کد خبر 1133545
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

رسیدن به رتبه اول گوگل آرزوی هرفردی است که یک سایت دارد. اما باید بدانید که هیچ تضمینی وجود ندارد تا شما در یک کلیدواژه‌ رتبه اول را بگیرید و اگر فردی ادعای تحقق تضمینی این موضوع را داشت بدون شک در فکر خالی کردن جیب شماست. با این وجود 4 عامل کلی وجود دارد که شما با بهینه کردن سایت در این سه عامل می­توانید انتظار این را داشته باشید که مقالات­ شما به صفحه اول بیایند و حتی در بعضی موارد رتبه اول را از آن خود کنند.

1 – محتوای مناسب

تا محتوا خوب نباشد سئو معنا ندارد. شما باید تلاش کنید تا مقالات یا صفحه محصول خوبی داشته باشید تا مخاطب رغبت کند محتوای شما را کامل بخواند و به شما احساس خوبی پیدا کند، در نتیجه این احساس خوب شما می­توانید انتظار فروش داشته باشید. گوگل به ­دنبال نشان دادن بهترین نتیجه در صفحات اول خود است، در نتیجه اگر شما محتوای خوبی نداشته باشید، فکر صفحات اول گوگل را از ذهن بیرون کنید (اگر درمورد نحوه تولید محتوای خوب کنجکاو هستید، این مقاله را بخوانید).

2 – سئو تکنیکال

اگر فکر می­کنید محتوای خوب پایان ماجرا بود، سخت در اشتباه هستید. شما علاوه بر محتوای خوب باید تجربه کاربری خوب نیز به کاربران سایت خود انتقال دهید. سرعت سایت، محل قرارگیری محتوای سایت، سهولت استفاده از مواردی هستند که باید حتما در سایت خود به آن توجه کنید. یکی از مواردی که خیلی از سایت های ایرانی در سئو تکنیکال ضعف دارند، نحوه چینش لینک یا URL سایت هست، مثلا به این لینک دقت کنید https://dmboard.media/seo/what-is-seo/ شما با نگاه کردن به این لینک میفهمید که مقاله موردنظر در وهله اول در حوزه سئو است و در وهله دوم می فهمید که چیستی سئو را توضیح میدهید؛ وقتی شما به این خوبی تنها با یک لینک از موضوع مقاله با خبر شدید، حالا حساب کنید که گوگل چقدر خوب و ساده از مفهوم مقاله شما آگاه میشود.

3 – سئو داخلی

سئو داخلی بر روی دو چیز تمرکز دارد، فهماندن هرچه بهتر موضوع محتوا به گوگل و تجربه کاربری خوب برای کاربر. برای تحقق این دو عامل شما باید به 5 چیز توجه کنید.

1 – لینک داخلی و خارجی

 شما با قرار دادن لینک در مقاله خود باعث می­شوید کاربر به جواب کامل تری برسد. مثلا وقتی دارید درمورد آموزش دیجیتال مارکتینگ مقاله­ ای می­نویسید، می­توانید با قرار دادن یک لینک به مقاله بهترین روشهای تبلیغات در ایران یکی از نیازهای احتمالی کاربر را رفع کنید و به علاوه کاربر را جوری هدایت کنید تا بیشتر در سایت­تان باشد که این اتفاق قطعا به سود سئوی شماست. از طرفی می توانید با قرار دادن سایت­های معتبری که برای تدوین آن مقاله از آن­ها کمک گرفتید، اعتماد گوگل را به مقاله خود جمع کنید.

2 – سئو عکس

استفاده از عکس ­هایی که حق کپی رایت دارند به ضرر سئو شماست، زیرا که گوگل به دزدی حساس است(البته ضرر چندان بزرگی نیست) تا جای ممکن از عکس ­های اختصاصی یا عکس ­هایی که حق استفاده عمومی دارند استفاده کنید، بعلاوه یادتان نرود ALT تصاویر را با عناوینی که عکس ­تان را توصیف می کند پر کنید.

 3 – کلمات کلیدی

کلمات کلیدی شما، کلماتی هستند که سعی دارید مقاله خود را با آن­ها در صفحه اول گوگل بیاورید، شما باید این کلمات را در بخش ­هایی از مقاله که گوگل بیشترین توجه را به آن­ها می کند قرار دهید، اما یادتان نرود که زیاده روی نکنید!

به ترتیب بخش­ هایی که گوگل بیشترین توجه را برای درک موضوع مقاله دارد:

  •  تایتل متا
  • تگ H1
  • متادیسکریپشن
  • پاراگراف اول
  • تگ های H2
  • پاراگراف دوم
  • تگ‌های H3
  • پاراگراف آخر
  • در میان متن

4 – سئو خارجی

پس از اعمالی سه مورد قبلی، به سئو خارجی می­رسیم. سئو خارجی به معنای تمام کارهایی است که خارج از سایت خود انجام می­دهید تا به گوگل بفهمانید سایت شما معتبر است. برای مثال، شبکه های اجتماعی شما، رپورتاژ، قرار گرفتن اسم سایت شما در فروم­ ها، مقالات، توییت ها و...

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل بر اساس حوزه سایت شما متغیر است. هرچه رقبای قوی­تری داشته باشید، قطعا باید بیشتر خرج کنید. اما مطمئن باشید، اگر سئو داخلی، سئو تکنیکال و محتوای شما مناسب باشند، قطعا هزینه های شما کاهش پیدا می کنند.

 کلام آخر ما یک چیز است، در سئو همیشه هوشمندانه عمل کنید و از مراجع معتبر یا افراد حرفه ای کمک بگیر، زیرا که بعضی از خطاها در سئو هزینه زیادی را برای شما به ارمغان میاورد.


**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس