میشل عون نمایه

همزمان با تاکید میشل عون بر لزوم راه‌حل‌های عادلانه در موضوع مذاکرات ترسیم مرزها، معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به زعم خود خواستار اصلاحات اقتصادی و سیاسی شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان ظهر امروز در کاخ بعبدا بیروت، «دیوید شنکر» معاون وزیرخارجه آمریکا در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

تکذیب ارتباط دیدار مقام آمریکایی و میشل عون به حزب‌الله

عون در این دیدار گفت: لبنان به نقش آفرینی میانجیگرانه آمریکا برای تحقق  راه حل عادلانه در ترسیم مرزهای دریایی لبنان  خود بسیار امیدوار است و این نقش آفرینی می تواند به از بین بردن موانع پیش روی مذاکرات کمک کند.

رئیس جمهور لبنان همچنین از کمک های آمریکا به آسیب دیدگان انفجار بندر بیروت قدردانی کرد و گفت: در شرایط کنونی تلاش داریم دولتی جدید و پاکدست را در راستای تحقق اصلاحات ضروری جهت بهبود اوضاع اقتصادی و مالی کشور تشکیل دهیم. در این شرایط بر اهمیت بررسی حساب های بانک مرکزی لبنان تاکید داریم و آن را گامی در راستای اصلاحات و بازگشت به مسیر توسعه اقتصاد لبنان می دانیم.

در این دیدار دیوید شنکر نیز مدعی ادامه نقش آفرینی میانجیگرانه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان شد و اظهار داشت: امیدواریم این مذاکرات در اسرع وقت نتایج مثبتی را محقق کند.

وی از نقش مثبت میشل عون در روند مبارزه با فساد در لبنان قدردانی کرد و در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: اصلاحات در لبنان مساله ای اساسی است و اصلاحات در بخش اقتصادی و بخش سیاسی باید توامان باشند.

معاون وزیرخارجه آمریکا در امور خاورمیانه همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید لبنان به طور جدی وارد روند اصلاحات اقتصادی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    نتیجه امیدواری به آمریکا، همان نتیجه ای است که مصدق بعد از کودتای 32 و روحانی در برجام به دست آوردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس