علیرضا محجوب

آیا هیچ کارگری می‌پذیرد به صرف وجود یک مشکل که در نظامات دموکراتیک راه حل‌های بسیاری از جمله "رأی خوب در انتخابات" برای آن وجود دارد؛ به تمام شدن تحمل و واکنش حداکثری بیاندیشد؟!

سرویس سیاست مشرق _ علیرضا محجوب، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی که زمانی گفته بود ما اصلاح‌طلبان راهی را می‌رویم که روحانی نشان بدهد[1] به تازگی در اظهارات عجیبی پیرامون صندوق تأمین اجتماعی با انتقاد از برخی رفتارهای دولت آقای روحانی، به ایلنا گفته است:

"تذکر من به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، کانون‌های بازنشستگی و کارگری مشمولین سازمان تامین اجتماعی این است که برادران و خواهران عزیز مراقبت بفرمایید که به صندوق تامین اجتماعی جفا و ظلم نشود. نباید اجازه داد این صندوق در آستانه استیصال مالی و بحران قرارگیرد.

قطعا جامعه بزرگ بازنشستگان و صاحبان صندوق یعنی بیمه‌شدگان عزیز در این مورد چنانچه موضوع به شکلی حل و فصل نگردد که دیون آن و پرداختش قطعی گردد، "واکنش حداکثری" نشان خواهند داد و تحمل و شکیبایی در چنین موردی به هیچ وجه روال تشکل‌های کارگری و بازنشستگی خصوصا خانه کارگر نیست!"[2]

*آقای محجوب که اینچنین کارگران و قشر زحمتکش جامعه را به "شورش حداکثری" فرا می‌خواند و پس از سال‌ها ارتزاق از سفره نظام اسلامی و حضور در مجامع دموکراتیکی مثل مجلس شورای اسلامی؛ اکنون گویا دیگر اعتقادی هم به راه حل‌های دموکراتیک ندارد؛ باید زمانی از این ژست‌های انتقادی می‌گرفت که پول‌های کارگران مظلوم در خانه کارگر را خرج تبلیغ برای آقای روحانی می‌کرد![3]

به سخن دیگر اینکه در مقطع فعلی تنها صدایی که هرگز نباید مسموع باشد و نبایستی از دید خوشبینانه به آن نگاه کرد؛ صدایی است که از حلقوم امثال محجوب و دوستانش در ستاد اصلاحات برمی‌خیزد. و کارگران عزیز حتما بایستی متوجه این دوستی‌های خرس‌خاله‌ها و رهنمودهای افراد مشکوک باشند!

چه اینکه همین افراد بودند که یک دولت ناکارآمد را در دامن رأی مردم گذاشتند و اکنون که مشکلاتی بروز کرده است اما به جای عذرخواهی و نشان دادن سمت درست حل مشکلات یعنی صندوق رأی؛ آدرس شورش و اعتراض خیابانی را به مردم و مخاطبان خود می‌دهند.

مسئله جالب آنست که محجوب طی سال‌های گذشته خود را در قامت یک رجل دموکراتیک و سمپات حزبی جلوه داده است اما اکنون می‌بینیم که ماسک‌های نمایندگی و تحزّب و غیره را کنار می‌گذارد و می‌گوید: "تحمل و شکیبایی به هیچ وجه روال تشکل‌های کارگری و بازنشستگی خصوصا خانه کارگر نیست"! و یا با اینکه شخص او مبلغ انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی بوده است اما امروز در پشت یک تریبون می‌گوید: "دولت و بانک مرکزی به دنبال آتش‌افروزی هستند"!

این تأکید بر واکنش حداکثری و آتش افروزی دولت و غیره، بدون حتی یک کلمه در مذمت اعتراض و یا تأکید بر راه حل‌های قانونی مثل انتخابات در قبال این مشکلات برای چیست؟

مردم و کارگران عزیز باید بدانند که به سر آمدن تحملی که محجوب و دوستانش می‌گویند به معنای برداشتن اسلحه و سوریه سازی ایران است...

و آیا کسی جز "فرماندهان فتنه اقتصادی" پیدا می‌شود که در سوریه سازی و اوکراینیزه کردن ایران نفعی داشته باشد؟!

چه اینکه در صورت بروز هرگونه اغتشاش خیابانی و در نخستین گام؛ این اقتصاد کشور و روندهای تولیدی است که آسیب خواهند دید.

و البته تحلیل‌های بدبینانه‌تری نیز وجود دارد که می‌گوید در صورت بروز اغتشاش، خطر حمله نظامی دشمن نیز وجود دارد.

اکنون آیا عقل سلیم هیچ کارگر عزیزی می‌پذیرد به صرف وجود یک مشکل که در نظامات دموکراتیک راه حل‌های بسیاری از جمله "رأی خوب در انتخابات" برای آن وجود دارد؛ به تمام شدن صبر و تحمل و حرفی به نام واکنش حداکثری بیاندیشد؟!

گفتنیست، تعدادی از رجال ستادی اصلاح‌طلب و حامیان سابق رئیس‌جمهور روحانی در 2 دوره انتخابات قبلی؛ طی ماه‌های اخیر با لحنی تشویق‌آمیز از مقولاتی مثل عام‌البلوی بودن جامعه ایران، احتمال بروز اغتشاش در سال 1400، لزوم سازماندهی زنان برای ایفای نقش "نیروی رهایی بخش"، تکرار آبان 98 با خشونتی بیشتر و خونبار بودن رخدادهای آینده[4] سخن گفته‌اند.

محافل تحلیلی از مدت‌ها پیش خبر داده‌اند که اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد "فتنه اقتصادی" هستند. اما چیزی که می‌تواند کُمیت ستاد اصلاحات در این پروژه شوم را لنگ بگذارد؛ پیگیری چشمان آگاه جامعه، تأمل مردم و روشنگری‌های خواص است.

***

1_https://www.isna.ir/news/94090301713/

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-985387

3_mshrgh.ir/723385

4_ mshrgh.ir/1080836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    49 8
    افسادطلبان سرمایه های اجتماعی اسرائیل و آمریکا در ایران هستند و از طرف آنها با مردم و نظام می جنگند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    27 10
    اگر نمی توانی گرانی را حل کنی بکشید کنار وبا اعصاب مردم بازی نکن با وعده وعید هم درست نمی شود
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    25 6
    سالها با خرید رای کارگران بیچاره به پست و مقام می رسید اما در آخرین انتخابات کارگران دیگر گول این را نخوردند
    • SE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      14 0
      40 سال نقاب دورویی برچهره داشته؛ در حالی که شریک سرمایه داران بوده کارگران را فریب میداده و نمایند دروغین آنها بوده است الان هم پادویی پدرخوانده سرمایه داری را میکنه و به صورت انقلابیون چنگ میزنه.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    37 0
    تو کدوم کشور دنیا همچین اوباشی رو تو جامعه راه میدن که ما اینجا بهشون پست و مقام هم میدیم؟ اگه به بخور بخور و رشوه و دزدی و فتنه گری هست ما هم از این کارا بکنیم وضعمون خوب شه و یه مقامی بگیریم!
  • TR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    30 0
    چطور سینه چاکان لیبرال سرمایه داری و فداییان هاشمی به خود اجازه می دهند دم از حقوق کارگرانی بزنند که خودشان غارتشان کرده اند؟ چپ های قلابی آمریکایی
  • احسان IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    23 1
    با تشکر از مشرق و عوامل عزیزش من یک دعا می کنم همه عزیزان خواهشا با صدای بلند آمین بگویند خدایا هر چه زودتر شر این افسادطلبان را از ممکلت آقا امام رضا(ع) دور کن
  • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    12 0
    سلام. خدا می دونه تو این هشت سال حکومت این اصلاح طلبان چقدر مردم فقر کشیدن گوشت را گرون کردن دلخوشی به مرغ بود که این هم گرون شد خدا میدونه به این شب جمعه قسم یه خانواده بی سرپرست می گفت یک سال ما گوشت نخوردیم و تو غذا های خورشی مرغ میرزیم که مرغ هم گرون شد خدا از سرشون نگذره
  • محمد IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 3
    بنام خدا آقای محجوب جای خود، نویسنده محترم بنویسد که دولت بعدی دقیقا چگونه درآمدزایی خواهد کرد برای کشور؟ شعار و فرمایش نفرماید لطفا، به طور مشخص راه حل بدهد. این سوال به معنی دفاع از دولت سرتاپا ناکارآمد فعلی نیست، به معنی تائید این همه فساد هم نیست.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      6 0
      با توکل بر خدا بجای کد خدا با چند بارندگی مناسب و تولیدات فراوان 40 تا 50 میلیارد دلار تامین می‌شود و ده ها راه حل دیگر مانند احیای کارت سوخت با صد ها هزار میلیارد آورده یا احیای راه دور زدن تحریم ولو اینکه 5 درصد را بابک ها ببرند و............... بماند
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      7 0
      دو راهکار دارد. اول اقتصاد مقاومتی شرایط جنگی. دادن کالای کوپنی و سهمیه بندی کردن آن. جایگزینی بیت کوین به جای دلار. قراردادهای مالی دو جانبه با همسایگان، پذیرش تهاتر نفتی با روسبه و الحاق به سامانه تراکنش بانکی میر روسیه و صدها راه حل دیگر. راهکار دوم هم امید آمریکا را ناامبد کرد. تحریمهای آمریکا هم لغو شد. اما تاامید آمریکا باقیست تحریم هم باقیست.
  • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    9 2
    همین ها حداقل هشت سال هشتادملیون جمعیت کشور را هشت سال عقب نگه داشتند وجمعیت کشور را پیر کردن هشت سال در هشتاد ملیون نفر میشه ششصدو چهل ملیون سال سر مردم ایران کلاه گذاشتند باید بابت این اقدام خود محاکمه ومجازات بشند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 0
    محبوب؟؟؟ این کجاش محبوبه؟؟؟ بعد اون مردمی که گول اینا رو "دوباره" بخورند لیاقتشون چیه واقعا؟؟؟ بخصوص کارگرا.
  • DE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 0
    چرا فکری برای تشکیلات خانه کارگر که شده محفل لیبرال ها و ....نمی شود.
  • بیگی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 1
    جناب مححوب نمیدانم واقعا طرف ما کارگران و بازنشستها هستی یا نه ولی اگر دنبال گروه ویژه ای نیستی خودتان میدانید هیچ قشری به اندازه کارگران و بازنشستگان در داخل کشور نیرو و حزب ندارد ود تمام کشورهای دنیا نگاه کنید بزرگتریت حزب حزب کارگران هستند شما حامی نا باشید ما پشت شما هستیم در همه جا الان شما میبینید صندوق تامین اجتماعی حیاط خلوت دولت فعلی وقبلی ها بوده الان دولت خدود چهارصد هزار میلیار تومات به صندوق ما بده کار هست چرا صندوق ما بلید مدیرش توسط دولت انتخاب شود که حقوق پرسنل کشوری هفتاد دصد اصافه شده و حقوق ما بیست درصد در حالیکه انها از بیت المال ارتزاق میکنند
  • براتی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    6 2
    اصلاح طلب های وطن فروش پدر مردم را با همین کاراتون در آوردید خدا نسل شما را از روی زمین برداره
  • mohsen GB ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    5 0
    تف تو رو تون که نون این مملکت رو میخورید میخای مملکتو بهم بریزی .
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    جانم دست اندازی به صندوق تامین اجتماعی و پایمال کردن و نادیده گرفتن حقوق کارگران در همیشه بوده.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    کل امکانات خانه کارگر در خدمت ستاد انتخابات موسوی و روحانی قرار گرفته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس