کد خبر 1131654
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
عکس/ نتایج جنگ قره‌باغ

جمهوری ارمنستان بامداد یکشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌بس که از چند ساعت پیش میان دو طرف اجرایی شده بود متهم کرد.

به گزارش مشرق، ارمنستان بامداد یکشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌بس که از ساعاتی قبل اجرایی شده بود متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

جنگ قره‌باغ؛ آتش‌بس شکننده در مرزهای ارمنستان و آذربایجان

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «دشمن از ساعت ۰۰:۰۴ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره در جهت شمالی و از ۰۲:۲۰ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک راکت در جهت جنوب کرد.»

جمهوری آذربایجان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

ساعاتی قبل‌تر ارمنستان از توافق آتش‌بس جدید با آذربایجان خبر داد. خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این توافق آتش‌بس جدید از ساعت ۰۰:۰۰ روز هجدهم اکتبر (۲۷ مهرماه) آغاز می‌شود.

این آتش‌بس در حالی اعلام می‌شود که  بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو  بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

خبر آتش بس میان باکو و ایروان در حالی منتشر می‌شود که از صبح شنبه گزارش‌هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره‌باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه و «مینگه‌چویر» خبر دادند.

در پی آن، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی هشدارآمیز گفت که انتقام حمله ارمنستان را خواهد گرفت و پس از آن باکو از ساقط شدن جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    19 5
    ارمنستان از آتش بس برای غافلگیری ارتش آذربایجان استفاده می کنه تا مناطق آزاد شده را دوباره اشغال بکنه قبول کردن آتش بس از سوی آذربایجان اشتباه است
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    7 2
    آتش بس بدون اجازه ترکیه امکان پذیر نخواهد بود
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    27 3
    آذربایجان یک فروند سوخو ۲۵ ارمنستان را ساقط کرد یاشاسین
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    16 3
    نمیدونم ولی حس میکنم ارمنستان دروغ میگه همه چیزو
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 0
      پانترکها دروغگو تر و دعواگیر ترن. میگی نه؟ نگاهی به منش ترکیه بنداز.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      1 0
      شما نقض آتش بس و هدف قرار گرفتن کودکان رو نمیبینی، آنقدر در چارچوب احساسات کور گرفتاری که ....
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    13 3
    آتش بس با اشغالگر معنی نداره
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    7 12
    تا پاکستان و ترکیه و عربستان سعودی و وهابیت تو منطقه جولان بدن، قطعا صلحی نخواهد بود. قضیه قره باغ مثل روز روشنه که گرو کشی هست. وگرنه تخلیه قره باغ به راحتی انجام میشه. اینکه طرف اکراه به تخلیه داره، دلایل اساسی داره که فرا منطقه ای هست. همونطور که سوریه سد دفاعی در برابر اسرائیل و آمریکا تو منطقه هست، ارمنستان هم سد دفاعی حساب میشه. روسیه از همه طرف داره آچ مز میشه، و بعد نوبت ایرانه. پس کف و هورا نکشید و به جهل کودکانه دین رو جلو نندازین که بازیگران این جنگ شوم به ظاهر الان ترکیه و آذربایجانن ولی معلوم نیست تا آخر همینها رو ببینید.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      1 0
      برادر ساده لوح تخلیه قره باغ به راحتی ؟؟؟؟؟؟کجایی کاری همین ماه پیش قاشینیان تو انتخابات قلابی ریاست جمهوری حکومت خودخوانده قره باغ گفته بود ملتی که خاک را در جنگ به دست آورده تو صلح پس نمیده
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    5 17
    گوش سلطان خلیفه رجب را بپیچانید.فتنه های عراق و سوریه و لیبی و قفقاز،تمام می شود.
  • یا حسین (ع) IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    16 0
    امروز نوزادن ، کودکان و زنان مظلوم شهر گنجه به خاک سپرده شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس