کد خبر 1131248
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
توافق سنجار نمایه

یک نماینده عراقی با هشدار به نخست‌وزیر این کشور در خصوص توافق سنجار، گفت که این منطقه همچون بمب ساعتی است و هر آن احتمال بروز درگیری‌های قومی در آن می‌رود.

به گزارش مشرق، «نایف الشمری» از نمایندگان استان نینوی (استانی که منطقه سنجار در آن قرار گرفته است.) در خصوص بروز درگیری‌های قومی در این منطقه به «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

چرا توافق سنجار مشروع نیست؟

الشمری در مصاحبه با وبسایت السومریه نیوز، گفت که سنجار همچون «بمب ساعتی» است که در صورت بی توجهی به وضعیت آن به زودی منفجر خواهد شد و طی آن خشک و تر با هم خواهند سوخت.

بیشتر بخوانید:

توافق «سنجار» بهایی برای ابقای الکاظمی است؟

او با هشدار در خصوص «اقدام گزینشی» در خصوص سنجار، خواستار حل مسأله سنجار به دور از دخالت‌ها و فشارهای برخی اطراف شد.

الشمری تأکید کرد که نمایندگان استان نینوی پیش از این بارها در خصوص شرایط منطقه «سنجار» هشدار داده‌اند و در ادامه گفت که سلسله عملیات‌های ترور که در این منطقه رخ می‌دهد، نگران کننده است. او سپس از ترور یکی از نیروهای پلیس به دست عناصر ناشناس در نزدیکی یک از مقرهای امنیتی این منطقه خبر داد.

به موجب توافقنامه امنیتی منطقه «سنجار» (واقع در شمال غرب عراق) که اخیرا بین «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و منطقه کردستان امضا شد، به نیروهای پیشمرگه برای بازگشت به این منطقه در مقابل خروج پ.ک.ک اجازه داده شده که این امر واکنش‌های سیاسی و انتقادهایی را در داخل عراق به دنبال داشته است و بسیاری از کارشناسان این توافق را علیه الحشدالشعبی می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    دولت عراق واهل سنجار نباید خیانت پیشمرگه را فراموش کنند جنایت داعش در سنجار بدتر از بمب اتمی هیروشیماست سازش با داعش واسارت دهها هزار زن ودختر اهل سنجار را تاریخ بشریت فراموش نخوااهند کرد با چه رویی پیشمرگه بر می گردد روزززی که مردان سنجاری سر بریده شدند وزنها به اسارت رفتند شهر را ترک وزمانیکه حشد الشعبی با جانفشانی وحمایت آیت الله سیستانی آرامش مردم وامنیت مردم بر قرار شد تجزیه طلبان وپیشمرگه به کجا باز می گردند؟ واقعا خائنان به کجا باز می گردند؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 0
      حشد شعبی نبود پسرخوب پ ک بود
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 0
      پ‌ک‌ک‌بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس