کد خبر 1132129
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
رئیس موساد

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اذعان داشت که عادی سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی در سایه بحث و اختلاف نظرها در داخل این کشورهای عربی انجام شد و آنها شیوه‌ای غیرعادی در سازش با اسرائیل را برگزیدند.

به گزارش مشرق، رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سازمان رسمی پخش (رادیو و تلویزیون) رژیم صهیونیستی درباره روند سازش برخی کشورهای عربی و تاثیرهای آن سخن گفت.

کوهن در این مصاحبه که شامگاه یکشنبه ساعتی پس از اعلام رسمی توافق سازش میان منامه و تل آویو منتشر شد در پاسخ به این سوال که آیا سودان کشور بعدی خواهد بود که توافق صلح با اسرائیل را در آینده نزدیک امضا می‌کند، گفت: «می‌تواند آن کشور سودان باشد. ما با هر کشوری که در حال حاضر آمادگی گفت‌وگو با ما را داشته باشد، در تماس هستیم. »

بیشتر بخوانید:

وقتی خود صهیونیست‌ها هم می‌دانند توافق عبثی است!

این مقام صهیونیست افزود: «این برای من یک دوره متفاوت است که در آن شاهد توافق‌هایی تاریخی هستم که برای عمق استراتژیک اسرائیل در همه سطوح امنیت، اطلاعات، اقتصاد، کشاورزی و غیره دارای اهمیت استراتژیک است.

رئیس موساد گفت: «کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم با این کشورها انجام دهیم . برخی از این توافق‌نامه‌ها امضا شد. من فکر می‌کنم که اسرائیل از این پس به سمت درست حرکت می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

الحوثی: عربستان گاو شیرده و امارات بز شیرده آمریکاست

رئیس موساد مدعی شد: «ما افق‌های جدیدی را در سطوح اقتصادی و امنیتی می‌گشاییم، کما اینکه چشم انداز همکاری در همه سطوح در حال باز شدن است و این به ما یک عمق استراتژیک مهم و بسیار مسلط در مواجهه با محورهای شر می‌دهد، به ویژه مواردی نظیر پرونده هسته‌ای، تروریسم  وتوسعه‌طلبی‌های منطقه‌ای  که ایران به اجرا گذاشته است.»

کوهن در ادامه ادعاهای خود آورده است: همچنین از طریق آن کشورها (که اسرائیل معاهدات صلح را با آنها امضا کرده است) و البته از طریق اسرائیل پیامی به محور شرارت می‌رسد که می‌گوید ما در مسیر درست هستیم و شما در مسیر اشتباه هستید.

رئیس موساد در پاسخ به سوال خبرنگار  مرکز پخش اسرائیل درباره اینکه چه چیزی علت به تعویق افتادن توافق با عربستان است و آیا عربستان در وهله نخست منتظر پیشرفت فرآیند صلح فلسطین و اسرائیل است، گفت: از این پس لازم نیست مسئله (سازش عربی با اسرائیل) را به روابط خود با فلسطینی‌ها مرتبط کنیم یا لازم باشد با آنها(فلسطینی‌ها) توافق‌نامه صلح امضا کنیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش بی‌سابقه سرکوب مخالفان در امارات

وی افزود: مطمئناً همه ما منتظر پیشرفت فرآیند صلح فلسطین و اسرائیل هستیم و مطمئناً از هرگونه پیشرفت در مذاکرات بین ما و فلسطینیان برای آماده کردن یک راه حل در آینده استقبال خواهیم کرد؛ اما این موضوع نباید مانعی یا شرطی برای ادامه تماس‌های ما با کشورهای منطقه و برقراری روابط دوجانبه بین ما و کشورهای منطقه باشد.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات مردم مناطق مختلف بحرین در مخالفت با توافق سازش با تل آویو

کوهن در پاسخ به سوال مرکز پخش اسرائیل درباره اینکه آیا اگر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پادشاه بود، این قضیه(سازش ریاض با تل‌آویو) اتفاق می‌افتاد، گفت : احتمالا چنین می‌شد. موضوع در همه آن کشورها بسیار پیچیده است. معتقدم که رهبرانی که تاکنون تصمیم گرفتند(برای سازش) پادشاه بحرین و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بود، البته که باور دارم که در آن کشورها بحث‌هایی داخلی و تردیدهایی هم درباره این قضیه وجود داشت و می‌بایست زمینه را فراهم می‌کردند، زیرا به شکلی غیرعادی و شجاعانه اقدام کردند.

رئیس موساد درباره امکان تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران در صورت پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا گفت: دولت فعلی آمریکا موضع گیری بسیار صریح و محکمی دارد که بسیار منطبق با استراتژی اسرائیل علیه ایران است.

وی ادامه داد: من هم منتظرم که بدانم نتیجه انتخابات در ایالات متحده  چه می‌شود و اگر مجبور باشیم سیاست را به روز می‌کنیم.فعلا پیش‌بینی آنچه اتفاق می‌افتد برای من دشوار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 0
    صهیونیسم همه دنیا بجز ایران را همراه خودش کند باز هم از صحنه روزگار محو خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس