کد خبر 1132475
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
فردای استیضاح روحانی - کراپ‌شده

سیاست‌ورزی عاقلانه می‌طلبد تا نتیجه استیضاح روحانی را پیش از وقوع بررسی کرد و اقدامی احساسی و براساس بی بصیرتی شرایط را بدتر از این نکند.

به گزارش مشرق، امیر ابراهیم رسولی، مدیرکل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی نوشت: این روزها عده ای به دنبال فشاراقتصادی برمردم و نابسامانی ارزوسکه و ... استیضاح روحانی را علم کرده اند. امروز در شرایطی هستیم که حامیان سینه چاک روحانی هم به گوشه ای خزیده و سکوت کرده اند واو با گفتار و رفتارهایی به دنبال فرافکنی و نجات خود از گردابی است که خودساخته است. اما سیاست ورزی عاقلانه میطلبد تا نتیجه استیضاح روحانی را پیش از وقوع بررسی کرد و اقدامی احساسی و براساس بی بصیرتی شرایط را بدتر از این نکند.

جدا از نظرات صریح رهبرانقلاب که تریبون رسمی مبنی بر کاردولتها تا آخرین روز تاکید شده اما چند اتفاق در فردای استیضاح روحانی قابل تامل است. شاید برخی باپرهیزاز احساسگرایی در شرایط موجود جامعه را درخطر افتادن در چاهی دیگر روبه رو نکنند.

فردای استیضاح روحانی:

۱. دولت روحانی به جای روحانی !

دولت پس از استیضاح روحانی تا انتخابات دراختیار جهانگیری معاون اول خودش قرار میگیرد. واقعیت اینکه جهانگیری اگر کننده کار بود وقتی نفر دوم دولت بود کار می‌کرد. برفرض این اتفاق از وزیر تا استاندار رهاتر از گذشته خودمختار ترخواهد بود و بی ثباتی اجرایی افزون تر می‌شود.

واقعا فرق جهانگیری وروحانی در چیست و کسانی که استیضاح رادنبال میکنند درجهانگیری چه دیده اند که دل به او بسته و این مسیر رادنبال می‌کنند.

۲.بی ثباتی سیاسی در فشلیسم اقتصادی

اوضاع فشل اقتصادی حاصل عملکرد دولت روحانی کم بود؛ بی ثباتی سیاسی هم به آن افزوده میشود و در این شرایط چه کسی تضمین میدهد اوضاع بورس و ارز بدتر از وضع موجود نشود؟
در شرایط بی ثباتی سیاسی فرد جدید هرکه باشد بهانه ۷ساله بی تدبیری روحانی را تابلو و در دست میگیرد و زمان زیادی را با این تابلو سپری خواهد کرد.

۳. خوشحالی روحانی

معتقدم شخص روحانی این طور کنار رفتن را ایده آل میداند و حتما خوشحال است.کسانی که خط استیضاح را دنبال میکنند دانسته یا نادانسته در جهت منویات روحانی گام برمیدارند چرا که او تا ابد خواهدگفت برکنارم کردند و گرنه تا انتها اگر میماندم ؛ چنین و چنان میکردم!!
تاریخ را به نفع خودمصادره و مظلوم نمایی را پیشه ی آینده خودخواهد کرد در حالی که ماندن تا روز آخر در کنار وعده های عمل نشده مرگ سیاسیش را رقم میزند.
بپذیریم آرزوی او این روزها عملی شدن استیضاح پیش بینی میشود پس نیروهای انقلابی باید بیش از پیش تیزهوشی به خرج دهند و با عدم عکس العمل های تند پازل بازی دولت را تکمیل نکنند.

۴. تضعیف جایگاه بین المللی

برکناری رییس جمهور بهترین سوژه برای رسانه های معاند و دولتهای مخالف جمهوری اسلامی و انقلاب خواهد شد تا ماهها به تولید برنامه بپردازند و جوسازی های بین المللی را علیه ایران دنبال کنند.

از عواقب برکناری روحانی در شرایط موجود حتما فاکتورهای دیگری متصور است اما همین چند مورد کفایت می‌کند تا کسانی که در حال پاس گل به تیم روحانی هستند این بازی راتمام وآنان را در این مسیر ناکام کنند.

مجلس یازدهم نیز گرچه در فشار سیاسی سختی است اما باید با مدارا و فشاربه دولت برای کار تلاش کند ماههای اندک با آرامش جلو رود تا دولتی کارآمد در وقت مقرر جایگزین شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    5 0
    عاقلانه یا ترسو بودن
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 0
    پس به نظر شما مردم باید چجوری این بدبختی را تحمل کنند
    • احمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      0 0
      مردم باید عاقل بشن و درس بگیرن. قرار نیست به بستن با کدخدا رای بدن، بعد هم که کدخدا گذاشت تو کاسه شون، بیان از اونی که بهشون هشدار داد طلبکار بشن. الان هم باید نتیجه عملشون رو کامل ببینن. نه اینکه فردا این برکنار بشه، بعد از چند دوباره همین ها رو برگردونن سر کار.
    • علی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      0 0
      هر چیزی یه تاوانی دارد.در یک کشور کاملا آزاد مثل ایران انتخابات کاملا آزاد برگزار میشه.و مردم باید در برابر انتخابی که کرده اند مسئولیت پذیر باشند.البته کلمه تاوان برایش بهتر بود.
  • احمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 0
    هر جا جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است!!
  • ت IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 2
    مجلس جای انتقام گیری نیست
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    6 0
    غیرانتفاعی درس خوندی؟
  • فریبرز GB ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 2
    درستش همینه
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 0
    اولا که روحانی ۸ سال کاری نکرده و نمیتونه ادعا کنه که اگر بودم فلان و بهمان میشد و هیچ احدی هم باور و قبول نخواهد کرد . دوما ، مجلس چرا قوانین را اصلاح نمیکند تا این حالت مسخره جایگزینی ضربه گیر اجرا نشود . سوما که بالاخره این اختیار مجلس اصلا به درد جایی خواهد خورد و با این طرز تفکر ، در چه حالتی باید دولت استیضاح شود ؟
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 5
    قابل توجه برخی از نمایندگان اصولگرا که متاسفانه با طرح استيضاح پرزیدنت روحانی ندانسته در پازل دشمن بازی می کنن
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 0
    استیضاح فواید بسیاری هم دارد، اینقدر ملاحظه کاری، عملا هیچ قدرتی برای مجلس و هیچ استقلالی برای این نهاد که روز به روز ضعیف تر از قبل شده باقی نمیگذارد
  • RO ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    پس با این وضعیت هیچوقت نباید استیضاح داشته باشیم
  • سعید IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    آقایان لطفا موضع «لا شرقیة ولا غربیة» نگیرید که آن موضع وجایگاه حضرت حجت (عج) اراحنا فداه است که در بدو و آغاز ظهور طرفدار هر امتی که بشود آن امت دست برتر را به اذن خداوند خواهد داشت،آنچه را که از علم غربی یاد گرفته ایم زیاد جدی نگیریم و آنچه را لازم است انجام دهیم(علوم سیاسی غربی=قصه هزار ویکشب)
  • محسن IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    البته چنین نیست که در صورت برکناری یا استعفای رییس جمهور، معاون اولِ ایشان تا پایان دوره جایگزینِ رییس جمهور شود بلکه فقط تا وقتی انتخابات برگزار شود و رییس جمهورِ جدید مستقر گردد این گونه خواهد بود. اما در وصعیت کنونی ،چون در ماههای پایانیِ دورۀ ریاست جمهوری هستیم، نتیجۀ کار عملاً همان خواهد شد که در این مطلب آمده است.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    هیچ اتفاقی نمیفته .....باید یک بازرس ویژه گذاشت
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    مردم دارن از گشنکی میمیرن ۶ ماهم زودتر روحانی بره حداقل قیمت دلار به ۵۰ تومن نممیرسه ای بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس