جمعیت نمایه مردم نمایه

تقریبا هر اتفاقی در جامعه بیفتد این طیف، مقصر را حکومت یا علما می‌پندارند تو گویی جامعه کر و کور است و قدرت انتخاب ندارد و نمی‌توانسته بین گناه روشن و عمل صحیح تفکیک قائل شود!

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه‌ای درباره انداختن منشا همه مشکلات بر گردن علما در کانال تلگرامی خود نوشت:  از جمله آموزه‌هایی که در ذهن برخی مذهبی‌ها و خصوصا طیف انقلابی پررنگ شده و منشا آن نیز تعمیم و فهم غلط برخی روایات است، انداختن منشا همه مشکلات بر گردن علما و حکام و تراشیدن نوعی توجیه برای بقیه جامعه در انجام گناهان و خطاهاست.

 تقریبا هر اتفاقی در جامعه بیفتد این طیف، مقصر را حکومت یا علما می‌پندارند تو گویی جامعه کر و کور است و قدرت انتخاب ندارد و نمی‌توانسته بین گناه روشن و عمل صحیح تفکیک قائل شود!

 این نوع تحلیل علاوه بر تبعات فرافکنانه و فرار از مسوولیتی که برای جامعه ایجاد می‌کند کاملا خلاف آیات متعدد قرآن است! بدین معنا که گرچه ما در تحلیل ریشه‌های یک پدیده باید عوامل مختلف را ببینیم ولی این توجیه کننده فساد و گناه جامعه نیست.

 قرآن کریم دائما تاکید می کند که کسی نمی‌تواند بگوید مبلغانی مرا گول زدند، شریکانی مرا فریفتند و... و نهایتا یقه خود انسان گناهکار را خیلی جدی می‌گیرد و او را از عقوبت و عذاب الهی می‌ترساند.

 متاسفانه با مشاهده رفتار عمومی جامعه، به خوبی می‌یابیم که گرچه زمینه‌های گناه به علل مختلف وجود دارد ولی نوع انسان‌ها مبتنی بر اراده خودشان دست به گناه می زنند و متاسفانه کاملا خودآگاه وارد این مسائل می‌شوند!

 قرآن کریم همه را دعوت به بیداری، دوری از بی مسؤولیتی، دوری از فرافکنی و رشد و آگاهی می‌کند ولی برخی آموزه‌ها در میان ما وجود دارد که مساله بسیار خطرناک توجیه گناه را دامن می‌زند که باید در مقابل آن ایستاد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    سخن کاملا دقیق و درستی بود. خدا به انسان عقل و چشم و گوش داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس