یک از مهم­ترین کارها در زندگی, ایجاد فضای امن و ایمن در خانه، محل کار، فروشگاه و ... برای ایجاد رفاه و آسایش است چه در زمان حضور در آن و چه در زمانی که به دلایلی همچون مسافرت، رفتن به مهمانی، تعطیلات و ... کسی در منزل با محل کار حضور نداشته باشد. داشتن خیال راحت و آسوده موجب کاهش نگرانی از احتمال به سرقت رفتن لوازم منزل، اشیا گران بها و ... شده و منجربه لذت بردن از تک تک لحظه­های استراحت خارج از خانه و محیط کار می­شود.

در ادامه این مقاله ما مطالب مفیدی در زمینه ایمن­سازی منزل و تجهیزات مورد نیاز آن ذکر کرده­ایم. این تجهیزات برای جلوگیری از ورود سارق به منزل یا محل کار و جلوگیری از سرقت بسیار کاربردی و مناسب هستند.استفاده از این وسایل را جدی بگیرید زیرا میتوانند امنیت خانه را بسیار افزایش دهند.

سیستمهای حفاظتی و امنیتی رهام تک آماده هرگونه مشاوره و راهنمایی در خصوص امنیت خانه و محل کار شما میباشد.

دزدگیر اماکن

یکی  از مهمترین و بهترین سیستمهای بازدارنده سرقت دزدگیر اماکن است.  دزدگیر اماکن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ورود سارق به خانه یا محل کار را داشته و ضریب ایمنی را بسیار بالا می برد. با انتخاب یک دزدگیر اماکن صنعتی مناسب و نصب و استفاده درست از آن شما دارای اولین و اصولی ترین دستگاه ضد سرقت خواهید شد.

دزدگیرهای اماکن در دو مدل خط ثابت و سیم­کارتی به بازار عرضه شده اند. در مدل خط ثابت، تلفن کننده دزدگیر با استفاده از خط تلفن ثابت شهری، در هنگام وقوع سرقت و هم زمان با آژیر کشیدن دستگاه برای اطلاع رسانی، به شماره تماس های ذخیره شده در حافظه دستگاه، شروع به برقراری تماس و پخش پیام ضبط شده می­نماید.

مدل جدیدتر دزدگیر که با استقبال بسیار زیادی روبه رو شده، دزدگیر سیم کارتی است. این دزدگیر علاوه بر اتصال به خط ثابت شهری از ماژول سیم کارتی بهره­مند است که به واسطه آن می­توان یک سیم کارت دایم یا اعتباری در درون دستگاه قرار داد تا علاوه بر انجام تمام قابلیت­های دزدگیرهای خط ثابت، امکاناتی همچون ارسال پبامک اعلام وقوع سرقت، اتمام شارژ باتری چشمی، قطع شدن برق شهر و ... و امکان کنترل دستگاه از راه دور و با استفاده از نرم افزار را فراهم کرده است.

در 90 درصد از موارد وقوع سرقت، در اماکنی که دارای دزدگیر بودند به دلیل صدای بلند آژیر بلندگو، سارق از ورود به محل و انجام سرقت اجتناب و محل را بدون هیچ گونه سرقتی ترک کرده است.

دزدگیرها دارای سنسورهای متفاوتی مانند چشمی حرکتی، سنسور لرزشی یا شوک سنسور، مگنت، سنسور دود و ... هستند.

با نصب چشمی حرکتی به محض ورود فرد و قرارگیری وی در مقابل چشمی دزدگیر فعال می­شود.در صورت استفاده از مگنت بر روی درب منزل یا پنجره، به محض باز شدن درب یا پنجره دزدگیر فعال خواهد شد.

برای جلوگیری از ورود با تخریب قفل درب یا شکستن شیشه پنجره، بهترین گزینه سنسور لرزشی است که به محض ضربه زدن و ایجاد ارتعاش, دزگیر فعال شده و از ورود سارق جلوگیری می­کند.

از سنسور دود نیز می­توان برای اطلاع از وقوع آتش­سوزی و انجام امور مربوطه قبل از شدید شدن حریق استفاده نمود.

توجه داشته باشید برای حصول بهترین عملکرد دزدگیر اماکن بهتر است از چند چشمی به صورت مکمل یکدیگر استفاده شود تا در صورت عملکرد نادرست یکی از سنسورها سنسور دیگر آن ایراد را پوشش دهد.

اگر از سنسورهای بی سیم استفاده می­کنید، قبل از فعال کردن دزدگیر از ضعیف نبودن باتری آن­ها اطمینان حاصل کنید.

دوربین مدار بسته

پس از دزدگیر اماکن دوربین مدار بسته دومین سیستم امنیتی به حساب می­آید. توجه داشته باشید که دوربین مدار بسته به تنهایی عامل بازدارنده سرقت نیست زیرا سارق با تخریب دوربین و تجهیرات آن امکان بررسی و تشخیص را از بین میبرد.

بهترین روش برای ایمن سازی، استفاده از دزدگیر اماکن و دوربین مدار بسته به عنوان مکمل یکدیگر است.

با استفاده از دوربین و دستگاه ضبط آن (DVR) و اتصال آن به اینترنت به راحتی با نصب برنامه مربوطه بر روی تلفن همراه می­توان در زمان دلخواه تصاویر آنلاین دوربین را مشاهده نمود. این امر در مواردی که دزدگیر خانه فعال شده و شما از محل دور هستید بسیار کارآمد و مهم است, زیرا در همان لحظه می­توانید محیط را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل پلیس را در جربان قرار دهید.

جک پارکینگی

شاید با خواندن تیتر جک پارکینگ اولین چیزی که به ذهنتان برسد این باشد که جک درب پارکینگ به چه صورت می­تواند ایمنی را بالا ببرد و از یک سرقت جلوگیری کند. در ادامه توضیح کاملی در این زمینه ارائه شده است.

درب ساختمانی را در نظر بگیرید که فاقد جک پارکینگی و قفل برقی است.در این صورت سارق میتواند به راحتی وارد خانه شده و خودروی شما را سرقت کند.اما اگر بر روی همان درب جک پارکینگی نصب شده باشد درب با کشیدن باز نخواهد شد و برای باز کردن آن نیاز به کلید خلاص کن دارد. اگر خلاص­کن کلیدی باشد به جای مدل آچاری باز کردن آن دشوار خواهد شد و بهتر از سرقت جلوگیری می­کند. توجه داشته باشید که استفاده از قفل برقی در کنار جک پارکینگی ایمنی آن را بالاتر برده و از باز شدن درب از بیرون با فشار وارد کردن به آن بوسیله خودرو جلوگیری خواهد کرد.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس