مرعشی نمایه - کراپ‌شده

پس از آنکه چندی پیش عباس عبدی، خواهان کناره‌گیری روحانی از ریاست جمهوری شد، حالا حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز خواهان استعفای وی شده است.

به گزارش مشرق، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفتگویی با خبرآنلاین داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

گره زدن مشکلات به ارتباط با خارج!

برای ایجاد کارآمدی ۲ الی ۳ مساله مهم باید حل و رفع شود؛ اولین مساله این است که روابط خارجی ایران باید بازتعریف شوند، نمی‌شود در شرایطی که روابط ایران با جهان برقرار نیست (چه روابط دیپلماتیک و چه روابط اقتصادی، حمل و نقل، بانکها و ...) و تا زمانی که مروادات ما با جهان عادی نیست کار دیگری انجام داد.

- ۲ اتفاق مهم در راه است که به ایران فرصت می‌دهد. اتفاق اول مساله انتخابات آمریکا است، در انتخابات آمریکا فعلا فرض قالب این است که آقای بایدن برنده انتخابات می شود؛ بایدن و دموکرات ها چون برجام را کار خودشان تلقی می کردند رسما اعلام کردند که به برجام باز می گردند و این یک فرصت خیلی خوب است؛ اگر آمریکایی ها به برجام برگردند ایران نیز در قالب ۱+۵ می تواند گفت و گوهایش را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

اینها که بیات است حرف تازه چه دارید!؟

- حتی اگر ترامپ هم برنده انتخابات شود، دیگر بعید است که با فرمان غلطی که در ۴ سال اولش با ایران برخورد کرد، برخورد کند. مشاوران ترامپ او را به اشتباه انداخته بودند که ایران از پا در می آید اما الان مشخص شده که ایران از پا در نمی آید، درست است که مردم سختی های زیادی کشیده اند اما هدف آنها یعنی  فروپاشی در ایران اتفاق نیفتاد و نمی افتد

بیشتر بخوانید:

مرعشی: کارگزاران ‌از ‌ لاریجانی حمایت نمی‌کند/ دولت آینده باید یک دولت تکنوکرات باشد

- دومین موضوعی که بعد از برگزاری انتخابات آمریکا مورد توجه است، تشکیل دولت جدید ایران است. یعنی دو انتخابات با فاصله ۶ الی ۷ ماه در این دو کشور برگزار می شود و دولت ها در آمریکا و ایران تغییر می کنند. این فرصت خوبی است تا روابط خارجی ایران بازتعریف شود و ما می توانیم با شرایط جدید، روابط جدیدی را هم تعریف کنیم.

مرعشی هم خواهان استعفای روحانی شد

- نمی شود که مملکت را با تعدادی آدم پخمه اداره کرد؛ مملکت به آدم های تحصیل کرده و با استعداد نیاز دارد. شما ببینید در این چند سال اخیر چقدر پول از کشور خارج شده تا عده‌ای بروند و پاسپورت ترکیه بگیرند؛ این بود نتیجه سند چشم انداز ۱۴۰۴ که ما قرار بود اقتصاد برتر در دنیا شویم؟

- مردم دیگر به تنگ آمده اند، صبح که بیدار می شوند همه کالاهایی که دیروز خریده اند ۱۰ الی ۱۵ درصد گران تر شده ؛ این چه اداره ای است؟ یک جای کار اشکال دارد. اگر آقای روحانی نمی تواند کشور را اداره کند کنار برود و اگر می تواند ادامه دهد. با مردم و مصالح مردم و کشور نمی شود شوخی کرد.

- هرکسی که می خواهد وارد این میدان شود اگر می تواند با این مجموعه کار کند بیاید؛ زمانی که کاندیدها می خواهند رئیس جمهور شوند همه چیز خوب است و همه می گویند من این کار را می کنم و ... اما زمانی که رئیس جمهور می شوند می گویند که به ما اجازه انجام این کارها را نمی‌دهند.

کاندیدهای حزبی ما مشخص‌اند

- اصلاحات هیچ وقت مردمش را تنها نگذاشته است، یعنی اصلاحات پشتیبان مردم و اصلاح طلبان حامی مردم بوده اند. اصلاح طلبان درد مردم را درک کرده اند و مردم هم به همین دلیل در مقاطعی پشتیبانی فوق العاده ای از اصلاح طلبان کردند.

- کاندیدهای حزبی ما مشخص هستند، آقای جهانگیری، آقای محسن هاشمی، آقای همتی، آقای ملک زاده، آقای هاشمی طبا، آقای کرباسچی و ... مطرح هستند.

- سورنا ستاری عضو حزب ما نیستند و من اطلاعی از وضعیت ایشان ندارم. اما ما در حزبمان حداقل ۵ الی ۶ نفر کاندید داریم البته هیچ اصراری روی گزینه ها نداریم و خود این افراد هم تا کنون نپذیرفته اند.

تصمیم شخصی و حزبی نگیرید

من هم به آقای عارف و هم به آقای جهانگیری و هم به آقای محسن هاشمی و به همه دوستان اصلاح طلب توصیه می کنم که هیچ تصمیم شخصی و یا حزبی نگیرند؛ همه تصمیمات باید تصمیمات جبهه ای باشد. اگر جبهه اصلاحات از هرکدام از این دوستان بخواهد که به ماموریت روند که در صحنه حاضر شوند، باید بیایند و اگر جبهه اصلاحات ماموریتی ندهد توصیه من این است که نیایند.

- ترجیح اکثریت اصلاح طلبان بر اساس تجربه گذشته این است که کاندیداهای خودشان را داشته باشند. اما احتمال هر نوع ائتلافی هیچ وقت منتفی نیست چون این کار یک پدیده پویا است و یک پدیده ایستا نیست، چون شرایط تغییر می کند و در شرایط متغیر ممکن است تصمیمات متفاوت شوند.

مجلس دائمی نمی‌خواهیم!

نمایندگی یک سِمت از ناحیه مردم است و هرکسی باید سر کار خودش باشد، مثلا یکی استاندار و یکی معاون استاندار، یکی کارمند اداره برق و یکی معلم و .. بوده است، اینها همه باید سر کار خودشان باشند و ماهی یک تا ۳ بار اگر مصوبه ای لازم است به نمایندگی از ملت کنار هم جمع شوند و رای دهند و داشتن چیزی به نام قوه مقننه و داشتن یک مجلس دائمی هیچ سازگاری با اداره کارآمد کشور ندارد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پیشتر نیز عباس عبدی خواهان کناره‌گیری روحانی از ریاست جمهوری شده بود، پیشنهادی که با انتقاد جدی فعالان سیاسی مواجه شده بود، مثلا زیبا کلام در این باره گفته بود: پیشنهاد عباس عبدی برای استعفای حسن روحانی آدرس اشتباه دادن و بحث انحرافی است. اینکه آقای روحانی قبول مسؤولیت می‌کرد یا نباید قبول مسؤولیت می‌کرد بحث دیگری است.

احمد شریف دبیرکل حزب اصلاح‌طلب هدا هم به طرح استعفای حسن روحانی واکنش نشان داده و گفته بود که ما باید به جای طرح استعفای حسن روحانی از او بخواهیم درباره عملکردش در طول این ۷ سال توضیح دهد و منتقدان نیز در یک فضای منصفانه به دولت نقد کنند.

پروژه عبور از روحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ از سوی اصلاح‌طلبان چندی است که کلید خورده است این پروژه حتی صدای محمود واعظی رئیس دفتر روحانی را نیز درآورد؛ وی تصریح کرد: اگر الان اصلاح طلبان منتقد شدند که البته همه آنها نیستند، انتقاد به رفقای خودشان است که در داخل دولت هستند. حداقل اگر مراعات بقیه اعضای دولت را نمی‌کنند مراعات حال رفقا و هم‌فکران خود را بکنند.

اصلاح‌طلبان در این پروژه سعی دارند با انتقاد و فاصله‌گذاری سیاسی از روحانی خاطره تکرارهایشان را از ذهن مردم پاک کنند و خود را به عنوان منجی برای عبور از شرایطی که خود با حمایت از رئیس جمهور مستقر برای مردن رقم زدند معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • سید IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    8 1
    رفقای حسین مرعشی بارها به وی تذکر داده و توصیه کرده اند که شما بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات! اما کو گوش شنوا؟!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    5 0
    این ارزل سیاسی برای فرار از خیانت خودشان می خواهند با ابزار رفراندم سر مردم را شیره بمالند تا در آینده قیمت آن را مثل فرح حیات دنیوی در آمریکارا بابت آن بگیرند - می خواهند ملت را با رضایت خود ملت با نام کریح رفراندم خاک بریزند روی سر ملت ای خداوند از آبادانی ها دورتان بدارد -اینها فقط دنبال حفظ خود و ثروت اندوزی و بدبختی فلاکت مردم ایران هستند.
  • سید IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    6 0
    رفقای حسین مرعشی بارها به وی توصیه کرده اند که شما بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات! اما کو گوش شنوا؟!
    • دکتر اراد IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 0
      شما تو برنامه ماهان سالها ی گذشته تلیارد شدی الان بابا تو را خدا دست از سر ملت بکشید شما ها دیگه چه میخواهید اقایا گورتان را گم کنید بهترین شما ان نجفی عشق باز بود
  • محمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آقای جهانگیری شده فرمانده مبارزه اقتصادی جمع کنید کاسه کوزه بنظرت وقتش رسیده هم شما هم جهانگیری در مورد اموال خود و نزدیکانتان باز خواست شوید
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آقای مرعشی ایا اصلاحات همین مردم را که اصلاح طلبان زجر کش می‌کنند تنها نمی‌گذارند آقای مرعشی بعضی حرفها به دهن شماها خیلی بزرگ است حدود خودتان را بدانید این کشور بزرگتر دارد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 1
    الان یک بچه ده ساله میفهمه که با دیگران باید خوب برخورد کند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    کسی باید کاندید شود که دراین سالهای پس از انقلاب هیچ سمت دولتی نداشته باشد ولی مدیر کارامدی باشد مدیران قبلی از هر دوجناح ثابت کردند وابسته شده اند وبیشتر برای اول خودشان وبعد گروهشان کارکنند5574
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    انشاا... در آینده خواهیم دید مجلس انقلابی چ شق القمری انجام خواهند داد آنروز خیلی سریع خواهد آمد
  • سعید IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    اصلاح طلبان با کنار رفتن حسن روحانی چه با استعفا یا استیضاح نا چار ادامه دولت تا پایان به جهانگیری واگذار می شود و او طی ۵ ماه باقی مانده دولت گشایش اقتصادی ایجاد کرده و شانس اول ریاست جمهوری دور بعد خواهد شدو باز اصلاح طلبان پیروز انتخاباتند
  • رضا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    اقای مرعشی مردم دیگه گول حرفهای شما وهم فکرانتان را نمیخورند دنبال این هستید که روحانی رو بزارید کنار بعد جهانگیری جانشینش بشه بعد بیاید وانتخابات ریاست جمهوری را کامل مدیریت کنید !!!!! اقای مرعشی سیاه بازی بسه!!!!
  • حمید رضا داودوندی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    4 1
    سلام اولا غلط کرده هرکسی ازخون حاج قاسم بگذره تابتونه کشوراداره کنه، دوما اصلاح طلبها تاحالا کدومشون خوب بودن تا بقیشون هرکسی با خلق خوی خودش واردحزب شده که جفت جورباشن بس اصااح طلب بسلامت
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    روحانی از روزی که همه کاره اش محمود واعظی شد این بلاها سر مردم آمد
  • سهند GB ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    ما به رئیس جمهور روحانی رای دادیم، و تا آخر هستیم، هیچ کس از طرف مردم حرف نزند.
  • ۷ IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    شما که بدبخت کردید مردم تاثیر زیادی حامی روحانی بودند و امروزز که کاندیدای شما بی عرضه بوده حالا اعلام برائت می کنید شما خفه بگیرن این بار مردم دولت جوان انقلابی مومن به فرمایش رهبری انتخاب می کنند
  • US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    همه ی احزاب مثل هم هستند حقوقهای نجومی، خانه های بالای شهر همه حرفهاشعار ودروغه اینا تورفاهن. به فکرمردم نیستن
  • انوشیروان بهره مند IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    جناب مرعشی سردار سازندگی سلام خسته نباشید رییس جمهور این کشور باید شما باشید ملت شریف ایران رییس جمهوری با سیاست ومدیر واشنا به مسایل ومشکلات کشور ومردم نیاز دارد که شما همه توانایی هارا در امور مملکت داری وسیاست روابط خارجی و داخلی دارید
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    اینا میخواهند یکی بدتر ازروحانی را رئیس جمهور بکنند،میخواهند یه دولت غرب گرای واداده بدتر ازاین دولت بیارن سر کار.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    مرعشی تا به حال هم از توبره خورده هم از آخوره . دیگه پدرزنش مرد تا بتونه مسولیت های نون وآب دار به دست بیاره وپاسخگو هم نباشه. این آقا یک ورشکسته سیاسی است ودیگه جزو اموات به حساب میاد .به قول حافظ 《نمرده به فتوای من بر او نماز کنید》
  • نادر IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    فرد حزبی درسته که سیاسه ولی بحزب وهمفکرانش پشت نمیکنه آقایان طرفداریکحزب چه . . . . .
  • ناشناس IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    اینا همش برنامه جناحی هست که ایشون در اخر دوره نا کار امد جلوه بدن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    هیچ مردی تو دولت پیدا نمیشه ک یه درصد تو فکر مردم و مملکت باشه همشو از اون بالای بالا تا اون اداره کوچک جز بفکر چپاول دزدی تو فکر هیچ نیستند فقط شعار بیخود میدن
  • احمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    اصلاح طلبان بهتر می دانند که با این گندی که زده اند دیگر جای در انتخابات ندارند می خواهند روحانی را وادار به استعفاء کنند و کشور را به سمت هرج و مرج و بلبشوی ببرند و از آب گل آلود ماهی خود را صید کنند . و می خواهند افسار خود را از این دولت گند زده رها سازند و به مردم بگویند ما با این دولت نبودیم . و با اینکارشان فتنه دیگری بدتر از سال ۸۸ را رقم بزنند و عده ای از جوانان را به سوی مرگ بکشانند و برای چند صباحی در راس هرم قدرت باقی بمانند . و از حقوقهای نجومی و اختلاس پر چرب و نرم برخوردار شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس