بشار الجعفری

نماینده دائم سوریه گفت که تسلیحات کشتار جمعی تحت اختیار رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید علیه امنیت و صلح در خاورمیانه است.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عصر امروز جمعه در نشست عمومی سازمان ملل زرادخانه هسته‌ای و تسلیحات شیمایی و بیولوژیک رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید علیه امنیت جهان توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

ایران انحصار اسراییل در شلیک موشک بالستیک از آسمان را شکست

بشار الجعفری گفت: زرادخانه رژیم اشغالگر اسرائیل متشکل از تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: این تسلیحات همیشه چالشی بزرگ برای سازمان‌های خلع سلاح و منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی بوده و خواهد بود.

وی از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا برای پاکسازی خاورمیانه از هرگونه تسلیحات کشتار جمعی و فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف نظارت بر تمام تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای آن از سوی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

تیغه کند سامانه پیکان ۳ در مقابل زرادخانه موشکی ایران

الجعفری به شدت هرگونه استفاده از تسلیحات کشتار جمعی از جمله سلاح شیمیایی از سوی هر طرف و تحت هر شرایط را محکوم و تاکید کرد که سوریه هیچگاه از این تسلیحات استفاده نکرده و نخواهد کرد، زیرا اساسا چنین سلاحی در اختیار ندارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل چند روز پیش نیز گفته بود  بزرگترین چالشی که سوریه با آن روبروست جنگ تروریستی و تحریم‌های یکجانبه‌ای است که بر این کشور تحمیل می‌شود.
بشار الجعفری با صدور بیانیه‌ای در برابر کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به رغم تلاش‌های زیادی که نظام سوریه برای محقق شدن توسعه پایدار به اجرا درمی‌آورد، با چالش‌های زیادی روبروست؛ اولین چالش سوریه جنگ تروریستی است که بیش از ۹ سال بر این کشور تحمیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس