آلودگی هوا در تهران خلوت

انصاری گفت: اگر سکون و پایداری هوا براساس پیش بینی‌ های سازمان هواشناسی ادامه دار شود، در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح و در آنجا تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش پدیده‌ی وارونگی دما و برنامه‌های محیط زیستی شهرداری گفت: برنامه و سند بالا دستی ما در حوزه‌ی آلودگی هوا قانون هوای پاک است که در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مهم‌ترین سندی که در این حوزه داریم همین قانون است.

بیشتر بخوانید:

تداوم آلودگی هوا طی شبانه روز گذشته در پایتخت

وی ادامه داد: این قانون تکالیف ۱۸ دستگاه مختلف در حوزه‌ی آلودگی هوا و مسایل مرتبط با آن را مشخص کرده و جزئیات کاملا در آن مشخص شده است، حتی شعب تخصصی رسیدگی به تخلفات نیز در این قانون ذکر شده است.

انصاری با بیان اینکه این قانون به طور کامل وظایف را مشخص کرده، ولی دستگاه‌ها به خوبی در این خصوص عمل نمی‌کنند تصریح کرد: این موضوع که چرا در راستای این قانون حرکت نمی‌شود نیاز به بررسی دارد؛ در این قانون و آیین نامه‌های اجرایی آن همه موارد از جمله اینکه چه خودروهایی در چه سنی باید از رده خارج شوند یا کیفیت سوخت باید در چه حد و استانداردی باشد به طور کامل توضیح داده شده است، اما از برنامه‌هایی که پیش بینی شده بسیار عقب هستیم.

ببینید:

عکس/ هوای اصفهان در مرز هشدار

وی افزود: نکته‌ای که درباره‌ی آلودگی هوا باید به آن توجه کنیم این است که در شهرهای بزرگ بارگذاری جمعیت، صنعت و خدمات بیش از توان اکولوژیک آن‌ها است و زمانیکه در حالت وارونگی دما یا اینورژن قرار داریم روزهای ناسالم را داریم. حال اگر ما به سمت توسعه حمل ونقل عمومی، ارتقای استاندارد خودروهای نو، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، بهبود وضعیت کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها و توزیع سوخت‌های با کیفیت مناسب حرکت کنیم روزهای ناسالم ما کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: ما دستورالعمل‌هایی برای شرایط اضطرار داریم که تمهیدات خاص مثل طرح زوج و فرد، یا توقف برخی فعالیت‌ها در این شرایط در آن مشخص شده است. در چند روز گذشته شرایط تهران برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده، اگر سکون وپایداری هوا براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی ادامه دار شود، این بحث در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا مطرح می‌شود و در آنجا تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

وی افزود: امسال به دلیل همزمانی وجود کرونا و آلودگی هوا در فصل سرما کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی و همینطور کودکان و سالمندان باید حتی الامکان از تردد در شهر خودداری کنند.

ببینید:

عکس/ تهران از نفس افتاد

انصاری ادامه داد: ما در حال حاضر در وضعیت هشدار هستیم و به این معنی است که باید اطلاع رسانی شود و هنوز به مرحله اضطرار نرسیده ایم که کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود.

لازم به توضیح است که کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تا ۲۶ مهر ماه: ۱۵ روز پاک، ۱۵۲ روز قابل قبول، ۴۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    ادامه بدید به تولید ماشین بهتر میشه. مثل چیپس چیتوز خودرو بدید دست مردم. طرف ،به خدا، سرکوچه، واسه خرید یک کیلو پیاز با ماشین میره!!!!! هر ایرانی یک خودرو، هشتاد ایرانی همزمان هشتاد میلیون اگزوز همزمان به افتخار شش هاتون باهم بووووووووووووووق بووووووووق بوووووووووق
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    ادامه بدید به تولید ماشین بهتر میشه. مثل چیپس چیتوز خودرو بدید دست مردم. طرف ،به خدا، سرکوچه، واسه خرید یک کیلو پیاز با ماشین میره!!!!! هر ایرانی یک خودرو، هشتاد مبلیون ایرانی همزمان هشتاد میلیون اگزوز ، همزمان به افتخار شش هاتون باهم بووووووووووووووق بووووووووق بوووووووووق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس