اسلام‌ستیزی نمایه اسلام هراسی

به دستور «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه و در ادامه اقدامات اسلام‌ستیزانه دولت این کشور به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی، یک مسجد در حومه پاریس تعطیل شد.

به گزارش مشرق، در ادامه اقدامات اسلام‌ستیزانه دولت فرانسه، به دستور «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه یک مسجد در حومه پاریس تعطیل شد.

به گزارش «فرانس ۲۴»، همچنین طبق اعلام وزیر کشور فرانسه ۳۴ عملیات پلیس علیه افراد و انجمن‌های مرتبط با جامعه مسلمان فرانسه در جریان است.

بیشتر بخوانید:

رشد اسلام در میان ادیان الهی به اعتراف غربی‌ها

وزیر کشور فرانسه دیروز از حمله نیروهای پلیس به ده‌ها خانه که ادعا شده متعلق به «شبه‌نظامیان اسلام‌گرا» در این کشور است، خبر داده بود. 

خبرنگار روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» هم در توییتی نوشت: «وزیر کشور فرانسه اعلام کرد پلیس این کشور هم‌اکنون در حال حمله به منازل ده‌ها شبه‌نظامی اسلام‌گرا و دفاتر ۵۱ انجمنِ متهم به ترویج نفرت و خشونت و همچنین جدایی‌طلبی است.»

دارمانین گفت ۸۰ مورد تحقیقات درباره نفرت‌پراکنی در  فضای مجازی در جریان است و او در حال بررسی انحلال برخی گروه‌ها در جامعه مسلمانان فرانسه با این بهانه است.

بیشتر بخوانید:

ده‌ها مسجد و مرکز آموزشی اسلامی بسته شدند

وزیر کشور فرانسه همچنین پیشتر با ادعای تلاش برای مبارزه با آنچه افراط گرایی مذهبی خواند، از بستن دستکم ۷۳ مسجد و مدرسه خصوصی اسلامی در سراسر فرانسه از ماه ژانویه به این سو خبر داد.

بنابر گزارش‌ها، دولت فرانسه قصد دارد شماری از اتباع خارجی را که ادعا می‌کند مظنون به «فعالیت‌های افراطی» هستند از خاک این کشور اخراج کند.

رویترز به نقل از «رادیو Europe ۱» گزارش داد دو روز پس از حادثه برای یک معلم تاریخ در فرانسه از سوی یک افراط‌گرای چچنی، دولت فرانسه در حال مهیا شدن برای اخراج ۲۳۱ تبعه خارجی به دلیل «اعتقادات افراطی» است. وزارت کشور فرانسه از توضیح بیشتر در این  خصوص خودداری کرده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش میان حکومت فرانسه و جامعه مسلمان ساکن این کشور افزایش یافته است. «امانوئل ماکرون»  رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در یک سخنرانی ضد اسلامی از نظارت دقیق دولت بر مدارس و بودجه مساجد خبر داد.

این لایحه دولت فرانسه به طور کلی درخصوص تقویت سکولاریسم و جدا کردن نهادهای مذهبی از دولت است اما مقابله با سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت مساجد و مدارس مذهبی خصوصی و تقابل با ائمه جماعت دارای تابعیت خارجی در فرانسه را نیز در بر می‌گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    مسلمانها باید با آباد کردن کشورهای خودشان به جایی برسند که کشوری مثل فرانسه برایشان اهمیتی نداشته باشد چه برسد به اینکه نگران اخراج از آن باشند
  • LB ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 2
    کثافتای آدمکش صدها هزار الجزایری رو قتل عام و شکنجه کردند حالا دو تا مهره خودشون افتادن به جون هم، اونم بازی خودشونه، با این بهانه باز دارن اسلام ستیزی میکنن
  • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    بگیره مثل الجزایر مسلمانها رو قتل عام بکنه شاید دلش خنک بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس