کد خبر 1134192
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
محتوای مذاکرات وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن

وزیر خارجه ارمنستان گفت‌وگوهای خود با مشاور امنیت ملی ترامپ و وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت قره باغ را سازنده خواند و وزیر خارجه آذربایجان نیز در دیدارهای جداگانه با این دو مقام آمریکایی، آنها را در جریان روند اوضاع منطقه قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "زهراب منتساکانانیان" وزیر امور خارجه ارمنستان، گفت‌وگوهای روز جمعه خود در واشنگتن با "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه و "رابرت اوبراین" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی درباره روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی را بسیار سازنده و پربار ارزیای کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا خواستار به‌رسمیت شناختن استقلال قره‌باغ شد

وی در پایان این مذاکرات یادآور شد، طرفین به کار مشترک خود برای یافتن راهی به منظور دستیابی به هدف برقراری آتش بس و بازگشت به یک توافق مسالمت آمیز ادامه خواهند داد.

منتساکانانیان افزود: «امروز نظریه امکان استقرار نیروهای حافظ صلح در قره باغ کوهستانی بررسی شد. چنین اقدامی می‌تواند راهی برای تحکیم آتش بس در منطقه است.»

به گفته وی، روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، متشکل از نمایندگان روسیه، ایالات متحده و فرانسه، "بطور واضح" درخواست خود برای توقف فوری درگیری‌ها را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بورل و پمپئو آخرین تحولات بین‌المللی را بررسی کردند

لازم به یادآوری است که مقامات آمریکایی مذاکرات مشابهی را در واشنگتن با "جیحون بایراموف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان انجام دادند. البته این دیدارها به طور جداگانه برگزار شده است.

کشور آمریکا , کشور "ارمنستان" , کشور جمهوری آذربایجان ,

وزارت امور خارجه آذربایجان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جیحون بایراموف روز جمعه در واشنگتن با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، در خصوص وضعیت کنونی در منطقه درگیری‌های قره باغ گفت‌وگو کرده و طرف آمریکایی را در جریان روند اوضاع قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان همچنین درباره مسائل پیرامون مناقشه قره باغ با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت‌وگو کرد.

بایراموف در این دیدارها، تأکید کرد که مواضع باکو بر اساس چهار قطعنامه معروف شورای امنیت سازمان ملل و اسناد مربوطه سایر سازمان‌های بین المللی است.

طرفین همچنین درباره وضعیت کنونی و دورنمای روابط آذربایجان و ایالات متحده نیز تبادل نظر کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لیلانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    یک سوال از بعضی هموطنان عزیز : دلیل اصلی دشمنی اولیه کشور ما با اسرائیل چیست؟ مگر نه این است که بخاطر اشغال خاک اسلام و نسل کشی مسلمین است!!! دقیقا همین فجایع در قره باغ اتفاق افتاده است و هزاران نفر از زن و بچه شیعه بدست جلاد های ارمنستان اشغالگر قتل عام شده اند و مساجد تبدیل به محل نگهداری خوک شده است. مردم شیعه آذربایجان چه گناهی کرده اند که حتی حاضر نیستید فقط در گفتار از آنان حمایت کنید و یا حتی واقعا بی طرف بمانید!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 1
    موضوع اختلاف بین آذربایجان و ارمنستان گرچه از واشنگتن دی سی شروع شد ولی قطعا در آنجا حل نخواهد شد که اگر قرار بود حل شود اصلا شروع نمی شد . آمریکا در حال ضعیف کردن یکی دیگر از کشور های اسلامی است تا در کل و به با خیال باطل ، اسلام را ضعیف کند . والله متم نوره ولوکره الکافرون .
  • شیعه IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    اینها هیچوقت طرفدار مسلمانان نبوده و نیستن اینها فقط کاری میکنن برای تضعیف مسلمانان خودشون بهتر میدونن ارمنستان اشغالیه پس مذاکره برای چی برای اشغال دوباره مناطق قره باغ اگه بیطرفن باید قره باغ به اذربایجان برگرده
  • توانا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    5 7
    زنده باد آذربایجان
  • وحید IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    5 0
    این نشست ها باید تو ایران برگزار می شد. این از ضعف و کم کاری ما حکایت داره.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    4 3
    خوب باید آذربایجان بدون وقفه به ارمنستان در قره باغ حمله کند و اجازه ندهد آمریکا قره باغ را برسمیت بشناسد
  • محمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    هر جا كه آمريكا و غرب دخالت كرد مطمئنأ فقط دنبال منافع و سود صدرصد خودشون هستن و اصلأ محال ممكنه كه اينا نيتي براي صلح و آرامش داشته باشن مخصوصأ يك طرف كشور مسلمان و مورد تجاوز و اشغال قرار گرفته باشه آذربايجان بايد خيلي خيلي مواظب اين آمريكايي هاي جنايتكار و حرام زاده باشه بخصوص كه لابي ارامنه در آمريكا بعد از يهودي ها بزرگترين لابي به شمار ميره همانطور كه ترامپ كثيف قمار باز گفت ارامنه زيادي در آمريكا زندگي ميكنن و ما به آنها كمك خواهيم كرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس