پوتین نمایه

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از ادامه یافتن درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت، در این مدت کوتاه نزدیک به ۵ هزار نفر جان باخته‌اند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد شمار قربانیان درگیری در قره‌باغ در حال رسیدن به ۵ هزار نفر است.

رئیس جمهور روسیه با اعلام این ارقام گفت: «می‌خواهم نظرات را به این واقعیت جلب کنم که در طول ۱۰ سال جنگ در افغانستان، ۱۳ هزار نظامی و غیرنظامی شوروی کشته شدند».

پوتین افزود: «و اینجا در چنین بازه زمانی کوتاهی، نزدیک به ۵ هزار نفر جان باخته‌اند. چند نفر مجروح شده‌اند و چه تعدادی از مردم در حال رنج کشیدن هستند؟ چه تعداد کودک در حال رنج کشیدن هستند؟»

رئیس جمهور روسیه روز گذشته (پنجشنبه) نیز تأکید کرد: «روسیه با هر دو کشور ارمنستان و آذربایجان روابط دارد و آنچه در قره باغ در حال رخ دادن است، فاجعه بوده و ما برای پایان آن تلاش می‌کنیم».

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند و علیرغم آنکه تاکنون دو مرتبه میان ایروان و باکو اعلام آتش‌بس شده است، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی خدایی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    ترکیه عثمانی دارد بر منطقه قفقاز نفوذ میکند و البته نفوذ کرده هم و با ماشه های تروریستهایش را هم آورده تا منطقه را نا ا میکند.امروز یکی از نزدیک ترین مشاوران عردوغان که در سیاست خارجی ترکیه نقش خیلی تند روی دارد و سیاست عردوغان را مشخص میکند به اسم ابراهیم کاراگل IBRAHIM KARAGUL هستش که در تازه ترین گستاخی اش در توییتی که نوشته که دیگر زمان ان رسیده که راه میان مرزی بین ایران و ارمنستان را با حملاتی نظامی که میکنیم قطع کنیم و منطقه نخچوان و ترکیه و باکو را بازگشایی کنیم و به منطقه قفقاز با کشور های به ادعای خودشان که میگن دنیای ترک نزدیک کنیم خوب این همان نقشه و رویای از عثمانی است که بعضی ها در ایران احساساتی میشن و دارن به اشتباه واقعیتها را میبینند ای برداران نقشه نقشه عردوغان عثمانی است که خوابی دیده این دفعه بر منطقه قفقاز در نزدیکی ایران که با خاک ایران هم چشم طمعی دارند و از مشاوران نزدیک عردوغان که آشکارا این گستاخی را زده این نشان از رویای از عثمانی ها است
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    پوتین و کلا روسیه در زمینه اشغال سایر کشورها استاد اعظم ارمنستان اشغالگر است.اشغال کریمه، آبخازیا و اوستیای جنوبی و...!!!
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    3 0
    مینسک اگر به وظایفش عمل میکرد کار به اینجاها نمی کشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس