامپ از خصلت‌ها و ویژگی‌های یک رییس جمهور واقعی تنها به مردم این کشور باز نمی‌گردد، اگرچه آنها نیز در انتخاب چنین شخصیتی نقش دارند چرا که به ساز و کار انتخابات ریاست جمهوری تن داده‌اند، مهمترین بخشی که در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نقش دارد، احزاب قدرتمند در این کشور هستند که همه امورات در دست دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است.

بیشتر بخوانید:

جانسون برای تصمیم‌گیری درباره برگزیت منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست

مختصات دونالد ترامپ، هیچ تناسبی با جایگاه ریاست جمهوری حتی با کشوری، چون آمریکا ندارد.

در چهار سال گذشته مردم آمریکا و جهان دیدند که ترامپ چه رفتارهایی از خود بروز داد و اکنون افکار عمومی دنیا و داخل آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که او هیچگاه در قالب و قامت یک رییس جمهور نبوده است.

ترامپ اگر بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، برای مردم آمریکا اتفاق تلخی است.

حضور دوباره ترامپ در کاخ سفید و ادامه سیاست‌هایی که او در چهار سال گذشته در پیش گرفته است، نوید آن را می‌دهد که افول آمریکا در سراشیبی تندی افتاده و می‌رود تا تکلیف رژیم واشنگتن روشن شود.

هشدارهایی که در درون آمریکا و از سوی نخبگان منطقی و معقول این کشور درباره ادامه راه ترامپ داده می‌شود، احساس خطر از سوی آنهاست.

اما اینکه آیا مردم و رأی دهندگان الکترال به این هشدارها توجه می‌کنند و آن را جدی می‌گیرند، چند روز دیگر روشن می‌شود.

شاید جو بایدن، فردی متفاوتر از ترامپ باشد، شاید او بتواند یا بخواهد آمریکا را از شرایطی که ترامپ حاکم کرده نجات بدهد، اما او نیز اگر بخواهد آمریکا را از سیاست‌های اشتباه خود بیرون بیاورد با موانعی روبرو است؛ مشکل در آمریکا حاکمیتی و ساختاری است.

ترامپ حاصل تفکر حاکمیتی است که در آمریکا مستقر است؛ رییس جمهوری که از تعادل روانی برخوردار نیست، تعادل فکری ندارد و از مشکلات اخلاقی برخوردار است و با این ویژگی‌ها، افول آمریکا را سرعت بخشیده است.

شاید در دنیا برخی تفکرات وجود داشته باشد که حضور دوباره ترامپ در کاخ سفید منتج به افول کامل آمریکا خواهد شد پس بهتر است او باقی بماند.

اما تبعات این افول بر روی دنیا نیز بی‌تأثیر نخواهد بود؛ آمریکا نیازمند کنترل و نظارت است، نظارتی که از سوی یک رییس جمهور فهمیده ساطع می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • س.ه IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    خداکنه این آمریکای جنایتکارسقوط کنه...به فضل الهی ترامپ نابودش میکنه...لعنت برترامپ
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    یعنی بایدن فهمیده است . توان نظارت و کنترل دارد . که برای آمریکا و دنیا بهتر است ِ.. فعلا ناتانیاهو قرینه ترامپ قصد دارد تا با وجود ترامپ دنیا را بهم ریزد . او فکر میکند شاید اینگونه فشارها بر اسرائیل کمتر شود . و از این رهگذر منافع سیاسی و اقتصادی نصیب ببرد . که بنا بر مثال فواره چو بالا رود سرنگون شود . خواست خدا باشد در پرتو این ترکتازی ها و حاشا شدن خیانت ها . عاملی شوند برای بیداری اسلامی ملی مسلمانان و آغازی بر پایان آنهاست
  • مجید IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    پس چرا مردم امریکا باوجود چنین نخبگانی علم به انتخاب یک فردخوب ونفید که اصلا به جنگ وکشورگشایی نداشته باشدوبه حقوق کشورهای دیگر وملت ها احترام بگذراند جنگ وجنایت را درسراسردنیان تمام کند ایا تاکی این همه جنایت ایا کی صلح درسراسر دنیا برقرارمیشود ایا کی میتوان ابرقدرتی پیدا کرد که اگر چنانچه کشوری به کشور یا ملتی دیگر زور میگوید وادم کشی میکند جلو ان را بگیرد وهمه صلح وصفا داشته باشند ایا مگر حق هرکودکی یا هرانسانی این نیست که وقتی به دنیا میاید حق زندگی داشته باشد پس تا کی باید این جنایتکارانه این حق را از انسانها بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس