هدف قرار دادن هیأت های دیپلماتیک در عراق خلاف قانون است

رئیس سازمان حشدالشعبی اعلام کرد که هدف قرار دادن هیئتهای دیپلماتیک در عراق خلاف قانون است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی عراق اعلام کرد که مطرح کردن مسائلی از قبیل دست داشتن این نیروها در برخی پرونده های داخلی غیر منصفانه است.

وی افزود: سازمان حشد شعبی مسئول اقدامات افراد که خود را منتسب به این سازمان می دانند نیست.

بیشتر بخوانید:

فالح الفیاض: «زیباری» به الحشد الشعبی اهانت کرد

الفیاض بیان کرد: کسی که هیأت های دیپلماتیک را هدف قرار می دهد جزء گروه هایی محسوب می شود که قانون را زیر پا می گذارند. حرف و حدیث در خصوص دست داشتن نیروهای حشد شعبی در این قبیل پرونده های داخلی غیر منصفانه است.

وی ادامه داد: برخی جریان های سیاسی مخالفت خود را با حضور آمریکایی ها در عراق اعلام می کنند و آنها خود، مسئول مواضعشان هستند. هر اقدام نظامی خارج از چارچوب حاکمیت، از سوی قانون، بازخواست می شود.

پیش از این برخی جریان های مغرض و رسانه های وابسته به آنها، نیروهای حشدشعبی را در برخی درگیری ها و خرابکاری های داخلی در عراق متهم کرده بودند.

رئیس سازمان حشد شعبی ادامه داد: کمیته تحقیقات در مسأله هدف قرار گرفتن هیئت‌های دیپلماتیک نهادی سیاسی نبوده و در صدد اتهام پراکنی نیست. وظیفه این کمیته یافتن حقیقت و شناسایی عاملان حمله است. این کمیته در پی شواهد است و سرانجام تمام عاملان حمله به هیئت‌های دیپلماتیک را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

وی اعلام کرد که برخی کشورها از وجود حشد شعبی نگرانند. آتش زدن مقر حزب دموکرات کردستان اقدامی مجرمانه است چرا که این حزب ریشه در فرهنگ بخش قابل توجهی از بافت مردمی عراق دارد. ما از برافراشته شدن پرچم حشد شعبی برفراز مقر حزب دموکرات احساس شرمساری می‌کنیم.

الفیاض ادامه داد که آتش زدن نهادها و مؤسسات اقدامی غیرقانونی است که فرایندهای سیاسی و نیز تلاش‌های تظاهرات‌کنندگان را بر باد می‌دهد. بدگویی هوشیار زیباری وزیر خارجه اسبق عراق درباره حشد شعبی از سر لغزش زبان بوده و رهبران حزب دموکرات آن صحبت‌ها را نپذیرفتند.

وی گفت که حشد شعبی مشکلی با الکاظمی و یا هر جنبشی در منطقه سبز بغداد ندارد، به علاوه هیچگونه خصومت یا دلخوری میان ما و نخست‌وزیر نیست.

الفیاض با یادآوری حادثه الفرحاتیه و کشتار شهروندان عراقی گفت که این حادثه خارج از چارچوب قانون بود و قیس الخزعلی رئیس جنبش عصائب اهل حق متعهد شده که در قبال هیچ یک از عاملان جنایت الفرحاتیه محافظه‌کاری نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس