کد خبر 1133274
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
تحریم تسلیحاتی ایران

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد مدعی شد به‌رغم انقضای تحریم تسلیحاتی ایران، همچنان تجارت سلاح با این کشور مشمول برخی محدودیت‌ها است.

به گزارش مشرق، «نیکلا دو ریویر» نماینده فرانسه در شورای امنیت در واکنش به رفع تحریم تسلیحاتی ایران، در پیامی توئیتری مدعی شد: برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، راه‌حلی مؤثر و ملموس درباره بحران اشاعه هسته‌ای ایران ارائه داد حال آنکه انقضای تحریم تسلیحات متعارف به این معنا نیست که همه محدودیت‌های تجارت سلاح با ایران به طور کامل رفع شده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: می‌خواهم ایران یک کشور قدرتمند بدون تسلیحات هسته‌ای باشد!

 از روز ۲۷ مهرماه، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران رفع شد حال آنکه تا موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی اتحادیه اروپا (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) سه سال دیگر زمان باقی مانده و طرفین اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند وارد معامله تسلیحاتی با تهران شوند. بنابراین، ادعاهای آنها فقط با هدف دلجویی از واشنگتن است.

در روزهای آینده و حتی بعد از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا (به ویژه اگر به نفع ترامپ تمام شود)؛ احتمالاً شاهد تناقض‌گویی‌های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا خواهیم بود که محصول بلاتکلیفی آنها در حفظ برجام، تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌های واشنگتن-تهران و در نهایت بیم و امیدشان برای حفظ استقلال سیاسی از آمریکا است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 1
    غلط زیادی کرده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس