کد خبر 1132601
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کتاب نان سال های جنگ - راه یار - کراپ‌شده

چاپ دوم کتاب «نان سال‌های جنگ» که خاطرات زنان روستایی در پشتیبانی دفاع مقدس را روایت می‌کند، با ویرایشی جدید و توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، «نان سال‌های جنگ»؛ اولین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی پشتیبانی جنگ انتشارات راه یار است که طی آن، خاطرات زنان روستای «صَدخَرو» سبزوار در پشتیبانی دفاع مقدس را روایت می‌کند. تحقیق این کتاب را محمد اصغرزاده برعهده داشته و محمود شم‌آبادی نیز نگارش آن را انجام داده است.

مقدمه این کتاب، با سخنی از امام خمینی(ره)، درباره عظمت کار این زنان روستایی آغاز شده است: «من وقتی که در تلویزیون می‌بینم این بانوان محترم را که‌ اشتغال دارند به همراهی کردن و پشتیبانی کردن از لشکر و قوای مسلح، ارزشی برای آنها در دلم احساس می‌کنم که برای کسی دیگر نمی‌توانم آن‌طور ارزش قائل شوم. آنها یک کارهایی که می‌کنند که دنبالش توقع اینکه یک مقام یا یک پستی را اشغال کنند، با یک چیزی از مردم خواهش کنند؛ هیچ این مسائل نیست، بلکه سربازان گمنامی هستند که در جبهه‌ها باید گفت مشغول جهاد هستند.»

بر اساس این گزارش، چاپ دوم کتاب «نان سال‌های جنگ» با ویرایشی نو، در 14 فصل، خاطرات زنان روستای صدخرو در پشتیبانی از جبهه و رزمندگان دفاع مقدس را در 14 فصل روایت کرده است و بخش پایانی کتاب نیز به تصاویر زنان جهادگر و شهدای این روستا اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس