رحیم‌پور ازغدی نمایه

مردم دارند تاوان توهم و وعده های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند.

به گزارش مشرق؛ در یک گفتگوی دانشجویی با آقای حسن رحیم پور ازغدی،  یکی از پرسشگران از وی  پرسیده است در باب قیاسی که حسن روحانی درمورد ۷سال عقب نشینی بیحاصل و پیاپی خود دربرابر آمریکا و خضوع بی حساب و بی پایان دربرابر غرب  و امتیازاتی که ازجیب ملت بدون مابه‌ازائی داد و  با دست خالی، خود و برجامش، نزدیک یک دهه از عمر جمهوری اسلامی را با وعده سراب، تلف و یک ملت را معطل کرد و اینهمه مشکلات آفرید و هم چرخ‌های اقتصادکشور را متوقف کرد و هم حقوق هسته ای ملت را به باد داد، و حال با تحریف تاریخ و برای توجیه خود، امام معصوم (ع) را متهم به سازش با ظلم میکند، چه پاسخی دارید؟

 آقای رحیم پور پاسخ گفت :

  این تنهاپرسش بی پاسخ این سالها نیست. پرسشهای بسیاری در این سالها بیهوده بدنبال پاسخگو بوده است. اما در واقع، این وضعیت که امروز میبینیم، مزد ترس است. امروز همه جا و همه تیپ مردم، یکصدا شده اند که اعتمادبه دشمن دین و دنیای مردم، عین نفسانیت و خلاف عقلانیت بود.

شاید تنها دستاورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تاریخ ایران میماند. اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرام تر میشود. آنکه مذهب را فدای خود و دین را ابزار استفاده سیاسی کند، از وجناتش پیداست که  از روحانیت،  تنها لباسش را دارد. حال آنکه پیش از این، روحانیت، به سوادش و به معنویت و روحانیتش بود.  هرکه به نام، روحانی است لزوما به صفت، روحانی نیست. شما درست میگویید. با وعده سراب، اقتصاد کشور را به اینجا رساندند.

پیش تر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است.   اکنون لحظه ای بود که باید کمترین شجاعت مسئولیت پذیری را داشته باشند، و دیگر حریم پاک اهلبیت ع را به وهم و ترس خودنیالایند. اما این نخستین بار نیست که به امام حسن مجتبی ع، ستم میرود. نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند.

مظلوم بزرگ همه دورانها، حسن بن علی ع است.  شیعه حسن (ع)، آنست که عاقبت چون حسن ع، بدست دشمن، بشهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب باوران در وقت پاسخگویی، دین ودنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن روحانی را  فاقد آن.

مردم دارند تاوان توهم و وعده های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که  معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند.

پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده های او،  به تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... میشود. الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند.

وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را  باچشم خود دیدند. در پایان ۸ سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آنکه دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده  و با تخیلات و دروغهایشان تنها مانده اند.

در  سالهای حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت  بطرز بیسابقه ای تنزل یافت.   اقتصادبرجامی و دیپلماسی ترس، درکنار دزدی های بی‌سابقه ای که این سالها ازبیت المال شد، ضربات سنگینی به دین ودنیای مردم زد.

اما نمیشود هربار پس از تجربه های بد، همه پرونده ها را سوزاند و دوباره بازی جدید شروع کرد. آنچه دراین سالها با اقتصاد مردم و عزت ایران شد، در تقابل مستقیم با عقلانیت بود.

این دستاورد ملی، گران تمام شد اما لازم بود یک باردیگر،   همه توهمات و وعده‌های تسلیم طلبان که نه تنها آرمانگرا نبوده‌اند بلکه هرگز واقع‌بین هم نبودند،  و این بار، پیش چشم نسل  دهه هشتاد و نود هم محک بخورد و دیگر برای ابد در تاریخ پساانقلاب، بجای آب، سراب ننوشیم.

شانس مردم مارا ببین که آن یکی میخواهد با آنجلینا جولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    77 2
    اصلاح طلبا ضد ایرانی ترین جریان 300 سال اخیر هستن. باید تسویه حساب بشه.
    • CH ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      27 1
      باید تصفیه شوند. تسویه معنای دادن حق و حساب کارگر در پایان کار است.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    41 0
    علمای تراز و معروف چه کار مهمی دارند که صدایی ازشان در نمیاد؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      19 0
      بعضی از این علمای(عالم نما) طراز اول به دست به دست مبارک امام زمان از بین خواهند رفت .
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    44 0
    حوزویان برای اولین و آخرین بار تکلیف خود را با روحانی مشخص کنند یا با او هستند یا با اسلام
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    57 1
    احسنت بر این شفافیت در گفتار.دلمون کمی خنک شد.داغ اینکه در مملکت شیعه ،زمامداری به خود اجازه دهد واینگونه امام حسن علیه السلام را ،خرج برجام گندیده ومتعفنش کند.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    44 1
    چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    27 1
    حرف حساب جواب نداره.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    41 8
    ما تاوان تایید صلاحیتی که شورای نگهبان انجام داد را میدهیم. عمه بنده این چند سیاستمدار را تایید صلاحیت که نکرد که. البته افرادی که انتقاد دلسوزانه را از شورای نگهبان به طور غیر رسمی ممنوع کردند نیز همراه با شورای نگهبان مسوول وضع فجیع امروز هستند.
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      1 0
      حمایت تمام استکبار و رسانه هاشان و انواع و اقسام گروهکها از لیست تکرار نباید ملت را متنبه و اگاه میکرد؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    31 1
    لیبرال ها از تاریخ ۲۵۰ ساله اهل بیت(ع) فقط #صلح_امام_حسن را یاد گرفته اند. شاید خودشان را ابن عباس می دانند یا شاید جعده دختر اشعث بن قیس. ولی اینجا مدینه یا کوفه نیست، امیرش هزار مالک دارد. #حاشیه_سازی_برای_فرار_از_پاسخگویی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    41 0
    فقط ترسوها از هیبتِ حیدریِ امام حسن(ع) درس مذاکره می‌گیرند! فقط بی‌عقل‌ها از شیرِ جمل و قهرمانِ صفین، درس سازش می‌گیرند! فدات مظلومیتت آقاجان، یا #کریم_اهل_بیت
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    35 0
    یکبار تاریخ را مرور کنیم -شروط ضمن #صلح_امام_حسن با معاویه که گذاشته شده بود توسط معاویه نقض شد. -جانشین ناقض عهد صلح، حادثه کربلا را رقم زد -سرانجام مردم به دوران کشتار حجاج رسیدند. خب،حالا با صلح دوباره با ناقض #برجام آیا میخواهیم کشور را در مقابل کفر زمانه خلع سلاح کنیم؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    2 34
    اگر واقعا شورای نگهبان سخت گیری نکند وتعداد کاندیداها را زیاد تر کند هیچ وقت گرفتار افرادی مانند چند رئیس جمهور بعد از جنگ نمیشویم، وقتی حق انتخاب کم است چاری نیست، و این اتفاق می افتد، امیدوارم بیشتر تجربه را شورای نگهبان گرفته باشد و تعداد تایید صلاحیت شده ها را بیشتر کند، زمان تبلیغات انتخابات را هم باید زیاد کرد با 20 روز تبلیغ که نمیشه برای 4 سال نماینده انتخاب کرد
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      18 1
      این اخلاق فرار رو به جلو جماعت جریان تحریف مصداق بارز توهین به شعور مردم است
    • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      1 0
      کم یا زیاد بودن نامزدها مهم نیست ناپاک بودن ذهن و عملشان محل درد و فاجعه است
  • مصطفی US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    37 2
    من اگر رئیس صداوسیما بودم یک شبکه تلویزیونی را در اختیار آقای رحیم پور قرار می دادم
  • محمدزاده US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    17 2
    حسن روحانی ها می روند و ازغدی ها در تاریخ این کشور می مانند.
  • علی GB ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    14 0
    احسنت
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    19 1
    احسنت ب اقای رحیمپور
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    17 0
    درود به شرفت مرد.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    23 1
    یکبار برای همیشه باید غرب پرستان را از حاکمیت کنار گذاشت تا مردم از شرشان خلاص بشن
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    18 1
    بعضی ها قیاس مع الفارق می کنند خودشان را نعوذ بالله با امام معصوم برابر می دانند البته این نگاه آنان ریشه در حماقت و جهل نسبت به مسئله عظمای ولایت دارد.خدای متعال درقرآن می فرماید یسئلونک عن نباء العظیم ولی ذهن های کوچک و زنگ زده و غبارآلود منافقان خیال می کنند وجود مقدس آقا امام حسن ع روحی فداء برای منافع کوتاه مدت سیاسی تن به صلح دادند به فرموده استاد عزیز میرباقری امام نگاهش و طرحش تاریخی و ۱۴۰۰ ساله است.یعنی مصلحت و آینده همه تاریخ شیعه را می بیند .
  • ایرانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    3 14
    سلام.به‌این‌استاد!!!!!!!!!!برگوارم‌عرض‌میکنم‌راه‌حل‌شما‌دراین‌کوران‌تورم‌گرانی‌کمرشکن‌چیه؟
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 0
      واگذاری 99 ساله 150 متر زمین به مردان بی مسکن در نقاط مناسب با یه وام 200 میلیونی برای ساخت یک واحد که در ان واحد قیمت ملک بیافته - تعیین سقف اجاره بها برای مثلا هر 20 متر تجاری در هر نقطه ایران برابر حقوق تعیینی یک کارگر ( حدود 2.5 میلیون ) تا رانت پایتخت نشینی و تجمع امکانات باعث درامد ناعادلانه و نجومی از 4 متر دکان نشود و اقتصاد از دلالی به سمت تولید و کار برود - اختصاص ارز جهانگیری به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا با اشتغال زایی فراوان و ارزش افزوده بالا بنزین را توسط مرز نشینان به همسایگان صادر و روزانه صد ها میلیون ارز وارد شود و ده ها مورد دیگر از مولفه های اقتصاد مقاومتی
  • پوریا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    22 1
    خدا اقای حسن پور ازغدی و امثال ایشان را حفظ کند ، امیدوارم حوزه های علمیه هم شفاف تر و صریح تر از این که تا کنون بوده واکنش نشان بدهند
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    2 0
    لبنان و...سورپرایز کردن ...آیا شیخنا بازهم سورپرایز و شعبده برای ما ندارند !؟!!!
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    19 1
    الحق که ابوذر زمانی خدا از شر شیاطین داخلی حفظت کند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    10 0
    انشاءالله ابراهیم رئیسی انتقام خیانت فاسدان را از خیانتکاران به این مردم مظلوم خواهد گرفت.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    9 1
    احسنت. عالی بود ممنون.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    سیاست مداران...
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 20
    عالی بود و البته مثل همیشه کمی مدعیانه، آخر فرمایشا تشان هم از دو گانه ای نامربوط استفاده کردند ، حناب استاد مشکلات خودتان را با طرف مقابل شیخ که عنوان فرمودید حل کنید ، این خواسته مردم است . زندگی مردم بسیاری فلج شده و لجبازیهای شما تمام نمیشود، متاسفانه به نظر میرسد شما بیش از آنکه غمخوار توده های آسیب دیده باشید از فضاحت و رسوایی رقیبتان خوشحالید!! با احمدی نژاد همراه شوید، بخاطر مردم .
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    17 1
    رفتار افساد طلبان سیاست نیست که سیاست ما عین دیانت ماست. بلکه سیاست بازی.!!! مثل معاویه حیله گر.!!!
    • مهدی بستگانی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 1
      منافقان همیشه خود را اصلاح طلب معرفی میکنند در قرآن کریم آمده است اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون هنگامی که به آنها میگویند فساد نکنید میگویند اصلاح میکنیم
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    9 1
    مزد ترس رو خیلی خوب اومد اگه گوشش رو به حرف آقا میداد الان تو دنیا آقایی میکردیم
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    11 0
    ترسوها عاقل نیستند.!
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    سازشکاران در زباله دان تاریخ سپرده می شوند
  • مهدی IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    2 0
    کسی حق ندارد از امام حسن (ع) برای خودت سنگر بسازد
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    سازشکاری جنابان جنتلمن تحصیل کرده در خارج حتی اگر مثل صلح امام مظلوممان حسن ع بود همان یکبار کافی بود حالا نوبت رفتن به سمت حرم سیالشهدا ع است.
  • وحید IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آقا آخرالزمان شده مگر اون سیاس اصلاحطلب متر ومعیار سنجش تورم رو کروبی معرفی میکنه،احمدینژاد متر معیار صلح جهانی رو آنجلینا جولی میدونه ؟
  • امیر حسین IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    مذاکره یه تاکتیک برای شکست دشمن پیامبر هم با کفار و مشرکان مذاکره میکرد در ماجرای صلح حدیبیه وو برای پیشرفت اسلام هرکسی مذاکره کرد این دلیل نیست که وطن فروشه چیزی از ارزش های مذاکره کننده کم نمیشه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    در این جلسه حتما باید یه چیزی هم به احمدی نژاد می گفت
  • کارمند ساده ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    با درود؛ احتراما شام یادتان رفته آن مزدوری که دست راست یکی از علمای طراز اول عراق بود که در لباس انگلیسی ها وارد شد ؛ و یادتان رفته که میرزای جنگلی را که مینیاتور جمهوری اسلامی ایران را ساخت ؛ بدست همین دست راست خودش شهید شد؛ و .... آیا یادتان رفته که دکتری ایشان در گلسکو گرفته شده دکترایی که هم در تغلبش حرف است و هم اینکه آیا این مدرک در ایران داده نمی شده است و ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این عام از خاص جلوتر افتاده زمان غیب (عج) بدرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس