موج سوم کرونا شورای شهر تهران را به تعطیلی کشاند؟

یک روزنامه اصلاح‌طلب تصریح کرد: غیراز عملکرد دولت، کارنامه شورای شهر تهران هم موجب بی‌اعتمادی مردم به این طیف شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه آفتاب یزد در گزارشی می‌نویسد: انتخابات شورای شهر سال 96 در تهران شرایط ویژه‌ای را به همراه داشت، از آنجا که تایید صلاحیت‌ها در شورای شهر با مجلس است و شورای نگهبان در این زمینه ورود نمی‌کند، مجلس اعتدالی دهم این فرصت را برای اصلاح‌طلبان فراهم کرد تا قریب به اتفاق همه کاندیداهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شوند. به عبارت دیگر اصلاح‌طلبان با همه توان خود برای شورای شهر تهران آمدند! این موضوع طبیعتاً دست این جریان را برای انتخاب بهترین لیست ممکن باز گذاشته بود.

با این حال به‌ نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در این زمینه در حالی که تمامی 21 کرسی شورای شهر تهران را نیز بدست آوردند اما بازهم در عملکرد به جایی نرسیده‌اند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اصلاح‌طلبان هم اکنون به‌دنبال این هستند تا از زیر بار عملکرد نامطلوب دولت روحانی با این بهانه کنار بروند که در دولت روحانی مجالی به اصلاح‌طلبان نداد و قدرت در اختیار افرادی چون واعظی، نوبخت و نهاوندیان بود! با این حال گویی شورای شهر فعلی تهران مثال نقضی از این است که حتی حضور 100 درصدی اصلاح‌طلبان نیز نتوانسته اقدام خاصی را به همراه بیاورد!

برای تایید این موضوع شاید نیازی به آوردن استدلال‌هایی از سوی چهره‌های مخالف یا منتقد شورا نیست بلکه آنچه محسن‌ هاشمی ‌به‌عنوان رئیس این شورا در تابستان امسال گفته خود گویای بسیاری از واقعیات است. «در طول سه سال اخیر حتی یک کیلومتر مترو در پایتخت ساخته نشده و در طول هفت سال گذشته نیز حتی یک دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه نشده است. حتی دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تامین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بیکار افتاده است. در حالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرایی ندارد.»

درباره کارایی شورای شهر از همان ماه‌های اول نیز تردیدهایی وجود داشت. از جمله علیزاده طباطبایی در آبان ۹۷ در مصاحبه‌ای گفت: «افرادی باید در شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به مدیریت شهری و چالش‌های پیش روی آن آگاهی داشته باشند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضای لیست انتخاباتی خود خاله‌بازی کردند و یک لیست کاملاً سیاسی بستند. در نتیجه بحران‌های مدیریتی در شهر تهران نتیجه خاله‌بازی است. اصلاح‌طلبان بسیاری از چهره‌های متخصص و متعهد را تنها به‌دلیل اینکه سهمیه هیچ حزب و گروهی نبودند در لیست خود قرار ندادند و با سهمیه‌بندی سیاسی لیست انتخاباتی خود را بستند. در شرایط‌کنونی یک جمع صددرصد اصلاح‌طلب مدیریت شهر تهران را برعهده گرفته‌اند که با هم ناهمگن هستند.» احمدی حکیمی‌پور عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم نیز درباره عملکرد دوره پنجمی‌ها در آذر 97 گفت: «اغلب کسانی که در شورای شهر پنجم حضور دارند برای بار اول است که در این موقعیت قرار می‌گیرند و به همین دلیل از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل شورای شهر پنجم ورود صحیحی به مسائل شهر تهران نداشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس