کد خبر 1133267
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
داعش

منابع آمریکایی اعلام کردند، برای اولین بار آمریکا اقدام به انتقال دو تن از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش از عراق به آمریکا جهت محاکمه نمود.

به گزارش مشرق به گفته مسئولان آمریکایی قرار است، دو نفر از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش به نام های «الشافعی الشیخ» و «الکساندا کوتی» به آمریکا منتقل شوند، به این ترتیب آنها اولین عناصر داعشی به شمار می آیند که به اتهام دست داشتن در جنایات داعش، از جمله مشارکت در بریدن سر گروگان های آمریکایی و انگلیسی در سال ۲۰۱۴ در سوریه، در دادگاه های آمریکا محاکمه می شوند.

گفته می‌شود محاکمه این دو داعشی در دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا برگزار می شود که در آن بسیاری از پرونده های حساس و مهم امنیت ملی آمریکا مورد رسیدگی قرار می گیرد.

الشافعی الشیخ

اگرچه این منابع آمریکایی توضیحی درباره جزئیات اتهامات وارده به این دو عضو داعش ندادند، اما اتهامات احتمالی وارده به آنها، دست داشتن در قتل، ربودن افراد و هدایت گروگان ها به محل اجرای حکم و دست داشتن در شکنجه و آزار و اذیت اسیران و گروگان های در بند داعش به ویژه است.

این دو داعشی از اکتبر سال گذشته در یکی از پایگاه های هوایی آمریکا در عراق در بازداشت بسر می برند و قرار است، نیروی هوایی آمریکا آنها را به ایالت ویرجینیا انتقال دهد.

از سوی دیگر، از آنجا که این دو داعشی دارای تابعیت انگلیسی هستند، مدعی العموم انگلیس اعلام کرد، با هدف تسهیل در روند محاکمه این دو داعشی در دادگاه های آمریکا، لندن ماه گذشته اقدام به سلب تابعیت انگلیسی آنها کرد.

پیشتر مدعی العموم آمریکا تاکید کرده بود، در صورتی که دادستانی انگلیس مستنداتی ارائه دهد که اتهامات وارده به این دو داعشی را ثابت کند، حکم اعدام آنها قطعی خواهد بود.

الکساندا کوتی (سمت چپ)

این دو به همراه دو عضو دیگر گروه تروریستی تکفیری داعش تیم چهار نفره ای را تشکیل می دادند که به دلیل لهجه انگلیسی، گروگان ها و اسرایشان، آنها را گروه «بیتلز» می نامیدند.

اعضای این تیم چهار نفره متهم اجرای اعدام های داعش و بریدن سر گروگان ها و اسیران این گروه و انتشار فیلم از نحوه اعدام ها در فضای مجازی هستند.

«جهادی جان» مشهورترین عضو این تیم ۴ نفره بود. او که نقاب به چهره می زد و وحشیانه ترین اعدام های داعش به دست او انجام می شد، در سال ۲۰۱۵ در یکی از عملیات های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در سوریه کشته شد. نفر چهارم این گروه نیز در ترکیه پس از شناسایی، دستگیر و هم اکنون در یکی از زندان های این کشور در بازداشت بسرمی برد.

کوتی و الشیخ در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اذعان کرده بودند که یکی از ماموریت های آنها حین فعالیت در صفوف داعش، بازجویی و اعتراف گیری از گروگان ها و اسیران بود که در مواردی این اقدامات با خشونت انجام می شد.

اما آنها اتهام مشارکت در عملیات اعدام از جمله بریدن سر گروگان ها را رد کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    15 2
    بازی جدیدانتخاباتی!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    29 7
    ای کاش همه اصلاح طلبان رو هم به آمریکا منتقل کنن تا مردم از دستشون راحت بشن !
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 0
      مگه پهلوی اول ودوم روبردن؟مگه قزافی وصدام و...روبردن؟خائنین تاریخ مصرف دارن برای استکبار! اصلاحطلبان نیز!
  • US ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    در داعش از کشورهای آمریکا ارمنستان انگلیس فرانسه آلمان و... عضو بودن اما کشورهای غربی داعش را به اسلام ربط میدن
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    محاکمه؟!!! آمریکا سران داعش رو محاکمه کنه؟!!! بابا بیخیال! برده آموزش آکادمیک بده؛ برشون گردونه به عنوان دو رهبر کارکشته‌ی داعشی؛ برای اهداف آتی خودش؛ بدتر از قبل عمل کنند!!! یا به اسم داعش یا با یه اسم جدید ضد اسلامی دیگه.....!!!
  • فراجناحی IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    نمایش تبلیغاتی پدر داعش ،برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    مربی بازیکن رو کشیده بیرون تا هم نفس تازه کنه هم برا بازی بعدی دو کارته نشه
  • کارشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    اکثرا عرب هستند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    برای تعلیم دادن بردنشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس