موزه هنرهای معاصر فلسطین

در سکوت خبری، هویت و مأموریت موزه هنرهای معاصر فلسطین تغییر کرد و ساختمان آن نیز احتمالا تغییر کاربری خواهد داد!

به گزارش مشرق، از سال 85 با مساعدت شهردار و رئیس‌جمهور وقت، ساختمان پشت سفارت فلسطین تبدیل به موزه هنرهای معاصر فلسطین شد. موزه‌ای که بنا بود بدل به نمایشگاهی برای ارائه و عرضه هنر مقاومت در عرصه بین‌الملل شود؛ در همان دوران نیز دو تن از هنرمندان متخصص و متعهد حوزه هنرهای تجسمی برای تهیه آثار بین‌المللی راهی خارج از کشور شده و آثار هنرمندان حوزه مقاومت در عرصه بین‌المللی را خریداری و برای نمایش به این موزه آوردند.

 اما با گذشت بیش از یک دهه فعالیت، متأسفانه این روزها در موزه هنرهای معاصر فلسطین دیگر نه خبری از هنر مقاومت است و نه اساساً رنگ و بوی ‌بین‌المللی دارد و تنها به مکانی برای آثار تجسمی شبه روشنفکران همانند سایر گالری‌های شمال شهر تهران تبدیل ‌شده است!

از طرفی شنیده‌ها حاکی است که این ساختمان به‌زودی تحویل شهرداری خواهد شد که با این اقدام احتمالا دیگر اثری از موزه فلسطین، حتی در ظاهر هم باقی نخواهد ماند.

مسئولین فرهنگستان هنر باید پاسخگو باشند که چرا در سال‌های اخیر ظرفیت موزه هنرهای معاصر فلسطین نه‌تنها در خدمت هنر مقاومت در عرصه بین‌الملل قرار نگرفته است بلکه براساس شنیده‌ها ساختمان موزه نیز به جهت تغییر کاربری تحویل شهرداری داده خواهد شد؟

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    27 1
    سرطان اصلاحات؟
    • adel US ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 0
      من در عجبم که کار های این دولت چه بوده و هیچکس این روند را متوقف نکرده و نمیکند موزه هنرهای معاصر فلسطین نمونه کوچکی است . دفاع از مردم ستمدیده فلسطین دارد تبدیل به طرفداری از بایدن یا ترامپ میشود. خوش رقصی خائنین به ایران با برجام آغاز شد چرا کسی پیگیری نمیکند روزنامه شما در این میان میبایست روشنگری کند شما کجا ایستاده اید.؟
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      3 0
      به قول امین حیایی تو اون فیلمش : "جیدز" اصلاحات، یعنی جذام و ایدز باهم!!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    به مراجع عظام تقلید برسانید و بدونید که اگر این کار رو نکنید در آینده نزدیک گرفتار فتنه عظیم و بلای عظیمی خواهید شد والسلام
  • FR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 0
    شهر داری هم آنرا تبدیل به موزه آثار شجریان میکند
  • علی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    اثر سوئ مدیریت های پرتکراردرگوشه گوشه کشور
  • یکی از بنی آدم IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    اینم یکی دیگه از دسته گلهای روحانیه میگید چه ربطی داره عرض میکنم موزه فلسطین از زیرمجموعه های فرهنگستان هنره بیشتر از 2 ساله که فرهنگستان با سرپرست داره اداره میشه و رئیس جمهور وقت نکردن رئیس براش تعیین کنن البته توقع ما زیاده وقتی برای یه وزارتخونه تو قد و قواره صمت 6 ماه سرپرست میزاره و اونجوری رای اعتماد از مجلس می گیره دیگه فرهنگستان که عددی به حساب نمیاد یا مثل هلال احمر که تو اوج بحرانهای طبیعی پارسال مملکت نزدیک 10ماه رئیس نداشت البته این از مسئولیت بقیه نهادهای ناظر و مسئول و بالادستی کم نمی کنه شماها چرا فرهنگستان رو نمیتونین در قبال رفتارهاش پاسخگو کنین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس