کد خبر 1133103
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
ترامپ نمایه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به افشاگری درباره حساب بانکی رئیس‌جمهور آمریکا در چین و مالیات‌دهی او در این کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به سوابق مالیاتی که گفته می‌شود متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، گزارش داد شرکت هتل‌های بین المللی ترامپ (Trump International Hotels Management LLC) تا سال ۲۰۱۶، یک حساب بانکی در چین داشته است.

بیشتر بخوانید:

فاکتور ۲۰ میلیارد دلاری «هزینه‌ سازش» تایوان با آمریکا در دوره ترامپ

به گفته این روزنامه، شرکت ترامپ تلاش کرده است معاملات صدور مجوزهایی را در جمهوری خلق از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ انجام دهد و به همین منظور حساب بانکی در چین داشته است که ۱۸۸ هزار و ۵۶۱ دلار مالیات در آنجا پرداخت کرده است.

آلن گارتن، وکیل سازمان ترامپ به نیویورک تایمز گفته است این شرکت از سال ۲۰۱۵ غیر فعال است و هرگز برای مقصود دیگری استفاده نشده است جز برای پرداخت مالیات معاملات صدور مجوز در چین.

ترامپ از سال ۲۰۰۶ و بدون موفقیت زیادی تا سال ۲۰۱۲ سعی در دستیابی به معاملات صدور مجوز در چین داشته است. با این حال، دولت چین تنها پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا بسیاری از علائم تجاری این شرکت را در آنجا فعال کرد.

کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ، سیاست‌های ضدچینی را به اوج خود رسانده است. چین بارها تحرکات چین در راستای از بین بردن ثبات در نقاط مختلف جهان را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، سابقه مالیاتی این حساب به طور دقیق مشخص نمی‌کند که چه مقدار پول در معامله‌های صورت گرفته از طریق آن ردوبدل شده است.

در آمریکا اعلام هر گونه درآمد خارجی هنگام ثبت مالیات اجباری است و مدیریت هتل‌های بین‌المللی ترامپ در چند سال گذشته تنها درآمدی چند هزار دلاری را اعلام کرده بود.

این افشاگری در حالی است که رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا به مراحل آخر رسیده و اخیراً ادعاهایی از سوی جمهوری‌خواهان سنا علیه «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ مبنی بر افتتاح حساب از سوی پسر او با یک تاجر چینی و در نتیجه داشتن منافع در این کشور مطرح شده است. ترامپ همواره بایدن را به ملایمت در مقابل چین در صورت پیروزی در انتخابات متهم می‌کند.

وکیل سازمان ترامپ در گفت‌وگو با نیویورک تایمز وجود این حساب را تایید، اما از بردن نام بانک خودداری کرد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: هتل‌های بین‌المللی ترامپ حسابی در یک بانک چینی که در آمریکا دفاتری دارد، برای پرداخت مالیات محلی گشود.

وی افزود: این شرکت بعد از باز شدن دفتری در چین برای کشف پتانسیل معاملات مرتبط با هتل در آسیا حسابی را باز کرد اما هیچ معامله، مبادله مالی یا سایر فعالیت‌های تجاری تاکنون محقق نشده و از سال ۲۰۱۵ این دفتر غیرفعال بوده است. گرچه این حساب همچنان باز است اما هرگز برای هدف دیگری استفاده نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس