کد خبر 1132050
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
توییت ذوالنور درباره روحانی و مسئله‌ درایت سیاسی/ یادداشت شفاهی سلیمی‌نمین

عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی شفاهی به نقد توییت مجتبی ذوالنوری درباره استیضاح روحانی پرداخت.

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص اظهارنظر اخیر برخی نمایندگان مبنی بر لزوم استیضاح روحانی و توئیت رئیس کمیسیون امنیت ملی که خواستار برکناری و مجازات اعدام روحانی بود، در یادداشتی شفاهی واکنش نشان داد. 

بیشتر بخوانید:

فردای استیضاح روحانی چه خواهد شد؟!

استیضاح روحانی آب به آسیاب چه کسی می‌ریزد؟

متن یادداشت شفاهی سلیمی‌نمین به شرح زیر است:

برهم زدن نظم جامعه سیاست آمریکایی‌ است تا بتوانند از این طریق تحریم‌های بی‌سابقه خود را به نتیجه برسانند. دشمن در صحنه داخلی عراق، لبنان، لیبی، سوریه و... نشان داد اهدافش را در برهم زدن نظم جامعه پیگیری می‌کند. دشمن قانونمندی و جایگاه‌های قانونی را نقطه مقابل اهداف زیاده‌خواهانه خود یافته است و ملت ایران با فهم این مسئله سختی‌های ناشی از تحریم‌ها و برخی کم‌کاری‌ها در دولت را تحمل می‌کنند تا فرصت را از دشمن بگیرند.

از این رو هرگونه آسیب به دولت شرایط مطلوب برای مانور بیگانگان را فراهم می‌کند. پذیرفتنی نیست فردی که مدعی فهم سیاسی و نماینده مجلس است در مسیری قرار بگیرد و شرایطی را فراهم کند که نتیجه آن تقویت سیاست بیگانه است.

چنین روشی خاص جریان تندرو و افراطی طیف اصلاح‌طلب است تا ایران در برابر فشار بیگانه تسلیم شود و کشور سیاست‌های خود را با غرب هماهنگ کند. این جریان افراطی در اصلاحات هر از گاهی بحث استعفای روحانی را مطرح می‌کند تا بتواند فضای سیاسی را ملتهب کند و اصلاً قابل فهم نیست که فردی تندرو در بدنه اصولگرایی نیز در مسیر تندروهای اصلاحات حرکت کند و حرف آنان را بزند.

در پیگیری استیضاح روحانی چهار سناریو متصور است.

نخست اینکه روحانی با کمال صداقت انتقادهای مردم به خود را بپذیرد و بعد از آن استیضاح رأی بیاورد که اگر بپذیریم چنین صداقتی در روحانی وجود دارد، قطعاً این صداقت در تندروهایی که روحانی توسط آنان رئیس جمهور شد، وجود ندارد و به طور حتم جامعه را به سمت التهاب سوق می‌دهند.

احتمال دیگر آن است که روحانی با تبلیغات هنرمندانه‌ای که نمونه‌های آن در انتخابات گذشته دیده شد، دیگران را مقصر کم‌کاری دولت خودش معرفی و التهاب ایجاد می‌کند که در آن صورت اگر استیضاحش هم رأی بیاورد، خود روحانی هم همراه با جریان تندرویی که توسط آنان سرکار آمده به التهاب جامعه دامن می‌زند.

احتمال سوم اینکه رئیس جمهور یک دعوای کاذب در پاسخ به استیضاح به وجود بیاورد تا جامعه متشنج شود تا استیضاح رأی نیاورد.

گمانه پایانی این است که شاید روحانی منطقی عمل کند و استیضاح را در چهارچوب روابط قوای مجریه و مقننه نگه دارد و در نهایت هم استیضاح رأی نیاورد. اما مسلماً در هر چهار روش التهاب در جامعه پیش خواهد آمد. حتی اگر شخص روحانی هم تمکین کند و موضوع را به درگیری کاذب نکشاند باز هم عده‌ای شیطان در داخل و خارج از این فضا بهره می‌جویند تا جامعه را به آشوب بکشانند. از این رو چرا باید با کاری نابخردانه سوژه به دست دشمنان داخلی و خارجی بدهیم تا با آن نظم جامعه را به هم بریزند؟

اما اگر روحانی به مجلس بیاید و استیضاح او رأی نیاورد، باب تعامل دولت و مجلس را به صفر می‌رساند. قطع ارتباط میان دولت و مجلس هیچ کمکی به کشور نکرده و جامعه را قفل خواهد کرد.

تنها در صورت اعتراف روحانی به ایرادهای خود می‌توان به استیضاح امیدوار بود که چنین چیزی اصلاً متصور نیست. در مدت کوتاهی که از دولت روحانی مانده، استیضاح چیزی را عاید کشور نمی‌کند.  در صورتی که روحانی استیضاح شود و دولت از اعتبار بیفتد، در مهلت باقی مانده تا 1400 وزرایی که انتخاب می‌شوند نمی‌توانند در این مدت کم کارآیی لازم را داشته باشند و احتمالاً عده‌ای هم عامدانه به پیشرفت کار این وزرا کمک نخواهند کرد.

صحبت از استیضاح روحانی در شرایط کنونی کشور از سوی برخی نمایندگان مجلس نشان می‌دهد اینها از ابتدایی‌ترین مسائل سیاسی و شناخت از جامعه و مسائل بین‌الملل غافلند و حتی درک متوسط از مسائل داخلی و خارجی کشور ندارند. چنین نمایندگانی رفتارشان علیه منافع ملی است و به نفع دشمنان است. اینها پیشرانی را که دشمن منتظرش است تا جامعه ایران را به آتش بکشد و آرامش را از مردم بگیرد، فراهم می‌کنند.

طرح چنین مسائلی نشان از کم‌دانشی سیاسی است و نمایندگان باید نسبت به رأیی که برای ریاست کمیسیون به این چنین افرادی داده‌اند تجدید نظر کنند. چرا که فردی که از کمترین بصیرت سیاسی برخوردار است وجودش در رأس کمیسیون امنیت ملی بسیار زیان‌بار خواهد بود.

هیچ فردی در جامعه ایران نیست که نداند آقای روحانی ضعف عملکردی و مدیریتی دارد. باید کمک به ضعف دولت را از رهبری بیاموزیم. دولت در مهار کرونا ضعف جدی دارد، اما رهبر معظم انقلاب چگونه این ضعف را جبران می‌کنند، به دولت ضربه می‌زنند یا تقویتش می‌کنند؟ رهبر عظیم الشأن برای یاری دولت اعتبار گذاشتند و نیروهای مسلح را به کمک دولت فرستادند و از همه درخواست کردند دولت را همراهی کند تا ضعفش پوشش داده شود.

شیوه مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها در مقابل دولت اینگونه است و فقط در جریان کرونا مطرح نیست. ایشان بارها فرموده‌اند که در شرایط کنونی باید دولت را تقویت کرد.

پسندیده نیست نماینده اصولگرای مجلس حرف‌هایی را بزند که بازیچه امثال تاجزاده شود و همان کاری را می‌کند که تاجزاده‌ها می‌خواهند. در حالی که جامعه امروز از مجلس می خواهد که ضعف‌های دولت را به گونه‌ای برطرف کند که کمترین التهاب باشد. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    71 14
    لااقل تا دم استیضاح ببریدش کمی دلمون خنک شه
    • محمد IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      34 21
      العان بهترین زمان برای آگاهی دادن به جامعه ست جریان اصلاحات، دستش رو شده ، مردم باید متوجه فریبکاری این جریان بشن لطفا رفتارهای احساسی رو کنار بزارین.
    • اسی IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      15 29
      به طرز خجالت آوری منافع نظام رو در بازیهای سیاسی ذبح میکنید لفظ کلمه اعدام برای رییس جمهور مستقر شدیدا آبروی کشور رو به خطر انداخته و شانتاژهای تبلیغاتی دشمن رو افزایش داده و ناراحت کننده تر اینکه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که باید بینش و درایت سیاسی و امنیتی بالایی داشته باشه این بیانات تاسف آور رو افاضه نمدند فقط باید گفت این تذهبون
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      1 0
      پس یه لطفی بکنید و قانون استیضاح حذفش کنید، چون اگر این قانون الان در این شرایط به کار نیاید با استدلال شما هیچ زمانی دیگری هم به کار نخواهد آمد...پس حذفش کنید چه کاریه
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      1 0
      افرین دقیقا تا دم استیضاح ببرینش تا بترسه وگرنه ...
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    40 2
    استیضاح کدومه ؟؟ بدینش دست مردم
  • LV ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    52 8
    آقای روحانی از یک طرف خوب می داند با استیضاح ایشان جامعه به التهاب کشیده میشود و نظام این را نمی خواهد از طرف دیگر هم به کم کاری خود ادامه می دهد یعنی نطام و ملت را آچمز کرده است باید یک راه میانه که کشور دچار التهاب نشود و ناکارآمدی دولت هم بیش از این به کشور لطمه وارد نکند پیدا کرد تا این مدت باقیمانده دوره ریاست جمهوری ایشان به پایان برسد خ
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      1 0
      افرین باید بترسه .
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    29 20
    7 سال و خورده ای رفت این چند ماه هم روشو محلش نذارید تا بعد از 1400. اما اگه بعد از پایان دوره شون به خاطر کارهاشون بازخواست نشن اونوقت....
  • کیایی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    28 8
    اتفاقاً درود بر آقای ذوالنور که حرف دل مردم رو زدند. و آقای ذوالنور وظیفه ی خودشون رو انجام میدن
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    26 16
    بدترین کار ممکن استیضاح یا تضعیف دولت در این شرایط عجیب و غریب کشور هست، به فرض استیضاح هم شد، کشور شرایط برگزاری انتخابات را ندارد، امروز انقلابی و جهادی کسی هست که به تقویت دولت کم کند تا شاید مسائل مردم کمتر شود
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    22 16
    روحانی واسه مظلوم نمایی که بگه در این ۷سال هم همین ها نذاشتن کار کنم داره برای استیضاح لحظه شماری میکنه، ۸سال بودنش رو تحمل کردیم این چند ماه هم روش ولی کاری نکنیم رفتنش از این ۸سال بیشتر هزینه برداره!روحانی و لیبرالها باید پای صندوق رأی استیضاح شوند و حجت در ناکارآمدی تفکر غربگرا تمام شود.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    24 11
    کار نشد ندارد آقای سلیمی.در مراسم فارغ تحصیلی یک عده از نخبگان دانشگاهی، رییس دانشگاه خطی بشکل درب ودستگیره مربوطه روی دیوار کشید،نخبگان به نوبت می آمدند وسعی میکردند دستگیره را بچرخانند ودر را باز کنند رئیس دید یک نفر ایستاده وبه نخبگان می خنده ،رییس باو گفت:آفرین که تو نرفتی خودت را مشغول درب نقاشی شده نکردی ،مرد خندان گفت:آخر کلید در دست منست و آنها بیخود تلاش میکنند.اگه درج نكنی مشرق الهی غروب کنی
  • محمد باقر IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    28 3
    به چند دلیل با نظرات آقای سلیمی نمین مخالفم اول اینکه اگر روحانی به خاطر عملکردهای بدش استیضاح نشه دیگر دقیقا باید چه کارهایی می کرد تا استیضاح می شد هر کاری چه سوء مدیریت چه عذم تدابیر درست عدم برنامه ریزی درست برای کشور از بین بردن عزت کشور و... اینکه می گن که استیضاح روحانی باعث التهاب میشه بگذارید مگه تو این هفت ساله موندن و کار نکردنش باعث التهاب نشده چرا جریان انقلاب همیشه از چهار تا آشوب داخلی و هجمه های رسانه ای خارجی می لرزند پس اینطور حرف روحانی درست در میاد که می گفت شما یه عده ترسو هستید آره حق بودن هزینه دارد به نظرم موندن روحانی چه یک روز اضافی خسارت و ضرر هست و جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعت هست
  • جواد US ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 18
    نماز بی ولای او عبادتیس بی وضو به منکر علی بگو نماز خود قضا کند اصل انقلاب صادر کردن ان به جهان است باید تحمل سختی رو داشت
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      1 0
      اره برادر عزیز باید سختی کشید .
  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    16 4
    آقای نمین! دوران کهنسالی ت رسیده و ناخودآگاه محافظه کاری می کنی و پیش بینی چهارگانه می نویسی. باید احکام اسلام و قانون در کشور اجرا بشه البته اگه هزینه داشته باشه باید پرداخت بشه
  • CA ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    15 2
    مجلس لااقل کنی از درد مردم رو کم کنه چون مردم دنبال مقصر نیستند در این شرایط دنبال کنم کننده هستند تا شرایط بغرنج فعلی کنی بهتر بشه. البته استیضاح حق مجلس هست و یک عکس العملی طبیعی در مورد کارهای دولت بی تدبیر و نا امید ساز می‌باشد ولی مشکل مردم با این سرعت حل نخواهد شد بلکه این مجلس بایستی در هر شرایطی هدفش ابتدا کمک سریع به مردم باشد. مردم نیاز به کمک اورژانسی دارند.
  • سعید US ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    19 0
    جامه الان مگه وضعیت التهابی نداره؟ نمیدونم یا من تو جامعه دیگه ای زندگی میکنم یا شما ولی اینو میدونم اگر شما هم تو جامعه ما زندگی میکنید بدونید جامعه الان وضعیتش خیلی التهابی تر از چیزی هست که فکر میکنید بحث استیضاح نیست بحث اینه که دولت اقای روحانی با بیشترین کم کاری هم که داشتند ولی باز هیشکی نمیتونه بگه اقا بالا چشت ابرو هست
  • شیرفرهادبرره IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 0
    ایییی یادداشت شفاهی چی بیده؟! اگه یادداشت شده بید پس شفاهیش چی بید؟ و اگر شفاهی بیده پس یادداشتش چی چی وگووووود!؟
  • محسن GB ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    7 13
    به فرض که آقای روحانی استیضاح شود و به فرض تر (!) اینکه استیضاح رأی بیاورد و ایشان از ریاست جمهوری عزل شود، آن وقت چه خواهد شد؟ شخصی که یقیناً از اصولگرایان خواهد بود رییس جمهور (یا عهده دارِ امور ریاست جمهوری) می شود و در این شرایطِ تحریمِ همه جانبه، با کوهی از مشکلات مواجه خواهد بود که بسیار بعید است بتواند تغییر چشمگیری در اوضاع ایجاد کند. آن وقت اصولگرایان مسئول و مسببِ تمام مشکلاتِ کشور شناخته خواهند شد و دیگر هیچ مجالی هم برای توجیه و تعلیل نخواهند داشت. . در واقع به نفع اصولگرایان است که آقای روحانی همچنان رییس جمهور باشد تا بتوانند همۀ مشکلات را به پای او بنویسند. خودشان هم بیشتر و بهتر از همه این موضوع را می دانند و از این رو تصور نمی رود که استیضاح را از مرحلۀ شعار فراتر ببرند و آنرا عملی سازند. استیضاح رییس جمهور در موقعیتِ کنونی دو شرط لازم دارد: یکی شهامتِ اقدام و دیگر مسئولیت پذیری در شرایطِ پسا استیضاح. اگر شما این شهامت و آن مسئولیت پذیری را در مطرح کنندگانِ شعارِ استیضاح دیدید سلام بنده را برسانید.
  • TR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    23 1
    همیشه در شرایط در این برهه حساس کنونی هستیم.؟؟!!! برادر من نمیشه که تا قیامت منتظر بیکفایتی ها شد. استیضاح رو برای همین روزها قانون کرده اند.
  • جوادجوادی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 13
    نظرمنم همین است من خودم ازمتتقدین دولت هستم ولی این نوع تندروی راقبول ندارم ایانظراین بیست نفرمنتقدتنددولت نظررهبری هم هرگزفرمایشات رهبرتاالان خلاف ای بودنه اینکه انتقادی بردولت نداشته باشندبلکه انتقادهمراه باکمک به دولت
  • با احترام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    7 1
    این تاجزادهها جمعا چند نفرند ؟ ما که تعدادمون بیشتره . تازه ........
  • سید حسن IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 5
    دعواهای سیاسی دردی دوا نمیکند .تعقل .تصمیم سریع.کارمضاعف. توکل برخدا
  • غلی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    7 3
    استیضاح اصلا به صلاح نیست. به نظرم باید مجددا طرح سوال از رئیس جمهور رو کلید بزنند. باید تمام صحبت های زد و نقیض و وعده های ایشان و تمام رئیس جمهورهای آینده در مجلس پخش شود و از رئیس جمهور جواب بخواهند. اگر اینطور شود هر رئیس جمهوری که می آید بیشتر نسبت به صحبت ها و وعده ها و عمکرد خود احتیاط می کند. باید رئیس جمهور بفهمد که مردم و نمایندگانشان در مجلس خیلی از چیزها را می فهمند.
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    7 0
    حداقل آقای نمین کلاه نمدی اش سر جایش می ماند مردم را بی خیال
  • علی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 0
    البته سوال از رئیس جمهور هم به نظرم شاید بهتر باشه در آخر دولت صورت بگیرد و البته با شرط اخلاق و منطق و احترام متقابل. توهبن و بی احترامی و غیر منطقی و غیر مستدل حرف زدن آسیب بدی به کشور وارد خواهد کرد. و برعکس آن موجب رشد و پیشرفت کشور خواهد بود.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 2
    نوشدارو.....
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    5 1
    .خدایا خودت کمک کن !
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    21 0
    چرا یه عده برای اینکه جلو ی اصلاحطلب ها کم نیارن که اونا بگن نگذاشتن روحانی کار کنه می خواهند روحانی بماند،اولا هر لحظه از خسارت ناشی از ماندن روحانی گردن شما هم هست ثانیا اصلاحطلب جماعت پررو تر از این حرفاست مطمن باش تو این ۳۲ سال که کشور دستشون بوده همش همینو مگفتن و در اینده هم میگن.ثالثا نکند اصولگراها می ترسند زیر بار فلاکت پیش امده بروند و طفره میرودن؟
  • rastegari IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    13 2
    مشکل جای دیگراست کاسبی مانع صداقت شما شده است این خوب نیست سرتان را از زیر برف بیاورید بیرون .
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    21 2
    توییت ذوالنور سببش کیست؟ روحانی و وزیرانش با دور زدن قانون اعصاب ملت و ذوالنور را به شدت خراب کردند و در حال راه رفتن روی اعصاب مردم و مسخره کردن مجلس و یک قوه مهم کشور هستند.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    28 0
    بحث بر سر ضعف و ناکارآمدی دولت نیست ! موارد متعددی از قبیل تعیین نرخ دلار ، پخش ارز در بین دلالها ، صدور بی رویه مایحتاج مردم از کشور ، عدم بازگش سود های حاصله از صادرات و عدم ورود ارز مرتبط با آن ، حراج کارخانجات به ثمن بخس به نا اهل آن، عدم کنترل و هدایت قیمت ها به بهانه تجارت آزاد و . . . وجود دارد که همگی بوی برنامه ریزی شده را می دهد و نه ناکارآمدی و بی عرضه گی دولت. جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید با به نفع ملت و مایه امیدواری برای ملت است.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 15
    عالی بئد احسنت
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 1
    این چه تحلیلی است مردم از فشار دارند خفه میشوند آینده سیاسی نظام مهم است یا افراد فردا روز دو حالت اول اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و حالت سکون باشد فاجعه است و دوم اگر تشنج در جامعه شکل بگیرد چرا همش از رهبری هزینه می کنید
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 0
    این تاجزاده ها رو اگر پخشون کنی میمیرن. اینها دنبال مال دنیا هستند. الان نبینید دارن رجز میخونن
  • سید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 0
    حتی اگه دلار بشه60..70 تومان نمایندگان مجلس کاری نکنند و به به بگن؟ آیا این منطقی ست؟
  • SE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    بعد از اتمام دورش ...
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 0
    وقتی انسان دچار سرطان می شود سه مالت وجود دارد. 1- سرطان را با دارو مدتی بشود کنترول کرد. 2- سرطان را باید فوری جراحی و دور انداخت.3- سرطان چنان پیشرفته است که نباید به ان دست زد.
  • مهنا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    جناب سلمی نمین اصلاح طلبان فتنه به پاکردند خدا وپیغمبر رازیر سئوال بردندوبه اعتقادات مردم اهانت کردندوامروز نقش ستون پنجم رابرای دشمن ایفامی کنندوهرفتنه ای که درکشور رخ می دهد عده ای ازاصلاح طلبان بازیگران اصلی بلکه از فرماندهان فتنه هستند ولی شست روشنفکری می گیرندخودرا منجی ملت ونظام تلقی می کنندوتمام اقمارشان به جای انزجار ازاینها حمایت می کنند اما درمقابل نماینده ای که سابقه فرماندهی جنگ وروشنگری فتنه هارا دارد به خاطر یک توئیت اشتباه اینگونه مورد هجمه قرارمی گیرداقایان اصولگرا برای خوشایند طرف مقابل کاسه ایداغ تراز اش شده اند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر مصدق دوباره زنده شود. برای پیشرفت کشور و سعادت ملت بهترین روش رابطه با امریکا را توصیه می کند. اگر روحانی واصلاح طلبان هزار بار دیگر بر این کشور حکومت کنند. کلید ان ها رابطه با غرب است.
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    از اصلاحطلبکاران غیراز موجسواری و انا شریک و نان به نرخ روز خوردن انتظار دیگری نیست لیکن //..... پسندیده نیست نماینده اصولگرای مجلس حرف‌هایی را بزند که بازیچه امثال تاجزاده شود و همان کاری را می‌کند که تاجزاده‌ها می‌خواهند. در حالی که جامعه امروز از مجلس می خواهد که ضعف‌های دولت را به گونه‌ای برطرف کند که کمترین التهاب باشد....
  • بای IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    لازم است کمی با دنیا از در دوستی در آیین دشمنی تا کی مردم توان ندارندهیچ دوستی در دنیا نداریم روحانی راست می گوید با دوستان مروت با دشمنان مدارا
  • بیسیمچی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 1
    وقتی حضرت آقا فرمودن روحانی تا آخرین ساعت ریاست جمهوری ادامه خواهد داد، این رو برادرای طرفدار استیضاح توی گوششون فرو بفرمایند، کرها یا طوعا روحانی تا لحظه آخر بر سر کار خواهد بود. دوره ی خانه نشینی ها و دورکاری های 11 روزه برخی هم از یادمان نرفته است. دیگر خبری از این داستان ها نخواهد بود. باید یکبار برای همیشه حنای بی رنگ طیف موسوم به اصلاحات که وضع را به اینجا کشانده برای مردم مشخص و به وضوح عیان شود. متاسفانه یا خوشبختانه هیچ تعلق خاطری به اصلاح طلب خائن و اصولگرا ندارم. فقط رهبرم معیار و تراز من است. تا دنباله رو ولایت هستیم از آسیب ها و فتنه ها در امانیم.
  • ابراهیم جعفرزاده IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    فرض ما محاصره اقتصادی شب ابوطالب چند ماه باقیمانده دولت یازدهم رادندون رو جگر بذاریم وصبر کنیم بلاخره بادرایت رهبری معظم موریانه‌ها عهدنامه ننگین این دولت راخواهند خورد،حفظ نظام پاسداری ازخون شهداوخواسته دل حاج قاسم سلیمانی خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس