کد خبر 1131808
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
واکنش فنونی‌زاده به صحبت های عضو هیات مدیره استقلال در مورد پرسپولیس

پیشکسوت استقلال گفت: تا یک قرن دیگر هم اگر استقلال ۲ بازی پشت سرهم شکست بخورد و نتواند نتیجه بگیرد سایه استراماچونی روی سر تمام مربیان این تیم خواهد بود.

به گزارش مشرق، «مهدی فنونی‌زاده» در میانه میدان استقلال چهره‌ای شاخص محسوب ‌می‌شد، بازیکنی که به خاطر قد و قامت بلندش و شوت‌های سنگینش برای خود نامی پر خاطره در فوتبال ایران بر جای گذاشته است.

فنونی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گویی از شرایط این تیم صحبت کرد.

استقلال را در لیگ بیستم چطور می‌بینید؟

من به آینده استقلال در لیگی‌ که پیش رو است امیدواری زیادی دارم.

چطور به این امیدواری رسیدید؟

در تمام سال‌های گذشته استقلال با تغییرات زیادی از نظر بازیکن روبرو می‌شد و خروجی‌های زیادی داشت اما در این فصل اکثر نفرات تیم حفظ شدند و استقلال خروجی کمتری داشت.

فقط همین؟

یک کادر فنی استقلالی و خوب هدایت تیم را بر عهده گرفته که ما را به آینده امیدوار می‌کنند. خیلی خوش بین هستم. این نفراتی که به استقلال آمده‌اند می‌توانند به آبی‌پوشان کمک کنند.

خیلی‌ها اعتقاد دارند فکری برای حضور بر روی نیمکت استقلال عجله کرد؟

من این حرف را قبول ندارم حضور در استقلال برای هر مربی‌ یک آرزو است و وقتی با این پیشنهاد روبرو می‌شوید نمی‌توانید به آن پاسخ منفی دهید. ضمن اینکه محمود فکری شاخصه‌های لازم را برای نشستن روی نیمکت استقلال داشت.

این شاخصه‌ها چه بودند؟

او ۱۴ سال بازیکن استقلال بود، سال‌ها بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دستان خود بست، خودتان می‌دانید کاپیتان در زمین حکم سرمربی را دارد و همه بازیکنان از وی رهبری می‌کنند و فکری نزد استقلالی‌ها مقبولیت دارد و می‌تواند این تیم را به روزهای خوبش برساند. در مقطع فعلی به جز امیر قلعه‌نویی که هدایت استقلال را قبول نکرد فکری بهترین گزینه بود.

او باید تمام ریسک‌های این انتخاب را بپذیرد؟

چه ریسک‌هایی؟

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اظهارات استراماچونی درباره استقلال

سایه استراماچونی بالای سر او خواهد بود، ممکن است با یک باخت احتمالی هواداران استقلال مرد محبوب خودشان را صدا بزنند و به طور حتم کار کردن برای فکری سخت خواهد شد؟

تا ۱۰۰ سال دیگر هم اگر استقلال دو بازی پشت سرهم شکست بخورد ونتواند نتیجه بگیرد  سایه استراماچونی روی سر تمام مربیان این تیم خواهد بود، یک قرن دیگر استراماچونی‌ دیگر در این دنیا وجود خارجی ندارد اما هواداران استقلال خواهان بازگشت وی به این تیم هستند. حرف من این است تا چه زمانی باید دنبال استراماچونی باشیم.

خیلی‌ها این سوال را می‌پرسند استراماچونی با استقلال جام نگرفت و شهرآورد را باخت اما محبوبیت زیادی روی سکوها  دارد، چرا؟

در توانایی‌های فنی استراماچونی شکی نیست، او مربی خوبی بود و از روزی که هدایت استقلال را بر عهده گرفت حتی در روزهایی که این تیم نتیجه نمی‌گرفت، نمودار پیشرفت در استقلال قابل مشاهده بود. استقلال بازی به بازی بهتر می‌شد و دیدید که به صدر جدول رسید و اگر از ایران نمی‌رفت صدرنشینی آبی‌پوشان حالا حالاها ادامه داشت. من برایتان مثالی می‌زنم اگر شما دوست خوبی داشته باشید و فوت کند بعد از ۳۰ سال یادش می‌افتید و می‌گویید خدا بیامرزتش، هواداران استقلال نیز خاطرات خوبی با او ‌داشتند که نمی‌توانند فراموش کنند اما من می‌گویم او نمی‌خواست به استقلال برگردد.

علی کریمی هنوز تمدید قرارداد نکرده است؟

وی از بهترین بازیکنان استقلال در لیگ گذشته بود و شنیده‌ام برای تمدید قرارداد ۱۵ میلیارد درخواست کرده است.

این بازیکن ۱۵ میلیارد ارزش دارد؟

من نمی‌گویم علی کریمی ۱۵ میلیارد ارزش دارد یا ندارد اما حرف من این است با توجه کیفیت بازیکنان ایرانی و فوتبالی که ارائه می‌دهند بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان ارزش ندارند. علی کریمی باید بداند وقتی به استقلال آمد مصدوم بود و در این تیم به اوج رسید و حالا باید دین خود را به استقلال ادا کند.

شما برای حضور در استقلال شرط نگذاشتید؟

شرط؟ نه آقا از این خبرها نبود، روزی که من رفتم با استقلال قرارداد امضا کنم یه‌ برگه کاغذ جلوم گذاشتند و بدون اینکه حرفی از پول بزنم آن را امضا کردم، شما می‌دانید وقتی من می‌خواستم با استقلال قرارداد ببندم چه بازیکنانی همراه من بودند.

استقلال شانس قهرمانی در لیگ برتر دارد؟

فکر می‌کنم با توجه به این که تمام مهره‌های استقلال به جز یکی دو نفر حفظ شده‌اند و کادر فنی استقلالی در راس این تیم قرار گرفته‌اند از شانس‌های مدعی اصلی قهرمانی هستند.

قرعه کشی لیگ برتر انجام شد؟

اگرچه قرعه‌کشی لیگ برتر انجام شد و شرایط به سود این تیم است اما برای تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر قهرمان شود نباید دنبال این باشد که در هفته اول با چه تیمی بازی می‌کنید و در هفته دوم با چه تیمی رودرو خواهید شد. به هر حال در لیگ برتر باید با تمام تیم‌ها بازی کنید.

شهرآورد نیز هفته هشتم برگزار خواهد شد؟

استقلال تا آن زمان از نظر فنی و تاکتیکی به آمادگی کامل رسیده است و با انگیزه عالی رودرروی قرمزپوشان تهرانی قرار خواهد گرفت. این بازی برای هواداران از اهمیت زیادی برخوردار است و پیروزی در این جدال می‌تواند تیم را تا یک فصل بیمه کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس