کد خبر 1132609
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
هفته چهارم لیگ پرتغال| شکست سانتاکلارا در حضور مغانلو

شهریار مغانلو از مدت‌ها قبل در فوتبال ما موردتوجه تیم‌های مطرح قرار گرفته بود ولی قرارداد با پیکان و نیاز این تیم به این مهاجم راه رسیدن به موفقیت را برایش طولانی کرد.

به گزارش مشرق، بدون شک پیکان بدون گل‌های او ممکن بود در همان نیم‌فصل اول سقوط کند، ولی با اصرار به حفظ این مهاجم لیگ برتری ماند. در این بین پیشنهاد باشگاه‌های خارجی و امتیاز ارزی که انتقال این بازیکن به لیگ کشوری دیگر برای باشگاه پیکان داشت، باعث شد پیکانی‌ها بالاخره به او رضایت‌نامه دهند. حال شهریاری که تراکتور و پرسپولیس برای به‌خدمت گرفتنش مزایده گذاشته بودند، به پرتغال رفته و می‌خواهد مسیر موفقیت را کوتاه کرده و خیلی زود پیشرفت کند. با این بازیکن که موفق شد در اولین حضورش برای تیم سانتاکلارا 26 دقیقه به میدان برود، صحبت کردیم. گفت‌وگو با  شهریار مغانلو را در ادامه می‌خوانید.

در اولین بازی عملکردت راضی‌کننده بود؟

بازی خوبی بود و به‌عنوان اولین تجربه، بد بازی نکردم. امیدوارم در ادامه عملکرد بهتری داشته باشم و بتوانم تاثیرگذارتر از این بازی کنم و نمره‌های مناسب‌تری به خود اختصاص دهم. البته همیشه اولین بازی سخت است، ولی تلاشم را کردم. همه تلاشم را می‌کنم موفق شوم و مسیر موفقیتی را که واردش شدم به‌خوبی طی کنم. می‌دانم لازم است بیشتر از قبل تلاش کنم. از این‌رو در تمرینات و بازی‌ها از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد و به‌سرعت جایگاه خود را در این تیم به‌دست می‌آورم. جا دارد از خانواده، پدر، مادر و برادرانم و همه آنها که به من در این مسیر سخت کمک کردند، تشکر کنم.

در این مدت تیم سانتاکلارا را چطور دیدی؟

تیم فوق‌العاده و مربی خوبی داریم. همه تلاشم را می‌کنم بهتر ظاهر شده و در آینده به خودم و تیمم بیشتر کمک کنم. رشید، کاپیتان تیم در این مدت خیلی به من کمک و تلاشش را کرد تا در این مدت کوتاه با بازیکنان هماهنگ شوم. بازیکنان از اتحاد خوبی برخوردارند، از این‌رو نوید فصل خوبی را برای این تیم می‌دهم.

بیشتر بخوانید:

شکست سانتاکلارا در حضور شهریار مغانلو

باتوجه به چند پیشنهادی که داشتی، به چه دلیل پرتغال را انتخاب کردی؟

ترجیح دادم پرتغال را انتخاب کنم، چون احساس کردم در این کشور می‌توانم بهتر دیده شوم. پیشنهادات خوبی از ترکیه و بلژیک داشتم، ولی باتوجه به اینکه فوتبال پرتغال را می‌پسندیدم، ترجیح دادم در این کشور به کارم ادامه دهم. احساس می‌کنم انتخاب خوبی است و می‌توانم در این مسیر پیشرفت کنم.

خیلی‌ها معتقدند فقط از استقلال و پرسپولیس می‌توان لژیونر شد، ولی نشان دادی حتی از تیمی مثل پیکان هم می‌شود ترانسفر شد!

بله، مشخص شد که تنها حضور در این تیم‌ها ملاک نیست و از همه‌جای دنیا کل فوتبال ما را دنبال می‌کنند و به‌دنبال استعداد می‌گردند. این‌طور نیست که فقط از این چند تیم بازیکن انتخاب کنند. فقط بازیکن باید به خودش و توانایی‌هایش اعتماد داشته باشد و از آنها استفاده کند تا موردتوجه قرار بگیرد.

گفته بودی فوتبال ایران و پرتغال به هم نزدیک هستند. چه شباهت‌هایی بین فوتبال دو کشور دیدی؟

از نظر فیزیکی و تاکتیکی مخصوصا جنگندگی بیشترین شباهت را به فوتبال ما دارند. باتوجه به ذهنیتی که از بازیکنان شاغل در لیگ پرتغال داشتیم، حس کردم انتخاب خوبی است.

از پرسپولیس پیشنهاد داشتی، ولی باشگاه پیکان به تو اجازه جدایی نداد. ممانعت پیکانی‌ها راه پیشرفتت را سد نکرد؟

جا دارد از باشگاه پرسپولیس تشکر کنم که مرا قابل دانسته و برای به‌خدمت گرفتنم تلاش کردند. من همه سعی‌ام را کردم تا به اهدافم برسم و ممانعت پیکانی‌ها انگیزه مرا کم نکرد. از این‌رو تلاش کردم در هر تیمی که هستم، خوب و تاثیرگذار بازی کنم. همین تفکر باعث شد هم موردتوجه تیم‌های داخلی قرار بگیرم و هم از کشورهای دیگر پیشنهاد دریافت کنم. حتی در ایران چند پیشنهاد خوب داشتم که ازنظر مالی بسیار عالی بودند، ولی من مسیر دیگری را در راه فوتبالم انتخاب کرده بودم.

پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. فکر نمی‌کنی اگر به این تیم می‌رفتی با پیشنهادات بهتری روبه‌رو می‌شدی؟

به باشگاه پرسپولیس و هوادارانش تبریک می‌گویم. به‌عنوان یک ایرانی خوشحال شدم و امیدوارم قهرمان شود و ما از موفقیت بین‌المللی یک تیم ایرانی بیشتر لذت ببریم. امیدوارم این تیم هم موفق باشد. به هرحال انتخاب من بازی در خارج از ایران بود. من مسیر زندگی و آینده شغلی را خودم انتخاب کردم و به هیچ وجه پشیمان نیستم. به موفقیت در این مسیر بسیار امیدوارم و می‌خواهم پیشرفت کنم.

 جای خودت را در تیم ملی خالی نمی‌بینی؟

یکی از آرزوهایم این است لباس مقدس تیم ملی را بپوشم. همه سعی و تلاشم را می‌کنم تا روزی به این تیم دعوت شوم. کاری از دستم برنمی‌آید جز اینکه تلاش کنم. تلاش کنم و بازهم تلاش کنم. امیدوارم تلاش‌هایم دیده شود و روزی این اتفاق رخ دهد که پیراهن تیم ملی را پوشیده و در بازی‌های مهم به میدان بروم.

 زمانی از فوتبال ایران رفتی که قرارداد فوتبالیست‌ها نجومی شده است!

باید درنظر بگیریم که در شرایط اقتصادی فعلی باتوجه به تورم موجود فوتبالیست‌ها 50 درصد از قراردادشان را برای بهتر فوتبال بازی کردن خرج بدن‌شان می‌کنند. با این‌حال پرداخت پول در ایران نامنظم است و معمولا نمی‌توانند این 50 درصد را هم بگیرند. بازیکنی که امسال یک میلیارد قرارداد می‌بندد، با آن یک میلیارد هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. به‌جز مخارج یک ورزشکار، خانواده‌هایشان هم هزینه دارند، چون فوتبالیست‌ها خرج خانواده می‌دهند و حتی برخی خرج چند خانواده را می‌دهند. باشگاه‌ها باید باتوجه به تورم در عقد قرارداد رعایت حال و وضع زندگی بازیکنان را بکنند. حق آنها خیلی بیشتر از اینها است. ما در فوتبال‌مان بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم. امیدوارم روزی برسد که بتوانند فوتبال اروپا را تجربه کنند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    هر هفته داره یه مصاحبه می کنه. آخه تو دیگه کی هستی؟ میخوای مطرح بشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس