کد خبر 1132198
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
الکسی ناوالنی نمایه

مخالف دولت مسکو از عدم واکنش رئیس‌جمهور آمریکا در ماجرای مسمومیت ادعایی خود ابراز تاسف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس مخالفان دولت روسیه از عدم واکنش و مداخله رئیس جمهور آمریکا نسبت به مسمومیت ادعایی خود ابراز تاسف کرد.

الکسی ناوالنی در مصاحبه با شبکه سی بی اس در پاسخ به این پرسش که آیا برای او مهم است که دونالد ترامپ مسمومیت او را محکوم کند، گفت رئیس جمهور آمریکا احتمالا باید اولین کسی می‌بود که این کار را می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا، ۶ مقام روسیه را تحریم کرد

درخواست روسیه برای تحقیق درباره مسمومیت «ناوالنی»

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم بسیار مهم است که همه و شاید در وهله اول رئیس جمهور ایالات متحده، بسیار مخالف استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشند.

این مخالف دولت مسکو در ادامه بار دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به دلیل مسمومیت ادعایی خود متهم کرد، هر چند مسکو بارها همه اتهامات ناوالنی را رد کرده است.

ناوالنی تاکنون ادعاهای مبهمی درباره مسمومیت خود از سوی دولت مسکو مطرح کرده است. رئیس مخالفان دولت روسیه خود درباره چگونگی مسمومیت ادعایش از سوی دولت اظهارات شفافی تاکنون مطرح نکرده و می‌گوید احتمالا سم عامل عصب نه داخل بلکه بر روی بدنه بطری آبی بوده که وی استفاده کرده است.

بنا به گزارش شبکه سی بی اس، ناوالنی به طور مداوم با چندین افسر امنیتی در آلمان همراه است و تحت حمایت دولت برلین است، زیرا می‌ترسد دوباره مسموم شود. با این وجود او قصد دارد به زودی به مسکو بازگردد.

پیش از آن نیز پزشکان آلمانی مدعی بودند آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی است؛ گفته می‌شود این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواسته‌اند تا در این باره توضیح دهد.

کرملین در واکنش به این اظهارات، آن‌ها را «بسیار توهین‌آمیز و غیرقابل پذیرش خواند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس