کد خبر 1132090
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
درگیری پلیس پراگ با معترضان به خشونت کشیده شد - کراپ‌شده

در درگیری بین پلیس جمهوری چک با معترضان به محدودیت‌های جدید اعلام‌شده از سوی دولت برای مهار کرونا شماری از دو طرف مجروح شدند و پلیس برای متفرق کردن جمعیت به خشونت متوسل شد.

به گزارش مشرق، تقابل پلیس جمهوری چک در روز یکشنبه با تجمع مردمی علیه  اقدامات محدود کننده دولت برای مهار کرونا در «پراگ» پایتخت این کشور به خشونت کشیده شد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» پلیس پراگ اعلام کرد که هزاران معترض در یکی از میادین مهم «پراگ» پایتخت جمهوری چک تجمع آمده و خواستار استعفای «رومن پریمولا» وزیر بهداشت این کشور شدند.

 به گفته پلیس، در جریان این تجمع بین معترضان و پلیس درگیری رخ داد و ماموران امنیتی از باتوم، گاز اشک آور و خودروهای آب پاش برای پراکنده کردن مردم استفاده کردند. رئیس پلیس پراگ با اشاره به دستگیری 50 معترض قبل از تجمع، از جراحت حدود 20 پلیس در جریان این زد و خورد خبر داد.بخش اورژانس پراگ نیز از درمان 9 نفر  و انتقال چهار نفر به بیمارستان  برای درمان بیشتر به دلیل شدت جراحات وارده خبر داد.

برخی معترضان گفتند که دولت تدابیر خود را بدون هیچگونه مقدمه قبلی اعلام می کند و آنها فرصت انطباق با شرایط را ندارند.

جمهوری چک در رتبه بندی موارد جدید ابتلا به  ویروس کروناو مرگ و میر در اروپا در بدترین وضعیت قرار دارد.

صلیب سرخ جهانی چندی قبل با به صدا در آوردن زنگ خطر برای اروپا نسبت به همه‌گیری کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ها  هشدار داد. صلیب سرخ جهانی مستقر در «ژنو»  اعلام کرد که آزمایش کرونای بیش از هفت میلیون نفر در اروپا مثبت اعلام شده است. «بریژیت ابستین» رئیس صلیب سرخ  اروپا با هشدار در این زمینه بر لزوم اقدامات جامع، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، ماسک زدن، شستن دست و قرنطینه شخصی در صورت بیماری تاکید کرد.

 41 کشور از 54 کشور اروپایی طی دو هفته گذشته جهش 10 درصدی ابتلا به کرونا را ثبت کرده و در 23 کشور افزایش موارد به بیش از 50 درصد رسیده است. حدود 250 هزار نفردر اروپا بر اثر بیماری کووید-19  جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس