وزیر تجارت انگلیس: توافق برگزیت با اتحادیه اروپا امکان پذیر است

وزیر تجارت انگلیس از پیشرفت‌های واقعی در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و کشورش خبر داده و دستیابی به توافقی تجاری را امکان پذیر دانست.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، "لیز تروس"، وزیر تجارت انگلیس از پیشرفت های واقعی در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آمادگی انگلیس و اتحادیه اروپا برای ادامه مذاکرات برگزیت

وی روز جمعه در سخنانی توافق را امکان پذیر دانست و در عین حال تاکید کرد که انگلیس می تواند برگزیت را بدون قواعد دقیقی برای تجارت تکمیل کند اگر استقلال این کشور حفظ نشود.

زمان به سرعت می گذرد و مذاکرت درباره دستیابی به توافقی تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. در پایان سال جاری میلادی دوران گذار انگلیس که در آن لندن همچنان به قواعد اروپایی پایبند بوده و جزو اتحادیه گمرکی و بازار داخلی این اتحادیه است به پایان می رسد و اگر توافقی تجاری بین طرفین صورت نگیرد مجددا هرج و مرجی ایجاد می شود که به اقتصاد طرفین آسیب می رساند.

اخیرا هیچ یک از طرفین نخواستند از خواسته های خود در این مذاکرات کوتاه بیایند و این منجر به بن بستی در این مذاکرات شد. با این حال روز پنج شنبه برای انجام مذاکرت روزانه در این باره توافقاتی انجام شد. به اعتقاد اتحادیه اروپا این مذاکرات می تواند تا اواسط نوامبر ادامه یابد و بعد از آن باید توافقی انجام شود تا پارلمان ها زمان کافی برای تصویب آن را داشته باشند.

انگلیس اولین توافق تجاری برای دوران بعد از برگزیت را روز جمعه با ژاپن منعقد کرد.

اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان درباره موضوعات مهم در مذاکرات از جمله مسئله ماهیگیری و شرایط رقابتی با هم اختلاف نظر دارد.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی (۱۱ بهمن ۹۸) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند. اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و انگلیس به شدت با تمدید دوران گذار مخالف است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس