تاکید مقامات فتح و حماس بر ادامه گفت‌وگوها برای تحقق آشتی ملی

العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در اظهاراتی جداگانه بر ضرورت ادامه گفت‌وگوها و عقب ننشستن از تفاهمات قبلی برای تحقق آشتی ملی تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صالح العاروری اظهار کرد، گفت‌وگوهای مثبت و سازنده با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی ادامه خواهد داشت.

العاروری تصریح کرد که هدف از این گفت‌وگوها دست یابی به توافقی ملی در رابطه با نقشه راه ملی است که بتواند شراکت ملی مدنظر را محقق کرده و ملت فلسطین را بیش از پیش برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیش رو قدرتمند کند.

همچنین جبرئیل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که تحقق شراکت ملی گزینه‌ای راهبردی و غیرقابل بازگشت است و تمامی گروه‌های فلسطینی با قناعت کامل بر آن اتفاق نظر دارند.

الرجوب خاطر نشان کرد که تمامی توافقاتی که قبلا بین گروه‌های فلسطینی بدست آمده، ثابت و بدون تغییر است.

وی بر ادامه تلاش‌ها همسو با نتایج و خروجی‌های نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در رام الله و بیروت و تفاهمات حاصل شده بین هیئت‌های فتح و حماس در استانبول تاکید کرد.

الرجوب گفت: ما در تلاش برای رسیدن به یک توافق از رهگذر گفت‌وگوهای دوجانبه خود با برادرانمان در جنبش حماس و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی ۱۳ ساله هستیم..

وی بر ضرورت پایبندی فتح و حماس به توافقات صورت گرفته تاکید کرد.

لازم به ذکر است که اولین دور نشست رهبران گروه‌های فلسطینی سوم سپتامبر گذشته به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس در بیروت و رام الله برگزار شد.

رهبران گروه‌های فلسطینی در این نشست بر سر سه مساله با هم توافق کردند: فعال‌سازی مقاومت مردمی، توسعه سازمان آزادی‌بخش و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی.

تشکیل رهبری ملی واحد برای مقاومت مردمی در فلسطین و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و پس از آن ریاست تشکیلات خودگردان نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

پس از این نشست، هیئت‌های حماس و فتح در راستای ادامه گفت‌وگوها و پیشبرد مساله آشتی و وحدت ملی مجددا در ترکیه با هم دیدار کردند.

این دو جنبش در بیانیه ای تاکید کردند که در نشست‌های ترکیه بر پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی، برگزاری انتخابات و تدوین برنامه‌ای ملی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو تاکید شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس