کد خبر 1131323
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

به گزارش مشرق، علی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما درباره دین اسلام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از بیش از ٧ میلیارد نفر جمعیت جهان قریب به ٢ میلیارد نفر مسلمان هستند.

از ٢٠٨ کشور دنیا ۵۸ کشور مسلمان و در ۵ قاره دنیا مسلمانان پراکنده اند.

اسلام دومین دین در اروپا محسوب می‌شود.

حضرت محمد(ص) پیامبر خاتم و قرآن آخرین کتاب آسمانی و کعبه قبله واحد برای مسلمانان است.

️اسلام عزیز و رسول گرامی فرموده اند؛

"یاور مظلوم و خصم دشمن باش، در میان خودتان رحماء بینهم و با دشمنان اشداء علی الکفار باشید. علم آموزی محتاج جهاد علمی است حتی اگر لازم باشد به کره ماه یا دورترین نقاط جهان سفر کنید". گذشت، رواداری و مدارا در موقع قدرت داشتن و گذشت و عفو در برابر حتی دشمنان قهار به مثابه یک راهبرد است؛

پیامبر در زمان فتح مکه و شکست قاطع دشمنان فرمودند؛ امروز روز رحمت است نه انتقام، خانه ابوسفیان (رئیس و فرمانده مخالفان پیامبر) و همه کسانی که در آن هستند در امنیت کامل هستند و کسی نباید متعرض آنان باشد.

اخلاق نیکو، توجه و رسیدگی به نیاز تهیدستان، مراعات همسایگان و حقوق آنان (حقوق شهروندی)، وفاداری به عهد و پیمان‌ها "حتی با دشمنان" را باید از سیره عملی و رفتار پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) برشمرد که امروزه باید سرلوحه همه مسلمانان باشد.

در سالروز رحلت اسوه و الگوی اخلاق شایسته است نسبت مسلمانی خودمان را با اسلام و رسول مکرم بسنجیم. علل پیشرفت اسلام و عقب ماندگی مسلمانان را مورد بررسی قراردهیم و ببینیم که در جامعه امروز جهانی در کجا باید بودیم و امروز در کجا ایستاده ایم؟

براستی چرا کانون اصلی منازعات، اختلافات و جنگ‌های دنیا و برادرکشی و نسل کشی در حال حاضر در میان مسلمانان است؟! چرا در اخوت، برادری و وحدت ما مسلمانان سرآمد دنیا نباشیم؟

ما را چه شده است؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    15 0
    الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک. الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    4 0
    مسلمونا چیزیشون نیست. صهیونیست خونخواری می کنه و به وسیله ی پیاده نظام های خودش فتنه راه میندازه. ببینم بعد از شنای اون رژیم جعلی اختلافی می مونه یا نه.
  • علی اکبر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    به نظر من کتاب ما ملسمانها عوض نشده ولی رفتار مسلمانان با زمان صدر اسلام خیلی فرق کرده .. ... توجه و تمرکز در این دوران فقط به اعمال عبادی و قرائت قرآن است اما همین دین تا چه اندازه در زندگی ما تاثیر گذار است که بر اساس آن اعمال ما تطابق داشته باشد خیلی کم و ناچیز است ... از طرف دیگر خرافه های زیادی به اسم مذهب در جوامع اسلامی رواج دارد که در اصل دین حضرت محمد(ص) وجود نداشته است...با توجه به توسعه و گسترش روز افزون اعمال مذهبی متاسفانه از اصل جداشده ایم و جایگاه اصلی دین را به فراموشی سپرده ایم....التماس تفکر
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    10 1
    اینکه پیامبران از آدم تا خاتم از فتنه دجال به خدا پناه میبردن بی دلیل نبود
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    اصلاح و افساد طلبانشان بر روی کارند و حکومتهای ظالمانه بر اکثر انها حاکمند برای همین ۴۰ سال است که ایران را میکوبند ، تا حکومت عدل در کار نباشد اینجا اصلاح طلبان در کارند و ما ادراک ماالدولت دوازدهم و یازدهم
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    شما این سوال را از متولیان امور دینی کشور های مسلمان بپرس
  • پ IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    از ماست که بر ماست !!!براستی چرا این جور بحث ها حتی یکبار هم از رسانه ملی پخش نشد !!بدون تعارف با ملت ایران بدون تعارف خودمون بشوری بزاریم تو آفتاب
  • احمدخواجوند IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    چکار که نکردیم بجای خدا پرستی انسان پرست شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس