کد خبر 1133781
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
جو بایدن نمایه

مشاور بایدن طی مصاحبه‌ای به تشریح سیاست‌های وی در قبال ایران در صورت پیروزی در انتخابات پرداخت.

به گزارش مشرق، «آرون کیاک»، مشاور «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در ماه نوامبر (آبان) سال جاری، در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست از سیاست‌های این مقام آمریکایی در قبال ایران در صورت پیروزی در انتخابات سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

بایدن: درصورت پیروزی، اصلاح دیوان عالی را پیگیری خواهم کرد

مشاور ترامپ در امور جامعه یهودیان در این مصاحبه انتقادهایی از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رقیب انتخاباتی بایدن و رئیس جمهور کنونی آمریکا، داشت و با اشاره به خروج او از برجام گفت: «بایدن در صورت پیروزی درباره برنامه‌هایی فراتر از برنامه هسته‌ای با متحدانمان رایزنی خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کی و چگونه مشخص خواهد شد؟

کیاک مدعی شد: «به دلیل سیاست‌های ترامپ و خروج او از برجام ذخایر اورانیوم تهران ۱۰ برابر شده است.»

او همچنین در این مصاحبه گفت: «اولویت دولت بایدن عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای است و ما با متحدانمان همکاری خواهیم داشت تا این مسئله را تحقق بخشیم.»

به گفته این مشاور بایدن، این نامزد دموکرات‎ها پس از پیروزی تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران (برجام) رایزنی نخواهد داشت. «سامانه‌های پرتاب مانند موشک‌های بالیستیک و دیگر اقدامات نیز از مسائل مورد بحث با متحدان آمریکا خواهد بود.»

کیاک همچنین افزود: «دولت بایدن جامعه بین‌المللی را همپای خود خواهد کرد تا با ایران مقابله کند. ترامپ ضعیف است و مخفیانه کار انجام می‌دهد. با بایدن رهبری آمریکا در عرصه جهانی دوباره جان خواهد گرفت و جامعه بین‌المللی در تلاش خواهد بود تا ایران به سلاح اتمی دسترسی نیابد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که در هفته گذشته اروپا اعلام کرد حتی در صورت پیروزی بایدن از آمریکا ناامید خواهد ماند.

بر این اساس یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد: «تصور اینکه سیاست آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به روال گذشته باز گردد دشوار است. حتی اگر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، انتظار آن نمی‌رود که دولت وی با کشورهای اروپایی درباره موضوعاتی مانند روسیه و ایران همسو عمل کند.»

ترامپ نیز در هفته گذشته اعلام کرد: «در صورت شکست در مقابل بایدن، آمریکا را ترک می‌کنم.» او که تلاش می‌کند نشان دهد از بابت پیروزی خود در مقابل جو بایدن اطمینان خاطر دارد، گفت در صورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰ در مقابل دموکرات‌ها شاید مجبور به ترک آمریکا شود.

ترامپ در حالی احتمال پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به باد تمسخر می‌گیرد که نظر به افکارسنجی‌های صورت گرفته تا به امروز، اوضاع مساعدی را برای او نمی‌توان در اوایل نوامبر متصور بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس