باکو ارمنستان آذربایجان قره‌باغ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای مسلح را به هدف قرار دادن نواحی مجاور خط کنترل در منطقه تحت مناقشه قره‌باغ متهم کرد.

به گزارش مشرق، جمهوری آذربایجان روز جمعه ارمنستان را به نقض آتش‌بس و هدف قرار دادن مناطقی در مجاورت «خط کنترل» قره‌باغ متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

رایزنی‌های باکو با تهران، آنکارا و لندن درباره قره‌باغ

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد: «امروز از اوایل صبح، نیروهای مسلح ارمنستان با نقض فاحش آتش‌بس بشردوستانه، مناطقی در آذربایجان را هدف قرار دادند».

همچنین این وزارتخانه با انتشار تصاویری بیان داشت، نیروی هوایی ارمنستان نواحی مختلفی در منطقه «نخجوان» را مورد هدف قرار داده است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه ارمنستان این ادعا را رد کرده و نیروهای جمهوری آذربایجان را به اعدام دو سرباز ارمنی متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد واشنگتن از مواضع آنکارا در قره‌باغ

از بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو  بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه قره‌باغ از بامداد ششم مهر میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده بود. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 6
    شروع این جنگ در این برهه که آمریکا دنبال سازماندهی مجدد داعش در عراق هست و انتقال تروریستها به آذربایجان خیلی جای بحث داره. خیلی. از طرفی، کشور متزلزل و فقیری مثل ارمنستان هم با این توپ و ترقه بازی ها اصلا به جایی نمی رسه و داره خود انتحاری میکنه و فقط به بدبختی ملتش منتهی میشه.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    11 7
    کشاندن جنگ به نخجوان برای ارمنستان کشنده خواهد بود زیرا نخجوان مرز زمینی با ترکیه داره و ترکیه براحتی میتونه نیروهاشو و تسلیحات نظامی رو وارد نخجوان بکنه و نیروهای ارمنی از دوسمت قیچی میشوند
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      6 6
      ایران هم وا میسه نگاه میکنه
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      8 1
      00:23 لابد فکر کردی ایران هم میاد از ارمنستانی حمایت میکنه که طبق نظر سازمان ملل اشغالگره و 30 ساله منطقه رو متشنج کرده و مساجد رو طویله کرده و میلیونها آذری ایرانی رو ناراحت کنه ؟ایران هرگز از اشغالگر مسیحی در مقابل کشوری مظلوم و شیعه جانبداری نمیکنه
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      5 1
      خب مگه قراره ایران به حمایت از اشغالگر وارد جنگ بشه؟
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      5 1
      طبق پیمان قارص1921 میلادی مسئولیت امنیت منطقه نخجوان به عهده ترکیه گذاشته شده است بیسوادها
  • مهدی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    16 2
    این جنگ سرو تهی نداره و موجب کشته شدن و آوارگی بیشتر مردم دو کشور خواهد بود بهتره ارمنستان به خواست جامعه جهانی عمل کنه و قطعنامه های سازمان ملل رو اجرا و برگرده به داخل مرزهای خودش آیا اشغال خاک کشور دیگه ارزش آوارگی حتی مردم خودتم داره !
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 2
    خبرها که میگن ترکیه تروریستها را به قره باغ انتقال داده مگه برای جنگ با ارمنستان اونا را نیاوردین خوب با اون ادمکش ها هرچه زودتر قره باغ را ازاد کنین بعدش تروریستها را بفرستین گم بشن کشورشون بروند قبل از اینکه ایران یا کشورهای همسایه را تهدید کنند
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      2 0
      تروریست های اصلی رو خیلی وقت پیش ارمنستان با زمین دادن به پ ک ک ها اورده بود
  • علی IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    7 1
    خدا لعنت کنه این جنایتکاران بزدل را که ضعف در جبهه را میخواهند با کشتار اهالی بیگناه گنجه جبران کنند. همه این اقدامات خائنانه برای گستردن جبهه جنگ به خاک ارمنستان و کشیدن پای روسیه به درگیری انجام میشود اما نیکول احمق دیگر روی سلفی گرفتنهای مسخره اش را نخواهد داشت. حساب تونویان جنایتکار را هم کف دستش میگذاریم.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    5 1
    روسیه با حمایت از صربستان و ارمنستان و عدم مشورت و کمک گرفتن از ایران اشتباه فاحشی مرتکب شده است
  • جمال RO ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 2
    حرص و جوش نخورید دو طرف مقصر هستند بی گناهان هر دو طرف کشته شده اند اين جنگه، عاطفه سرش نمیشه ترکیه تروریسم هست داره آتیش جنگ رو زیاد می کنه یه چشمش هم به آذری های خودمون هست که خدای نکرده فریب بخورن و خلاف منافع ملی حرکت کنن که کور خونده این اردوغان پست فطرت. اردوغان همین کار رو هم با کرد های بی گناه سوری کرد پس چطور اون موقت صداتون در نمی اومد؟ تعصب قومی مانع رشد کشورمون هست به ایرانی بودنتون بنازید. ما کردها، هم قره باغ رو خاک آذربایجان می دونیم ولی مهم زیر پرچم کشورمون بودن هست ما قبل اینکه ترک و کرد و... باشیم ایرانی هستیم تعصبمون رو خاک خودمون باشه عزیزان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس