کد خبر 1131619
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
بررسی حقوقی شکایت النصر از پرسپولیس در کمیته استیناف AFC

کارشناس حقوق ورزش گفت: باشگاه النصر باید ثابت کند که شرایط شکلی را در  شکایت خود از پرسپولیس به کمیته انضباطی AFC رعایت کرده است که البته این کار بسیار سختی است.

به گزارش مشرق، باشگاه النصر عربستان بعد از باخت در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس ایران، به بهانه استفاده غیر مجاز پرسپولیس از بازیکنان جدید خود به کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون آسیا شکایت کرد. این کمیته شکایت النصر را وارد ندانست و تیم سعودی اعلام کرد به کمیته استیناف AFC برای دادخواهی شکایت می‌کند.

از روز جمعه تعدادی از سایت‌های خبری در عربستان و امارات اعلام کردند کمیته استیناف کنفدراسیون آسیا شکایت النصر را رد و رای کمیته انضباطی AFC را تایید کرده است؛ هرچند که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکنون خبری به صورت رسمی اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

یک تیم عربستانی از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می شود؛ النصر یا الهلال؟

پیروز میرحیدری کارشناس حقوق ورزش درباره این پرونده گفت: لغتی که در رای کمیته انضباطی AFC برای پرونده به کار رفته ، کلمه «dismissed» است که در هنگام وارد بودن برخی از ایرادات شکلی به دادخواست و شکواییه خواهان استفاده می‌شود. در واقع اگر کمیته انضباطی AFC شکایت را به صورت ماهیتی رد می‌نمود از کلمه «reject» و یا برخی کلمات دیگر استفاده می‌کرد.

میرحیدری افزود: چون در مورد دلیل صدور این قرار اظهار نظری از جانب AFC، باشگاه النصر و باشگاه پرسپولیس نشده است نمی‌توان در مورد دلیل این تصمیمم اظهار نظر کرد ولی ممکن است باشگاه عربستانی در فرصت قانونی برای شکایت اقدام نکرده و یا مبلغ لازم برای طرح شکایت را به حساب AFC واریز نکرده باشد. اگر خیلی ساده بخواهیم بیان کنیم این دست ایرادات و نظایر آن باعث می‌شود که چنین قراری توسط مرجع رسیدگی کننده صادر شود.

این کارشناس حقوق ورزش در ادامه تاکید کرد: باشگاه النصر باید در کمیته استیناف ثابت کند که شرایط شکلی را در شکایت خود به کمیته انضباطی AFC رعایت کرده است که البته این کار بسیار سختی است و بنابراین می‌توان حدس زد که به احتمال زیاد رای کمیته انضباطی در مرحله استیناف هم تایید شود. البته این دلیل نمی‌شود که از نظر ماهوی، النصر را محق ندانیم چون اساساً دعوا به دلیل عدم رعایت برخی از اصول و مقررات با ایراد شکلی مواجه شده است و از لحاظ ماهیتی مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

میرحیدری در پایان گفت: اظهار نظر در مورد ماهیت دعوا منوط به مشاهده دلایل و مستندات باشگاه النصر است. البته باید توجه داشت طرح دعوای استفاده از بازیکن غیر مجاز توسط تیم پرسپولیس و رسیدگی به آن بر اساس ماده ۵۹ مقررات لیگ قهرمانان آسیا موعد زمانی محدودی دارد و باشگاه النصر فرصت رفع نقص و طرح مجدد دعوا بر اساس این ماده را از دست داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 0
    وقتی یه تیمی خلاف کنه باید دادگاه رسیدگی کنه چه خبره همه جا پارتی اگه یه تیم ایرانی دیگه بود به ولا بدون شکایت رسیدگی میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس