کومان: نمی‌دانم چرا VAR فقط علیه بارسلونا قضاوت می‌کند/ باید به همین روند به کارمان ادامه دهیم

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از باخت خانگی شاگردانش مقابل رئال مادرید در ال‌کلاسیکو از عملکرد داور و کمک داور ویدئویی که در این بازی جنجال‌آفرین شدند انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، رونالد کومان پس از باخت ۳ بر ۱ امروز تیمش مقابل رئال مادرید در هفته هفتم لالیگا، به انتقاد از قضاوت این بازی پرداخت مخصوصاً کمک داور ویدئویی که در این بازی تصمیماتی جنجال برانگیز را علیه کاتالان‌ها اتخاذ کرد.

VAR در نیمه اول تکل کاسمیرو روی پای لیونل مسی در محوطه جریمه رئال مادرید را پنالتی تشخیص نداد و حتی از مونوئرا داور مسابقه درخواست نکرد که شخصاً سمت نمایشگر برود و صحنه آهسته برخورد را مشاهده کند. این در حالی بود که در نیمه دوم VAR به خاطر کشیده شدن پیراهن سرخیو راموس توسط کلمن لنگله در محوطه جریمه بارسلونا، از مونوئرا خواست که پای نمایشگر برود و او نیز این صحنه را پنالتی تشخیص داد. این موضوع ناراضایتی سرمربی هلندی کاتالان‌ها را به همراه داشت.

کومان که برای اولین بار مربیگری در ال‌کلاسیکو را تجربه می‌کرد، در پاسخ به خبرنگارانی که درباره تصمیم داور برای اعلام پنالتی به سود رئال مادرید از او سؤال پرسیدند گفت: من می‌خواهم نظر شما خبرنگاران را بدانم. فکر نمی‌کنم که من و شما هم نظر باشیم. به نظر من آن صحنه پنالتی نبود. امیدوارم که یک روز بتوانند به من توضیح دهند که سازوکار VAR در اسپانیا چگونه است؟ما ۵ هفته در لالیگا بازی کرده‌ایم و این VAR فقط علیه ما قضاوت کرده است. VAR نه پنالتی که در بازی با سویا روی مسی صورت گرفت را پنالتی تشخیص داد، نه دو خطایی که مستحق کارت قرمزی که بازیکنان ختافه روی او مرتکب شدند. شما می‌دانید که چرا این VAR‌ فقط علیه بارسلونا قضاوت می‌کند؟

بیشتر بخوانید:
 

زیدان: می‌توانستیم ۴ یا ۵ گل به بارسا بزنیم

کومان افزود: کمک داور ویدئویی آمده که عدالت برقرار شود اما برای همه تیم‌ها. من با لنگله صحبت نکردم اما خودم صحنه را دیدم. به نظر من این راموس بود که روی لنگله خطا کرد. بعد از آن بود که لنگله پیراهن راموس را کشید اما نه برای اینکه او را عقب بکشد. اگر او آنقدر محکم پیراهن راموس را کشیده بود، راموس باید به سمت جلو پرتاب می‌شد نه عقب. باز هم می‌گویم که به نظر من آن صحنه پنالتی نبود. اینکه بازیکنان رئال مادرید داور را تحت فشار قرار می‌دهند اتفاقی عادی است و من هم مشکلی با آن ندارم. داور و VAR در مقطع سرنوشت‌ساز از بازی این تصمیم را گرفتند.

کومان درباره عملکرد تیمش در طول مسابقه اظهار داشت: ما در ابتدا اجازه دادیم بازیکنانی که در میدان هستند تلاش‌شان را برای خلق موقعیت گلزنی انجام دهند و بعد تصمیم گرفتیم که با وارد کردن ترینکائو، دمبله و گریزمان، نیروهایی تازه نفس را در کنار مسی قرار دهیم. از دقیقه ۳۹ به بعد تصمیم گرفتیم که هجومی‌تر بازی کنیم. این کار ریسک بیشتری داشت اما برای من مهم نبود که ۲ بر یک ببازیم یا ۳ بر یک. به نظرم ما بازی خوبی انجام دادیم، موقعیت‌های هم داشتیم اما تصمیم داور برای اعلام پنالتی روی عملکردمان تأثیر مستقیم داشت. من به خاطر این دو باخت اخیرمان در لیگ نه نگرانم و نه نمی‌ترسم. باید به همین شیوه به کارمان ادامه دهیم. من نسبت به کیفیت بازیکنانم ذره‌ای تردید ندارم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    3 0
    وی ای آر سلونا! وارسلونا
  • امیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    هنین فقط بلدن باختاشونو بندازن گردن varفقط زر میزنن بابا قبول کنین تیمه در پیت دارین و تیمتون در حد لیگ دسته 6 نیست
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    دیشب همه دیدند که پنالتی روی مسی را نگرفتند و تمارض رامووووس را خطا اعلام کردند #رعال واردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس