تظاهرات مردم مناطق مختلف بحرین در مخالفت با توافق سازش با تل آویو - کراپ‌شده

مردم مناطق مختلف بحرین امشب در مخالفت با سفر هیات آمریکایی-صهیونیستی به کشورشان برای اعلام رسمی روابط منامه-تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، مناطق مختلف بحرین شامگاه امروز به دنبال سفر یک هیات صهیونیستی به کشورشان و اعلام رسمی عادی سازی روابط میان منامه و تل آویو شاهد برپایی تظاهرات مردمی بود.

مردم در شهرها و روستاهای مختلف بحرین در اعتراض به توافق سازش رژیم آل خلیفه با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند اگرچه به دلیل ایجاد خفقان و سرکوبگری شدیدی که حکومت بحرین پس از اعتراضات گسترده سال در این کشور اعمال کرده است هر گونه تظاهرات معمولا با جمعیت کم‌تری برگزار می‌شود.

جمعیت «الوفاق» بحرین هم از سازمان ملل خواست زمینه ابراز عقیده مردم این کشور درباره سازش را فراهم کند و در ادامه اعلام کرد، اگر ابزار سرکوب نبود ۹۵ درصد بحرینی‌ها مخالفت خود با عادی‌سازی روابط را بیان می‌کردند.

هواپیمای حامل وزیر خزانه‌داری آمریکا و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شماره پرواز ۹۷۳ (پیش شماره تلفن در بحرین) در رأس یک هیأت آمریکایی و صهیونیستی ظهر امروز یکشنبه وارد فرودگاه منامه شد.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در مراسم استقبال از این هیأت، این رخداد را «بی سابقه» خواند و مدعی شد که توافق سازش در راستای حفظ حقوق مردم کشورهای غرب آسیاست.

بحرین و رژیم صهیونیستی شامگاه امروز هشت تفاهم‌نامه برای «برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» و همکاری‌های اقتصادی امضا کردند.  

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی در قالب یک «بیانیه مشترک» خواهد بود و معاهده نخواهد بود، زیرا به گفته این منابع، بحرین خواستار آن شده که فعلاً به جای «معاهده»، بیانیه‌ای میان دو طرف امضا شود و بحرینی‌ها می‌خواهند به دلیل انتقادهای داخلی با روندی آهسته‌تر نسبت به امارات به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس